Kappa - AUTODIAGNOSTIC (Autodiagnoza, autodiagnostyka)

Anonymous

Kappa - AUTODIAGNOSTIC (Autodiagnoza, autodiagnostyka)

Post autor: Anonymous » 03 maja 2006, 16:43

Witam Wszystkich serdecznie po dłuuugiej nieobecności na forum.

Chciałem zapytać czy ktoś może zetknął się z diagnostyką - AUTODIAGNOSTIC i kodami tam występującymi.

A może ktoś ma sposób na zaistniały w moim autku problem.

Otóż - krótka historia problemu:

1. Spalił mi się wentylator nawiewu (nie wiem czy ma związek z awarią ale podejrzewam wszystko)
2. Jako że ciepło jest i nie miałem się czasu zabrać za wymianę, jeździłem jakiś czas bez nawiewu (starałem się na ECONO ale czasami climatronik włączał klimę)
3. Następnie oddałem auto do wymiany sprzęgła.
4. Żeby się tam dostać mechanik musiał zdeinstalować inst LPG oraz masę rzeczy ponad skrzynią.
5. Po odbiorze zasygnalizował mi że pali się bezpiecznik 30A (stwierdził że od serwisów - powiedział że wymienił i że jest alles ok).
6. Po wymianie sprzęgła śmigałem przez ok 1,5 tyg i klapa
7. Po jakoś 45 min jazdy zatrzymałem autko, zgasiłem i po kilku minutach próbowałem odpalić - kompletne echo.
8. Zauważyłem że dioda na infocenter (immobilizer zdaje się) po włączeniu zapłony świeci się ciągłym światłem. Rozrusznik kręci ale silnik nie zapali.
9. Po zajrzeniu w bezpieczniki okazało się że jest spalony bezpiecznik 30A ale od klimy (może mechanior źle przeczytał - opisy są u góry dla danego bezp. a może on zauważył napis od dołu który rzeczywiście mówił SERVICES (nr)).
10. Wymieniłem ale za każdym razem jak przekręciłem zapłon spalał się ten właśnie bezpiecznik.
11. Z głupia franc przytrzymałem przycisk na infocenter (DATA/CLIMA) i przekręciłem kluczyk w pozycję o jedną niżej niż zapłon (zdaje się że tzw AC).
12. Wyświetlacz wyświetlił AUTODIAGNOSTIC i coś tam kombinował przez kilka sekund i wyświetlił komendę -74-FF-.
13. Poszedłem dalej - zdemontowałem osłonę pod szybą, poodpinałem wszystkie kabelki z wentylatora i klimy, wymieniłem bezpiecznik i... sukces, po włączeniu zapłonu nie spaliło bezpiecznika, ale immo dalej się świeci ciągłym światłem i nie można bestii zapalić.
14. Po wypięciu przewodów z modułu pod przednim siedzeniem kierowcy Immo zgasł ale dalej brak reakcji silnika przy odpalaniu (tzn rozrusznik ok ale nie odpala).
15. Przyciskałem też tajemniczy przycisk typu mikrostyk który znajduje się pod siedzeniem kierowcy ale też zero reakcji.

Ktoś może spotkał się z czymś takim?
Czy kompresor z klimy się zatarł i robi opór?

Nie wiem gdzie uderzyć. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc.

Pozdrawiam, MarkoS.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - AUTODIAGNOSTIC (Autodiagnoza, autodiagnostyka)

Post autor: Blash » 03 maja 2006, 18:02

heater blower motor - open/short circuit to prawdopodobnie kod usterki 74 coś o grzałce grzejnika silnika,i jakimś spięciu czyli cos z wentylacją oraz ff wystepuje usterka podłacz urządzenie diagnostyczne, generalnie masz gdzieś zwarcie i dlatego wywala bezpiecznik

co do palacego sie immo to spróbuj odpalic innym kluczem, może wypadł klucz z immo , mozna go spowrotem wkodowac jak masz matke a jesli i to nie pomoże to dobry diagnosta

Anonymous

Kappa - AUTODIAGNOSTIC (Autodiagnoza, autodiagnostyka)

Post autor: Anonymous » 03 maja 2006, 20:33

dzięki serdeczne. rozgrzebałem całe auto i już wiem na 99% że to chyba pompa paliwa. zawiesza się czasem i to skutkuje palącą się ciągłym światełkiem diodą i brakiem startu silnika. po kilku próbach jak zaskoczy można włączyć motor. co do kodu usterki to chodzi o silnik nawiewu. po prostu jest spalony i stoi. dlatego wybija bezpiechol.
dzięki Blash za zainteresowanie! Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - AUTODIAGNOSTIC (Autodiagnoza, autodiagnostyka)

Post autor: prezesjm » 03 maja 2006, 21:50

Zostaw pompę w spokoju, to wygląda na typowy problem z immobilaizerem. Jak nie odczyta kodu to ECU nie wystartuje. Rozwiązanie problemu z immo było juz wielokrotnie poruszane , poszukaj na forum. Swiecąca na stałe lampka to właśnie sygnał że moduł immo nie odczytał kodu z kluczyka. Po paru próbach właśnie najczęściej sie udaje i silnik odpala. Tajemniczy przycisk pod siedzeniem to wyłącznik bezwładnościowy odcinający pompe paliwa po wypadku, tym przyciskiem można go "zresetować" aby po małej stłuczce można było autem odjechać. Bezpiecznik od sprzęgła kompresora jest w puszce bezpieczników przy silniku na lewym nakolu.

Anonymous

Kappa - AUTODIAGNOSTIC (Autodiagnoza, autodiagnostyka)

Post autor: Anonymous » 03 maja 2006, 23:53

"prezesjm" pisze:Zostaw pompę w spokoju (...) Bezpiecznik od sprzęgła kompresora jest w puszce bezpieczników przy silniku na lewym nakolu.
dzięki!

jeżeli chodzi o kluczyk to sprawa o tyle utrudniona że mam tylko jeden - ten z pilotem. czy istnieje możliwość że się skisi całkowicie i nie odpale samochodu?

przymierzam się do wymiany wszystkich wkładów zamków + stacyjka ale taki interes to ok 800zł z tego co się orientacyjnie dowiedziałem.

Czy dorobienie kluczyka i zakodowanie go poprawi sytuację?

Pozdrawiam, MarkoS.

Ad. Bezpiecznik klimy - oglądałem wszystkie bezpiechole na nadkolu i są ok. klima działa, a ten 30A pod kierownicą wywala zatarty silnik z nawiewu. Niestety jak się dziś przekonałem i jak to już było opisywane na forum dojście tam jest piekielne - odginanie przewodów klimy itd, trochę się obawiam sam tam grzebać ale do odważnych... :D jak to mówi stary fachman - jak sie nie zepsuje to sie nie nauczysz :!: :mrgreen:

Trochę zboczyłem z tematu AUTODIAGNOSTIC.

Może ma ktoś listę błędów? można by tu zamieścić.[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”