Strona 1 z 2

Kappa - kilka małych problemów...

: 31 maja 2019, 18:10
autor: assasinx
Witajcie w ten słoneczny dzień!

Mam kilka małych problemów ze swoją Lili. (2.4 JTD)

A mianowicie:
1. Nieszczelną klimatyzację. Wiecie idzie lato, temperatury coraz większe, a klimy brak, tak jak brak w pełni skutecznego i bezpiecznego leku na moją alergię, która powoli zaczyna męczyć, więc otwieranie okien powoli odpada, a nie chcę się piec w aucie jak w piekarniku (choć u mnie jest co piec...), więc prosiłbym was kochani o jakiś patent na to, jak sprawdzić gdzie jest nieszczelność bez wydawania worka kasy na odczynnik, by sobie tylko wyleciał i pokazał mi gdzie jest nieszczelność... Myślałem nad tym by strzelić powietrzem z kompresora przez cały układ i sprawdzić, gdzie zacznie syczeć.

2. Mam kody błędów:
896 (system podgrzewania wstępnego - nieprawidłowe działanie)
1796 (włącznik pedału sprzęgła- sygnał nieprawidłowy)
1028 (system recyrkulacji spalin - nieprawidłowe działanie)
1153 (układ regulacji wentylatora 2) (ten błąd jest znamienny, bo zdarza mi się mieć przekłamane wyniki pomiaru temperatury płynu chłodzącego, np. przy siedemdziesięciu kilku stopniach wskazuje 100-110 na zegarach. Wymieniłem już opornik pierwszego biegu wentylatorów, czujnik temperatury (jest jeden wkręcany w termostat) i termostat, a nadal zdarza mi się mieć 110 na termometrze)

3. Spryskiwacze nie działają z takim ciśnieniem jak potrzeba (często jeden tylko działa i tylko jednym strumieniem)

Macie jakieś sugestie?
Jesteście naprawdę wielcy i wierzę w waszą wiedzę, bo niewielu mechaników w mojej okolicy ogarnia moją Lili.

Pozdrawiam.
Trzymajcie się ciepło.
Dawid.

Re: Kilka małych problemów...

: 14 cze 2019, 21:35
autor: fiatcoupepolska
;) Ad-3 wymień zaworek zwrotny
Ad-1 albo nabicie azotem+czynnik,lub sprawdź na EPER uszczelki w którym miejscu je masz i wymień.To takie małobudżetowe "inwestycje" w dochodzeniu przyczyn
Ad.2 szukaj drugiego czujnika temp.w bloku silnika.

Re: Kilka małych problemów...

: 14 cze 2019, 23:09
autor: volf
fiatcoupepolska pisze: 14 cze 2019, 21:35
Ad.2 szukaj drugiego czujnika temp.w bloku silnika.
Bez jaj-po co ma szukać jak tam go nie ma :)

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 15 cze 2019, 13:39
autor: fiatcoupepolska
;) Ok-sorki.Ja mam dwa,stąd sugestia

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 18 cze 2019, 20:10
autor: assasinx
Klimę już mam zrobioną. 720 zł u mechanika i jest ok. Ale te spryskiwacze i błędy dalej są,tylko usunięte z kompa ale problemy są.

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 18 cze 2019, 21:22
autor: fiatcoupepolska
co do spryskiwaczy-sprawdź zaworek zwrotny,często to on jest odpowiedzialny za objaw o którym piszesz.

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 20 cze 2019, 12:52
autor: assasinx
Gdzie on jest?

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 20 cze 2019, 16:05
autor: fiatcoupepolska
Zazwyczaj tuż pod krawędzią maski są przewody prowadzące do trójnika wraz z zaworkiem zwrotnym.Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.Na rysunku oznaczone jako nr.16.Ogólnie przejrzyj to włącznie ze spryskami reflektorów

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 20 cze 2019, 23:03
autor: assasinx
Ja mam Kappę bez spryskiwaczy reflektorów.
Ten trójnik ma numer 5 na schemacie?

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 21 cze 2019, 9:31
autor: stefan67
Żeby się dostać do trójnika spryskiwacza szyby ( nr 16 na rysunku ) trzeba zdjąć wycieraczki i plastikowe podszybie. Po wymianie będzie wytrysk że hej :lol: Trójnik do spryskiwaczy reflektorów jest inny.

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 25 cze 2019, 13:13
autor: assasinx
stefan67 pisze: 21 cze 2019, 9:31 Żeby się dostać do trójnika spryskiwacza szyby ( nr 16 na rysunku ) trzeba zdjąć wycieraczki i plastikowe podszybie. Po wymianie będzie wytrysk że hej :lol: Trójnik do spryskiwaczy reflektorów jest inny.
Dziękuję bardzo za pomoc. W piątek planuję się wziąć za auto, bo i filtry i olej do wymiany.

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 06 sie 2019, 16:20
autor: assasinx
Witajcie!

Poza drobnymi problemami pojawił się trochę większy, a nawet grożący pożarem. W pewnym momencie straciłem nawiew klimatyzacji.
Układ elektryki klimatyzacji jest mocno przeciążony. Efektem tergo są takie oto obrazki.
Bezpiecznik był już dorabiany, co widać w skrzynce.
https://ibb.co/FsVSFvd
https://ibb.co/Xz9DYRY

I jeszcze ten dorabiany bezpiecznik, którego gniazdo stopiło się ze zdejmowaną obudową bezpieczników. Ta dziura na jednym ze zdjęć to efekt oderwania elementu od klapki pokrywy bezpieczników.

https://ibb.co/bgS2Ct8
https://ibb.co/nsrmDB0
https://ibb.co/ch6zF4F
https://ibb.co/0cxg5dB
https://ibb.co/F5mz5P1

Czy to mogło skończyć się pożarem? Jakie kroki muszę podjąć, by ewentualnie nie spłonąć i mieć sprawny układ nawiewu i klimatyzacji? BTW. Od czego jest ten jeden nie włożony przekaźnik? Gdzie najczęściej obciąża się ten układ? Czy może to mieć związek z tym, że ostatnio naprawiłem układ czynnika klimatyzacji?

Z góry dziękuję za pomoc.
Dawid.

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 06 sie 2019, 17:04
autor: volf
Na dzień dobry skrzynka do wymiany.

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 06 sie 2019, 17:14
autor: assasinx
volf pisze: 06 sie 2019, 17:04 Na dzień dobry skrzynka do wymiany.
Skrzynka bezpieczników?

Re: Kappa - kilka małych problemów...

: 06 sie 2019, 17:24
autor: volf
No tak, przecież widać, ze wszystko już spalone/utlenione więc nie ma dobrego styku i żadne wtykanie tam dodatkowych kabli niewiele pomoże. Bezpiecznik to w razie ''w'' ma sie przepalić a nie grzać jak piekarnik.
Ponoć da sie taką skrzynkę rozebrać i coś tam poprawić ale przy cenie używanej a jeszcze sprawnej to raczej nie ma sensu.

Silnik wentylatora też moze być uszkodzony ale on sie najczęściej pali wydzielając charakterystyczny zapach...