Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 paź 2017, 23:04

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 paź 2016, 13:21 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 19 lip 2016, 08:29
Posty: 22
Imię: Dawid
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cześć,
Przeorałem ten dział i znalazłem jeden dziwny i niekompletny opis podłączenia AUX z magnetofonu wykonany przez jakiegoś Rosjanina. Niestety nic poza tym. Tak samo nie znalazłem nigdzie żadnej instrukcji albo wskazówki jak podłączyć AUX zamiast zmieniarki w Lybrze z navi. Aż mi się wierzyć nie chce, że nikt tu tego nie dokonał :D.

Może ktoś ma chociaż rozpiskę, schematy połączenia zmieniarki w Lybrze z navi? Coś nad czym mógłbym sam się pogłowić...

Dzięki!

_________________
Lancia Lybra SW 2.0 V.I.S. 5.20


Na górę
Post: 10 paź 2017, 20:25 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 34
Imię: Radek
Lokalizacja: Rzeszów
Jeśli jeszcze jesteś zainteresowany tematem, to jestem właśnie po takiej operacji, a kierowałem się opisem i schematem z forum alfaholików. Opis jest do Alfy 166, ale jak wiadomo elektrycznie ICS jest praktycznie taki sam, a jeśli chodzi o wyprowadzenie aux zamiast kaseciaka jest identyczny. Generalnie wyciągasz ICS-a, odkręcasz dwie śrubki na torxa od góry, ściągasz pokrywę obudowy, odkręcasz kolejne 4 śrubki trzymające cały napęd kaseciaka i wyciągasz go. Resztę lutujesz wg schematu (tranzystor to jakikolwiek najtańszy npn):
Obrazek

Generalnie wszystkie elementy połączone do złącza kaseciaka służą oszukaniu ICS-a, że kaseta jest w napędzie. Jeśli chodzi o podłączenie samego aux-a, należy wylutować po jednej ze stopek kondensatorów dla prawego i lewego kanału, poprzez podgrzanie lutownicą i podważenie nóżki, a potem przylutować do nich odpowiednie przewody. Masa aux jest przylutowana do samej płytki, ja zeskrobałem wierzchnią warstwę, aż do miedzi i wlutowałem się tam.

Na koniec zalałem wszystkie połączenia klejem na gorąco. Aux-a wyprowadziłem chyba dość nietypowo, bo kupiłem gniazdo minijack, wywierciłem otwór w panelu ics-a i tam je zamontowałem, gdy nie chcę słuchać muzyki wypinam kabelek i nic mi się nie wala po całym samochodzie, myślę, że wyszło całkiem w porządku, jak ktoś będzie zainteresowany mogę podesłać zdjęcia jak się to prezentuje.

Jakość odsłuchu jest bardzo dobra, generalnie przy tym połączeniu pomijany jest przedwzmacniacz kasety, dlatego, nie przesterowuje sygnału tak, jak gdybyśmy się wlutowali bezpośrednio zamiast głowicy kaseciaka. Jedyna wada jaką udało mi się zauważyć, to że czasami zaraz po włączeniu ics-a, często pokazuje no casette i trzeba chwilę poczekać i przełączyć na nią jeszcze raz żeby działało, ale tak czy inaczej myślę że warto :)

P.S. Na tym zdjęciu z alfaholików wygląda, że miejsca lutownicze są całkiem spore, na żywo wszystko jest malutkie i potrzeba chociaż trochę precyzji.

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd LX Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
Post: 12 paź 2017, 17:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Posty: 301
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Niestety moje radio jest cwańsze ode mnie.
Wlutowałem tylko dźwięk. Ten patent z opornikami i tranzystorem u mnie nie zadziałał.
1 na 10-15 razy załączał tą kasetę.

Chciałem odlutować silniczek od kręcenia taśmą,ale radio znowu okazało się cwańsze ode mnie. Wylutowałem szary kabel i pierwszy czarny od tego silniczka i radio po kilku sekundach chciało wyjąć "kasetę".

_________________
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC


Na górę
Post: 17 paź 2017, 23:19 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2016, 23:23
Posty: 34
Imię: Radek
Lokalizacja: Rzeszów
Z tego co czytałem na forum Alfy, problem jest tego typu, że komputer sprawdza czy działa silniczek (pin 11), oraz czy kręci się głowica (pin 18, który jest zmostkowany z jakimś sygnałem RDS-u). Nie zagłębiałem się bardzo w szczegóły, gdyż u mnie ten motyw sprawdza się bardzo dobrze, z drugiej strony to, że po każdym wyłączeniu ICS-a należy poczekać chwilę i przełączyć na kasetę jest niezbyt fajne, więc pewnie należałoby podać napięcie stałe na którąś z nóżek tranzystora, z tym, że pewnie rozładowywałoby to akumulator w większym lub mniejszym stopniu. U Ciebie pewnie ten problem nie występuje, jak masz włożoną fizycznie jakąś pustą kasetę albo zagiętą tę blaszkę ?

_________________
Fiat Bravo 1.8 GT 1998r.
Volkswagen Passat Variant 2.0 GL 1992r.
Lancia Lybra SW 2.4jtd LX Executive 2003r.
Honda Civic 1.4 i S 1995r.


Na górę
Post: 18 paź 2017, 00:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:50
Posty: 301
Imię: Paweł
Lokalizacja: Brwinów/k.Warszawy
Jak się podniesie klapkę z przodu radia to wgłębi u góry widać takie białe coś, które lekko wepchnąłem śrubokrętem, a resztę zrobiło radio :)

_________________
Lancia Lybra 2.0 COMFORTRONIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]