Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 02 paź 2012, 20:49

Lubię kombinować i grzebać przy mojej kappce. Mam kilka pomysłów na podniesienie komfortu codziennej eksploatacji mojej limo :) ale ciekaw jestem jakie Wy macie pomysły, na które wpadliście lub chcieliście zrealizować(zrealizowaliście). Oczywiście nie chodzi tu o podniesienie mocy, tuning wizualny itp. bo jak dla mnie kappa jest sama w sobie arcydziełem. Chodzi o "bajery" nie psujące wizerunku naszego członka rodziny :) jak np. podświetlanie klamek, składanie lusterek,zdalne otwieranie klapy bagażnika i automatyczne unoszenie jej. To kilka pomysłów z forum i u mnie w trakcie realizacji.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 02 paź 2012, 21:38

Ze składaniem lusterek to domykanie szyb na pewno ;). Domykanie drzwi to zbyt duża rzeźba.
- czujniki do parkowania, przy takiej landarze to nie jest głupi pomysł,
- automatyka wszystkich szyb, a nie tylko kierowcy,
- wykorzystanie zaślepki w zegarach (ta symetryczna do zerowania tripa, tylko z prawej) jako przycisku do przestawiania trybu dzień/noc, przy czym nie tylko dla infocenter ale również zegarów.

To ostatnie to byłby jakiś przełącznik przekazujący sygnał o włączeniu świateł do zegarów i konsoli. W dzień zegary nie muszą być podświetlone, a dodatkowo niektóre radia wykorzystują ten sygnał do automatycznego ściemniania wyświetlacza (przydatne dziadostwo). Teraz mam tak, że po odpaleniu i włączeniu świateł muszę sobie rozjaśnić Infocenter, a nocą odwrotnie - ściemnić radio. Fajnie byłoby to sprzęgnąć i mieć pod jedną funkcją. :D

Inny pomysł - night panel znany z Saabów. Wymagałoby grzebnięcia w samych zegarach, ale zostawiałoby tylko prędkościomierz i może licznik drogi. Tylko w Saabie prędkościomierz jest dwuskalowy i umieszczony środkowo, to ładnie to wygląda, a my mamy offset na zegarach. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: MariuszKRK » 02 paź 2012, 21:59

hmmm uniwersalny head up display,swiatla coming home,cornering lights
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Wilkin » 02 paź 2012, 22:15

hahahaha
wystarczy uchwyt na kubek od kawy i nic więcej w swojej kappie nie potrzebujecie :P
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 02 paź 2012, 22:18

Wilkin - żeby zalać alcantarę?! Bluźnierstwo! Poza tym jak pilot kapiszona chce się napić kawy, to zasiada w kawiarni jak to ktoś kiedyś tu napisał. ;)

Jak rzeźba z HUDem nie przeszkadza, to ja dorzucę lodówkę za tylnym podłokietnikiem (ktoś z forum sobie tam zabudował barek i tubę, jak pamiętam). Światła do domu to też fajny pomysł i powinno dać się zrobić przy okazji grzebania ze składaniem lusterek / domykaniem szyb. Można jeszcze dołożyć czujnik ruchu, to będzie świeciło z przodu albo wstecznymi zależnie od tego dokąd pójdziemy. : yesyes :

Może dałoby się dołożyć wściekłe miganie świateł stopu przy głębokim wciśnięciu hamulca. Widziałem to w jakimś Luxusie chyba i oprócz funkcjonalności (ostrzega o gwałtownym hamowaniu, nie tylko o jakimkolwiek) wyglądało ciekawie.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: KrissEB » 03 paź 2012, 1:51

To miganie stopów było by ok. W BMW chyba nawet jeszcze awaryjne się zaświecają.
Tu jest trochę więcej informacji.

Domykanie szyb byłoby super bo co chwila trzeba sobie przypominać o szybach przekręcać zapłon i tak parę razy dziennie.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 03 paź 2012, 8:16

Jeśli nie ten moduł powyżej, chociaż nic więcej prócz niego nie trzeba to sygnał można by wziąć z ABS-u. Zazwyczaj jak się gwałtownie hamuje to on zaczyna działać. Pomysł : ok2 : tylko będzie pewnie problem z żarówkami. Mają stosunkowo wolne jarzenie i miganie kilka/naście razy na sekunde nie jest możliwe, a chodzi o to żeby robiło to szybko. Na diodach inna sprawa ale... homologacja. Chyba że tylko trzecie stop miałoby tak mrugać. Wpakować tam diody i już. Sterowanie? Atmega? Przekaźnik? Trzeba pomyśleć.

Co do domykania szyb, ktoś już tego dokonał bez zakładania osobnej centralki, tylko na podstawie instalacji samochodowej? Znów trzeba podłączyć szyby pod zasilanie stałe lub czasowe. W dedrze było super bo wystarczyło uchylić drzwi i szyby działały, czemu w Kappie z tego zrezygnowali? Na brutala to:
1. Zasilanie stałe.
2. Zrobić automat wszystkich szyb jak napisał Borek.
3. Dać sygnał do włącznika/ów szyb po stronie kierowcy z zamka centralnego. Szyba kierowcy już jest gotowa- to jakby ktoś przycisnął przycisk- szyba sama idzie w górę. tylko trzeba tak dla pozostałych. Szyba pasażera sama idzie w dół, ale do góry już nie, a co z tylnymi bo nie pamiętam- jak pasażera czy tylko po przycisku?

HUD jak dla mnie dobry pomysł,chociaż chyba nie do kappy. Trudny do zrealizowania i co miałoby się na nim wyświetlać? Prędkość? To co na infocenter?

Zmiana podświetlania infocenter- KONIECZNIE :) I to bardzo prosto, tylko prześledzę schematy. Zastanawia mnie czy oprócz podświetlenia, ten przewód nie powoduje sterowania czymś jeszcze. Miejsce po tripie jak najbardziej.

Ja niestety lodówkę muszę odpuścić bo mam tam butlę LPG 60l :)

Żeby zrobić doświetlanie zakrętów trzeba odciąć fabryczną instalację od halogenów i dać po jednym przekaźniku na lampę. Mogę opracować schemat jakby ktoś chciał zakładać.

Coming home - dwie czasówki, czujniki ruchu i gotowe ;)

Pomysły świetne, tylko jakby miały działać w jednym czasie to trzeba wozić 120Ah aku w bagażniku dodatkowo ;)

Jeszcze był pomysł na odłączenie spryskiwacza reflektorów, ale to błahostka.
Czy ktoś orientuje się jak działa/na jakiej zasadzie czujnik naświetlenia od klimy? Ten czarny lśniący kwadracik na podszybiu. Można go też do czegoś wykorzystać.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2012, 12:40 przez grzesiekj23, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Michor » 03 paź 2012, 8:59

Co do doświetlania zakrętów to imho halogeny aż tak szeroko nie świecą żeby coś dały poza... hm... bajerem:)

Do Coming home- czasówka wystarczy, nie ma co kombinować ze stronami :)


A co do stopów to ja nie wiem... wstyd mi było jak puntem evo abarth pociskałem po mieście i na każdym zakręcie na dobrym dohamowaniu mi awaryjne wyskakiwały... trochę wstyd :P
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: MariuszKRK » 03 paź 2012, 8:59

HUD do poszukania na ebay-u...to przystawka ze specjalna folia ze specjalna faktura na szybe wyswietla predkosci itp.
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Michor » 03 paź 2012, 9:01

albo gekon pad i dobra aplikacja na telefon :P
to i GPS będzie! :D
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 03 paź 2012, 9:17

GPS jakoś ładnie zamontowany to jest dobra myśl. U mnie ktoś chyba woził telefon albo GPS na drzwiach, bo mam ślady po trzech wąskich śrubkach na plastiku, zaraz przy zawiasie... Myślałem, żeby do bezinwazyjnego mocowania (bez kaleczenia wozu) wykorzystać kratkę nawiewu na lusterko wsteczne, tę dużą. Można też nad lewym nawiewem, ale to jakoś tak średnio będzie wyglądało. GPS na HUD to monochromatyczny i w dzień będzie niewyraźny, a w nocy niezbyt bezpieczny. ;)

Z coming home z tyłu to żartuję, podwójny to już by było przegięcie :D. Zwykłe 30s na halogeny wystarczy.

Szyby tylne są wyłącznie na przycisk, żadnego automatu.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 03 paź 2012, 9:33

Michor pisze:Co do doświetlania zakrętów to imho halogeny aż tak szeroko nie świecą żeby coś dały poza... hm... bajerem:) :P

I tu się nie zgodzę :P jest dość znaczna różnica kiedy jedziesz z halogenami i bez- dużo lepiej widać pobocza. Nie chodzi tu o doświetlenie całego boku samochodu, ale tylko poprawę widoczności. Halogen obejmuje strefę nie doświetloną przez reflektory, do tego świeci mocniej i na bliższym odcinku. :)

Ze stopem też by mnie wkurzało jakby co chwila świrował, ale po abs-ie myślę że byłoby ok.

C.H. to nie problem jak się okazuje więc można się za to zabrać.

Z szybami pewnie będzie problem, bo centralka nie jest przystosowana.


EDIT:
Jeszcze do stopu- myślę, że wystarczyłoby miganie samego 3-go, bez podłączania awaryjnych.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: Borek » 03 paź 2012, 9:48

Awaryjne nie wchodzą w grę. Chodzi mi o miganie wszystkich trzech świateł stopu, bo zadaniem tego układu jest "dawanie po gałach". Fakt, zespoły diodowe są do tego lepiej przystosowane, ale to nie ma migać naście razy na sekundę bo kierowca z tyłu dostanie ataku padaczki - jakieś 4-5Hz styknie, tak to wygląda w fabrycznych układach. ;)

Widzę inny problem dla tego pomysłu - IGE. Nie ryzykowałbym doprowadzania takiego sygnału do modułu, a umieszczenie jakiegoś przetwornika za modułem na 90% spowoduje wywalanie błędu świateł stopu.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: grzesiekj23 » 03 paź 2012, 10:02

Dawanie po gałach... hmm.. a jakby zamiast stopem migać przeciwmgłowymi? Z tyłu są dwa czy jedno? Nigdy się nie przyglądałem, ale wydaje mi się że 2. Albo można wszczepić dodatkowe diody w lampy. I tak diagnosta się nie kapnie.

EDIT:
To tak żeby ominąć IGE.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa - zwiększanie funkcjonalności i komfortu

Post autor: MariuszKRK » 03 paź 2012, 10:13

ja zamierzam przerobic tylne swiatła na diody wykorzystujac moduly led-tylko swiatła tylne mijania.
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”