Kappa - alufelgi

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: Borek » 12 maja 2014, 20:14

Panie kochany... Najlepszy jest odpowiedni. : yesyes :

W jakim sensie ma pasować - stylowo czy montażowo? Jakie masz hamulce?
Drop a gear and disappear!

puch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:57
Imię: mariusz
Lokalizacja: Ruda

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: puch » 13 maja 2014, 9:37

więc tak w tej chwili mam 15 podobne jak na 4 zdjęciu tyle że 6 ramienne...i odchodzi z nich lakier a poza tym 15 to małe felgi do tego samochodu:)tak mi się wydaje ale tez nie chcialbym zeby jej spalanie wzrosło czy tez straciła na osiagach:)mam silnik 144km może jakies 16/50/205 były by odpowiednie?albo 17/205/45?

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - alufelgi

Post autor: Lewutek » 13 maja 2014, 10:07

CZE ...

Jakieś pomylenie rozmiarów ... zdjęcie nr:4 to 16" ... a piszesz o 15" sześcioramiennych, to wtedy zdjęcie nr: 2

Dla felgi 16" opona ma wymiary 205/55 ... dla felgi 15" opona ma rozmiar 205/60 (rozmiar "nietypowy" i dlatego droższy w zakupie) ... jak chcesz mieć inne felgi i inny rozmiar niż fabryczny .. to szukaj/próbuj/wymieniaj/"doświadczaj"

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: Michor » 13 maja 2014, 11:48

Zdjęcie nr 4.
Były też 17 w takim wzorze, bodażje z kappy SW turbo po lifcie.

Dla felgi 16 instrukcja podaje 205/55 lub (dla SW opcjonalnie) 215/55 (ja mam 215/55 i jest ok, trochę więcej "mięcha" i profilu niż przy 205/55 - ale są droższe od popularnego 205/55).
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: Borek » 13 maja 2014, 16:20

17" oryginalnie żadna Kappa nie miała. We wszystkich wersjach były 15" albo 16" z wyjątkiem 20vt, gdzie były tylko 16" w dwóch szerokościach - 6,5" albo 7" na zamówienie. Opony tak samo były wszędzie standardowo o szerokości 205 z wyjątkiem najsłabszych benzyniaków, gdzie standardem było 195 a na zamówienie 205.

Jedynym "dodatkowym" standardem były dla wszystkich 20vt (poza coupe) opony z indeksem ZR16, czyli 16" z możliwością jazdy pod pełnym obciążeniem w pełnym zakresie prędkości (do 240km/h, Kappa i tak "raczej" szybciej nie pomyka ;)). Opony R16 "biorą" pełne obciążenie tylko do prędkości 210km/h, dla szybszej jazdy trzeba kogoś wyrzucić z kabiny. Czy ktokolwiek kupując nowe opony brał to pod uwagę? :P

Dla wersji V6 z kolei standardowe opony miały profil 205/60 zamiast 55.
Drop a gear and disappear!

puch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:57
Imię: mariusz
Lokalizacja: Ruda

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: puch » 13 maja 2014, 17:45

chodziło mi tylko o wzór ze mam podobne orginalne 15.....jestem tylko ciekaw czy by radziła sobie na 17?i sa opony dostepne17/208/45 kolega takie miał...ale myśle że 16 są rozsądniejszym wyborem do 144konnego silnika

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: Borek » 13 maja 2014, 18:09

E tam, moc silnika nie ma znaczenia. :D

17" jak najbardziej podchodzi, tylko dobierz opony do nich żeby ogólny wymiar koła (szerokość i średnica) były podobne do oryginału. Nikt nie lubi jak mu opona ociera o nadkole albo jak w wygodnym samochodzie na byle kamieniu traci zęby.
Drop a gear and disappear!

puch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:57
Imię: mariusz
Lokalizacja: Ruda

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: puch » 13 maja 2014, 20:33

najlepiej to chyba jak najwęzsze czyli 205 lub 215....bo im szersza opona tym napewno wiecej pali!:(

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: volf » 13 maja 2014, 22:26

Borek pisze: Jedynym "dodatkowym" standardem były dla wszystkich 20vt (poza coupe) opony z indeksem ZR16, czyli 16" z możliwością jazdy pod pełnym obciążeniem w pełnym zakresie prędkości (do 240km/h, Kappa i tak "raczej" szybciej nie pomyka ;)). Opony R16 "biorą" pełne obciążenie tylko do prędkości 210km/h, dla szybszej jazdy trzeba kogoś wyrzucić z kabiny. Czy ktokolwiek kupując nowe opony brał to pod uwagę? :P

Dla wersji V6 z kolei standardowe opony miały profil 205/60 zamiast 55.
Chyba coś pomieszałeś z tymi prędkościami i wyrzucaniem pasażerów z kabiny :)
Tutaj indeksy prędkości dla opon http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-p ... tAodEiwAQQ a tutaj nośności http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-n ... tAodZCYA0A

Teraz przeanalizujmy interesujący nas zapis
Przy oponach z oznaczeniem V obciążenie powinno być zmniejszane o 3% co każde 10km/h w przedziale między 210 a 240km/h.
Odniosłem się do indeksu V (prędkość do 240km/h), bo taki rodzaj ogumienia powinien być w kappach (słabsze wersje silnikowe). Taka opona w rozmiarze 195/65/15 ma przeważnie indeks nośności 91 (maksymalne obciążenie-615 kg) czyli sumarycznie maks. masa auta prawie 2,5 tony a DMC kappy to okolice 2 ton, więc nawet przy zmniejszonym obciążeniu o te 9% i tak zostaje 10% zapasu ;)
KAPPA TDS & JTD

puch
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:57
Imię: mariusz
Lokalizacja: Ruda

Re: Kappa - alufelgi

Post autor: puch » 14 maja 2014, 12:42

mi to tylko chodzi o wyglad i zeby osiagi nie zmalały oraz spalanie:)dzieki za rady pozdrawiam:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”