Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: stabraf » 08 paź 2012, 20:35

To nie odwrócenie polaryzacji tylko zbicie różnicy potencjałów ;) :-P

argenta67

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: argenta67 » 08 paź 2012, 20:43

To czekamy teraz aż ktoś poda miejsce na podstawienie kanistra by odzyskać troszkę Pb :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: stabraf » 08 paź 2012, 20:44

Jak się jedzie to trza by było podwiązać i to wysoooko ;P

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: regaciarz » 08 paź 2012, 22:22

Michor pisze:I się nic nie spsuje?

potrzebuję taki plus żeby przekaźnik przełączyć i tyle - czyli jakieś 200mA.
nie powinno, wtryskiwacze są sterowane masą i mają wspólny plus, który wykorzystuje sie jako plus po kluczu w 99% instalacji lpg ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 17 paź 2012, 13:46

Myślał ktoś lub miał do czynienia ze zdalnym odpalaniem silnika? Przyszło mi do głowy że są takie systemy i na zimę to fajna sprawa, tylko trzeba by obejść immo (i Lancia Code w jednym), a w skrzyniach manualnych zamontować jakiś czujnik biegu. No i modlić się żeby system sam przypadkiem nie odpalił wozu (jakiś lewy sygnał dotrze do odbiornika), bo rano zejdziemy żeby jechać na kawę a tu klops - wyssało paliwo. :D
Drop a gear and disappear!

Alan

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Alan » 17 paź 2012, 14:09

Musiałbyś jeszcze dorobić układ załączania zapłonu i rozruchu plus czujnik biegu jałowego....

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 17 paź 2012, 14:12

Borek pisze:Myślał ktoś lub miał do czynienia ze zdalnym odpalaniem silnika? Przyszło mi do głowy że są takie systemy i na zimę to fajna sprawa, tylko trzeba by obejść immo (i Lancia Code w jednym), a w skrzyniach manualnych zamontować jakiś czujnik biegu. No i modlić się żeby system sam przypadkiem nie odpalił wozu (jakiś lewy sygnał dotrze do odbiornika), bo rano zejdziemy żeby jechać na kawę a tu klops - wyssało paliwo. :D
Co do LC to trzeba by pewnie poświęcić jeden kluczyk i zostawić transponder przy stacyjce. Są też moduły w które wkładasz kluczyk, a one przez pętlę przesyłają kod z kluczyka do immo na żądanie np. takiego modułu odpalania. Koszt modułu odpalania od 130zł około, więc chyba nie dużo. Jednak super byłoby wykorzystać sygnał z już zainstalowanego alarmu. Na razie nie wiem jak to zrobić w wersji homemade, ale na pewno da się. Czujnik biegów musiałby być pewnie przy lewarku jako pętla wyzwalająca sygnał masy po zetknięciu z lewarkiem w przypadku wbicia któregokolwiek biegu.
A jak się auto rozgrzeje i wsiądziesz to i tak musisz 2-gi raz odpalić, żeby kluczyk siedział w stacyjce. No chyba, że możesz wyciągnąć kluczyk po odpaleniu to już nie problem :lol:



EDIT:
Alan układ załączania zapłonu jest prosty- sam natknąłem się na to przez przypadek przy okazji robienia lusterek i tam to opisałem :) Gorzej z rozrusznikiem i sygnałem kiedy już silnik odpali...
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 17 paź 2012, 19:34

Dla zapłonu i rozruchu można wziąć kable ze stacyjki. W ogóle dałoby się zrezygnować ze stacyjki, zostawić ją tylko na miejscu dla złodziei - ojciec w 125p tak zrobił i założył właściwą stacyjkę głębiej, raz nam chcieli fiaciora ukraść to go tylko przepchali na uliczkę obok i dali sobie spokój. : yesyes :

Wtedy można wykorzystać zaślepkę w zegarach (tę z prawej strony, niby przycisk) i zrobić z niej przycisk do odpalania. Sam przycisk można wziąć od sterowania przeciwmgłowymi, bo to chyba ten sam kształt i jeszcze jest miejsce na diodę - wstawić trzy kolory dla trzech stanów pracy (niewłaściwy kod / gotowa do odpalenia / silnik działa). Sygnał pracującego silnika to faktycznie problem, trzeba sprawdzić jak to jest rozwiązane np. w nowym Avensisie, tam się odpala wóz z przycisku. Czujnik biegu jałowego widziałbym raczej na dźwigniach przy skrzyni - tam jest pewny odczyt, bo przy lewarku to może któraś linka ze starości strzelić i lewarek sobie, a skrzynia sobie.

Natomiast jeśli już zostawiać stacyjkę, to przecież po odpaleniu z pilota stacja ma położenie 0. Możesz swobodnie wpakować kluczyk i przekręcić ją do zapłonu, ale przez przypadek można zakręcić rozrusznikiem - blokada jest w stacyjce. Pytanie czy da sie po odpaleniu z pilota zgasić silnik kluczykiem. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 17 paź 2012, 20:22

Na taki przycisk to by było coś... Tylko musiałby być dwustopniowy jak w cyfrówce- naciskasz do połowy- załącza zapłon, wciskasz do końca i następuje rozruch. Moduł z pilotem musiałby sterować tym samym co "stacyjka", żeby dało się właśnie odpalić z obydwu i z obydwu źródeł zgasić. Odpalenie można wziąć z alternatora- np. przekroczenie 13V w instalacji oznacza, że silnik jest włączony. Tylko jak długo rozrusznik ma kręcić? Do osiągnięcia 13V?

Do skrzyni- trzeba znaleźć położenie które jest charakterystyczne tylko dla luzu i tak zamontować czujnik.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 27 gru 2012, 16:24

Inny pomysł, teoretycznie prosty ale czy coś takiego istnieje na rynku to nie wiem... elektrochromatyczne lusterka boczne! Zasada działania ta sama co z lusterkiem w kabinie (łatwiejsze do zrobienia jak ktoś ma już automatyczne), tylko odpowiednie szkła do bocznych trzeba zdobyć i kable pociągnąć.

Sam mam lusterko wewnętrzne "składane" i spełnia ono swoją rolę, ale i tak obrywam po oczach od debili za mną właśnie przez lustra boczne. :D
Drop a gear and disappear!

pääkäyttäjä

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: pääkäyttäjä » 27 gru 2012, 16:38

Borek pisze:Inny pomysł, teoretycznie prosty ale czy coś takiego istnieje na rynku to nie wiem... elektrochromatyczne lusterka boczne! Zasada działania ta sama co z lusterkiem w kabinie (łatwiejsze do zrobienia jak ktoś ma już automatyczne), tylko odpowiednie szkła do bocznych trzeba zdobyć i kable pociągnąć.
To akurat nie jest chyba zbytnio trudne ale zależy raczej od auta i dostępności elementów. Kumpela z forum Vectry w swojej "Czerwonej Zdzirze" ma właśnie takie zamienione lusterka.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 27 gru 2012, 17:02

No właśnie pytanie brzmi - czy są szkła w kształcie odpowiednim dla Kappy z grzałką i ściemnianiem? Bo reszta to nie problem, tylko jeszcze trzeba dobrze zgrać sensor z tymi szkłami.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: stabraf » 27 gru 2012, 17:07

Borek pisze:...i tak obrywam po oczach od debili za mną właśnie przez lustra boczne. :D
Ja wtedy naciskam taki fajowu guzik w tunelu i boczne mi się składają :lol: ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 12 sty 2013, 21:10

Ja ten guzik naciskam na autostradzie, żeby mniej paliwa marnować. :P

Postanowiłem zapytać tutaj, bo temat odpowiedni - czy komuś udało się znaleźć do spryskiwaczy szyby przedniej dysze stawiające kurtynę albo mgłę? Chodzi o dopasowanie do otworów w masce i ciśnienia układu. Bo przyznaję z bólem serca, że fabryczne dysze, regulowane czy nie, to się nadają na przecier z malin.

Do Civica założyłem kiedyś dysze bodajże z cytrynki C3 (stawiały chyba mgłę) i na długie lata zapomniałem o jakichkolwiek problemach ze zraszaniem szyby. Do tego jeszcze zdobyłem jakieś (bodajże marki Aero czy cuś) fajne pióra wycieraczek, bodaj grafitowe, które też trwały długie lata i zbierały syf bezgłośnie i bez żadnych smug, ale to już detal - z wycieraczkami to zawsze loteria. Tak czy owak zestaw dawał piękną czystą szybę, a w kapiszonie to a to krzywo pryśnie, a to nie poleci, a to umyje bagażnik. :D
Drop a gear and disappear!

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: adamM20 » 12 sty 2013, 21:58

Borek pisze: Tak czy owak zestaw dawał piękną czystą szybę, a w kapiszonie to a to krzywo pryśnie, a to nie poleci, a to umyje bagażnik. :D
..... to na pewno kwestia spryskiwaczy czy może pompki? Tak na marginesie czy ramiona wycieraczek można jeszcze gdzieś kupić nowe, na przykład we Włoszech?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”