Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
To kwestia dysz, pompka daje ciśnienie jak trzeba i jeśli jeden z trzech kanałów będzie lekko przytkany i da słabiej, to pozostałe strzelą w niebo.
Poza tym właśnie o to chodzi, że w kurtynach / mgłowych możesz gwizdać na prędkość. Owszem, przy pędzie autostradowym ogień skoncentruje się raczej w dolnej połowie szyby, ale góra i tak coś tam otrzyma, przy jeździe powolnej albo na postoju ochlapiesz sobie najwyżej kawałek dachu przy samej szybie, a szyba i tak otrzyma swoja porcję do mycia - tak to wyglądało po tej zamianie w Hondzie. Po prostu przy dyszy mgłowej krople są drobniutkie i mają tak mały pęd, że wyhamują zanim przelecą nad szybą, a w normalnej dyszy jeśli pęd powietrza nie dociśnie strumienia do szyby, to umyjesz sobie bagażnik, a jak ustawisz dysze niżej, to w trasie ochlapiesz sobie ramiona wycieraczek zamiast szyby - każdy wie.
Poza tym właśnie o to chodzi, że w kurtynach / mgłowych możesz gwizdać na prędkość. Owszem, przy pędzie autostradowym ogień skoncentruje się raczej w dolnej połowie szyby, ale góra i tak coś tam otrzyma, przy jeździe powolnej albo na postoju ochlapiesz sobie najwyżej kawałek dachu przy samej szybie, a szyba i tak otrzyma swoja porcję do mycia - tak to wyglądało po tej zamianie w Hondzie. Po prostu przy dyszy mgłowej krople są drobniutkie i mają tak mały pęd, że wyhamują zanim przelecą nad szybą, a w normalnej dyszy jeśli pęd powietrza nie dociśnie strumienia do szyby, to umyjesz sobie bagażnik, a jak ustawisz dysze niżej, to w trasie ochlapiesz sobie ramiona wycieraczek zamiast szyby - każdy wie.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
...dzięki za info, jak dobierzesz jakieś dobre dysze daj info. Moja kappara jest jeszcze w proszku ale jak ja będę składał to dobrze jest korzystać z czyiś doświadczeń.Borek pisze:To kwestia dysz, pompka daje ciśnienie jak trzeba i jeśli jeden z trzech kanałów będzie lekko przytkany i da słabiej, to pozostałe strzelą w niebo.
Pozdrawiam!
- MariuszKRK
- Forumowicz/ka
- Posty: 209
- Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
- Imię: Maniek
- Lokalizacja: Krakow i okolice
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
ramiona mogą być ale nakrętek nie ma nawet we Włoszech(bo zgubiłem jedną i chciałem zamówić)
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
Lancia Kappa TDs SW
Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Borek, to jakie Ty masz u siebie spryskiwacze??? Moje, chyba oryginalne, ślicznie rozpryskują płyn na szybie... Są bez regulacji...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Oryginalne z regulacją, trzy dysze na spryskiwaczu. Po prostu z doświadczenia wiem, że żadne dysze strumieniowe jakkolwiek wyregulowane nie będą dawały takiego efektu, jak mgłowe - oczywiście odpowiednio dobrane do odległości i kąta ustawienia względem szyby, bo np. te z C3 nie mają w ogóle regulacji i dobrze się sprawią tylko w pojazdach, w których oryginalne spryski są ustawione podobnie jak w C3. Do tego oczywiście dobre wycieraczki.
A co do wycieraczek to też mam pytanie - lepsze będą te bezstelażowe czy jednak klasyczne? Bo ostatnio założyłem bezstelażowe i mam wrażenie, że czasem w paru strefach nie zbierają najlepiej, no ale właśnie - tylko czasem i dość losowo. W razie czego mi nie żal, drogie nie były.
A co do wycieraczek to też mam pytanie - lepsze będą te bezstelażowe czy jednak klasyczne? Bo ostatnio założyłem bezstelażowe i mam wrażenie, że czasem w paru strefach nie zbierają najlepiej, no ale właśnie - tylko czasem i dość losowo. W razie czego mi nie żal, drogie nie były.
Drop a gear and disappear!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
mi te klasyczne ze szkieletem powyżej 130 podskakują na szybie zamiast wycierać :/
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Borek, to może poszukaj z kappy około 96 roku (moja jest z 96) i będą fajne rozpryskujące...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
One też dają trzy strumienie, tylko bez regulacji w pionie, si?
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Potwierdzam, że stary typ spryskiwaczy w Kappie działa znacznie lepiej- sam mam zmienione. Nie walą strumieni, tylko rozpryskują mgiełkę.
Wycieraczek używam firmy Valeo ze "spojlerem" (stelażowe , ze wskaźnikiem zużycia)- działają dobrze bez względu na prędkość
Wycieraczek używam firmy Valeo ze "spojlerem" (stelażowe , ze wskaźnikiem zużycia)- działają dobrze bez względu na prędkość
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
I takie info chciałem, dzięki! W autosklepie przyjrzałem się fotce i faktycznie te stare dysze wyglądają jak mgłowe, będę musiał się koło nich zakręcić.
Polej, a powiedz mi jeszcze jak długich piór używasz - 600mm u kierowcy i krótka u pasażera?
Polej, a powiedz mi jeszcze jak długich piór używasz - 600mm u kierowcy i krótka u pasażera?
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Obie po 60cmBorek pisze:I takie info chciałem, dzięki! W autosklepie przyjrzałem się fotce i faktycznie te stare dysze wyglądają jak mgłowe, będę musiał się koło nich zakręcić.
Polej, a powiedz mi jeszcze jak długich piór używasz - 600mm u kierowcy i krótka u pasażera?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
.... dzięki Kolego.MariuszKRK pisze:ramiona mogą być ale nakrętek nie ma nawet we Włoszech(bo zgubiłem jedną i chciałem zamówić)
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Chodziło mi głównie o kierowcę, bo u pasażera 550mm mi lekko odstaje na zewnętrznej (ale może faktycznie spróbuję). Zastanawia mnie tylko czemu niektórzy zmieniają stare dysze na nowe i czemu Lancia wprowadziła taką zmianę na gorsze... zaoszczędzili na nich czy jak?
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Ktoś ma jakoś fajnie rozwiązany uchwyt na kubek w kappie? Brakuje mi tego, a nie chcę wsadzać jakiegoś badziewia i szukam inspiracji.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- rosomak1983
- Forumowicz/ka
- Posty: 326
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:30
- Lokalizacja: Łancut
Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu
Przyłaczam sie do pytania, cup holdera najbardziej we wnetrzu kappy brakuje.
Dziś jest pierwszy dzień reszty Twojego życia. Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. DZIAŁAJ!!!
Lancia kappa 2.0T 20V 1999
Lancia kappa 2.0T 20V 1999