Lybra - regulacja geometrii zawieszenia tylnego a korozja

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Odp: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a koroz

Post autor: Sebastian » 25 mar 2009, 7:58

maydayns pisze:No to mnie wystraszyliscie... mozna to wykonac samemu czy trzeba miec jakis sprzet typu kompresor z odpowiednia koncowka?? Jesli mozecie to opiszcie gdzie znajduja sie miejsca tzn otwory przez ktroe mozna taka konserwacje wyknac.
Właśnie - Marcin masz dane, wiedzę gdzie dokładnie znajdują się wszystkie otwory technologiczne? Pomijam drzwi - chodzi o profile zamknięte.

Pozdrawiam
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

dudekken

Odp: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a koroz

Post autor: dudekken » 25 mar 2009, 10:55

Sebastian pisze:
maydayns pisze:No to mnie wystraszyliscie... mozna to wykonac samemu czy trzeba miec jakis sprzet typu kompresor z odpowiednia koncowka?? Jesli mozecie to opiszcie gdzie znajduja sie miejsca tzn otwory przez ktroe mozna taka konserwacje wyknac.
Właśnie - Marcin masz dane, wiedzę gdzie dokładnie znajdują się wszystkie otwory technologiczne? Pomijam drzwi - chodzi o profile zamknięte.

Pozdrawiam
O umiejscowieniu otworów technologicznych jak na razie nie wiem nic... Dopiero jak już zrobi się ciepło i powietrze dobrze osuszy auto po zimie zabiorę się za konserwację. Wtedy w miarę możliwości porobię fotosy i uzupełnię temat.

Awatar użytkownika
Hobbysta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 964
Rejestracja: 04 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Krosno (podkarpackie)

Odp: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a koroz

Post autor: Hobbysta » 25 mar 2009, 19:23

Witam!
Konserwację w miejscach dostępnych możemy wykonać za pomocą np. pędzla. Będzie też bardzo dobrze, o ile tylko uda się dany preparat rozprowadzić tak, aby wszędzie dotarł. Aby zakonserwować profile zamknięte, możemy użyć preparatów w aerozolu, niektóre nawet mają długie wężyki z końcówkami rozpylającymi. Wadą tego rozwiązania jest to, że nie mamy już możliwości modyfikować składu i rozwiązanie to jest kosztowne (biorąc pod uwagę ilość preparatu jaką zużyłem do konserwacji auta).
Powyższych problemów (za wyjątkiem pewnych kosztów) nie będzie, jeżeli wykorzystamy sprężone powietrze z kompresora i profesjonalny pistolet do konserwacji (zakup kompresora i pistoletu do konserwacji do zabezpieczenia jednego samochodu też jest nieekonomiczny).
Mogę śmiało polecić: aparat (pistolet) do zabezpieczeń antykorozyjnych z wirującą dyszą do profili zamkniętych CHS ?21 lub zestaw do natryskowych zabezpieczeń antykorozyjnych CHS-21Z. Są to urządzenia Wytwórni Aparatów Natryskowych CHS. O ile dobrze pamiętam aparat CHS-21 kosztował około 500,00 złotych.
link: CHS
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a koroz

Post autor: volf » 25 mar 2009, 21:18

Kolego, a czy ten smar działowy i olej pełzający można kupić w zwykłym sklepie z chemią samochodową, ewentualnie mają jakieś inne nazwy handlowe. Co do środka konserwującego profile zamknięte to chyba dałoby się coś wybrać z oferty firmy BOLL-ma ktoś jakieś doświadczenia z ich produktami?
Jak zrobi się cieplej to wezmę się za konserwację swojej kappy, choć z zewnątrz wszystko wygląda ok. Kolego Hobbysta czy do konserwacji demontowałeś wykładzinę podłogi, rozumiem, że wszystkie profile da się zapryskać korzystając z otworów technologicznych czy może trzeba wiercić jakieś dodatkowe otwory?

Awatar użytkownika
Hobbysta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 964
Rejestracja: 04 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Krosno (podkarpackie)

Odp: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a koroz

Post autor: Hobbysta » 25 mar 2009, 22:31

Witam!
Wosk konserwacyjny, smar działowy to ten sam produkt. Dlaczego tak? - trzeba pytać tego, który decyduje co jest na etykiecie. Spotkałem się tylko z opakowaniami (puszkami) 5kg.
Olej pełzający ? występuje w grupie olei konserwacyjnych. Ja stosowałem olej pełzający Antykol ŁT. Występuje w opakowaniach 1 litr.
Obydwa specyfiki produkuje Lotos i nie miałem problemu z ich zakupem. Na google można znaleźć karty specyfikacji i inne opisy.
Wykładziny podłogowej nie demontowałem (odchylałem ją i było sucho i bez jakiegokolwiek zapachu stęchlizny), ale aby zakonserwować progi wewnątrz to wymontowałem pas bezpieczeństwa na słupku i nakładki progowe. Przed demontażem pasa trzeba wcześniej (dla pewności 30 minut) odłączyć akumulator, gdyż może dojść do rozłączenia wtyczki elektrycznej od pasa i potem pojawi się błąd. Montując pas do słupka należy zwrócić uwagę, aby wsunąć końcówkę pasa (pirotechniczną) do tulei z pianki (ta tuleja jest w słupku i można jej nie zauważyć i w efekcie nieprawidłowo zamontować pas). Upewniamy się, czy wtyczka jest na swoim miejscu i dopiero wtedy możemy montować elementy zdemontowanej tapicerki.
Podczas pracy wykorzystywałem tylko otwory technologiczne, nawet 5-cio 6-cio milimetrowe.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a koroz

Post autor: volf » 25 mar 2009, 22:39

Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź. Teraz tylko zakupić środki i czekać na odpowiednią pogodę i nieco wolnego czasu, bo widzę, że pracy będzie przy tym sporo...

Awatar użytkownika
Hobbysta
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 964
Rejestracja: 04 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Krosno (podkarpackie)

Odp: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a koroz

Post autor: Hobbysta » 12 paź 2009, 12:08

Witam!
Polecam ciekawy artykuł na temat rdzy w samochodach.
Link: Walczymy z rdzą
Dbajmy o nasze autka jak prawdziwi pasjonaci!
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a koroz

Post autor: jaro1959 » 12 paź 2009, 12:19

Zajrzałem u mnie w Lybrze przez otwory technologiczne w miejsca gdzie u kolegi Michała pojawiła się korozja - na szczęscie ani śladu rdzy. Na wszelki wypadek wtrysnąłem tam ( i od razu do progów) solidną porcję Noxudolu, lepiej mieć czyste sumienie.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

kriskros52
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 10 lis 2011, 22:01
Imię: Robert
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a korozj

Post autor: kriskros52 » 05 sie 2012, 21:45

Czy mógłby ktoś zaktualizować zdjęcia? bo wszystko wygasło, chciałem się zabrać za tylne zawieszenie w mojej lyberce

zbyszek55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 258
Rejestracja: 01 lip 2010, 19:48
Lokalizacja: bydgoszcz

Re: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a korozj

Post autor: zbyszek55 » 25 sie 2012, 10:25

Witam
Jestem po regulacji kół ,koła tylne zrobione bez żadnej ;przygody; szkoda ,że nie można zrobić ;pochylenia kół
przednich :|
W załączeniu ;Protokół geometrii kół i osi

Obrazek

Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4
Lancia Lybra 2.4 JTD SW

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a korozj

Post autor: bronx » 29 mar 2013, 12:27

Mam ogromna prośbę, czy jest szansa przywrócenia obrazków w pierwszym poście.
Informacje tam zawarte, niejednej osobie pomagają(ały) w rozwiązaniu problemu.

giegies
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 27 wrz 2010, 17:50
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a korozj

Post autor: giegies » 06 kwie 2013, 13:07

No obrazki te były by bardzo pomocne... jeżeli jest szansa to było by extra zwłaszcza, że planuję wymienić wszystkie tuleje. A co do kąta pochylenia koła przód to na pewno pomaga wymiana wahacza (u mnie poprawiło się ponad 1st) i z tego co wiem łożysko amortyzatora. No i oczywiście wszystkie pogięte elementy zawieszenia i jego mocowania - co przy niektórych naszych drogach jest bardzo prawdopodobne:)
Były - Polonez Caro 1,6; Mondeo II Kombi 1,8TD; Lybra SW 2,4 jtd
Jest - C3 Picasso 1,6VTi Exclusive

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a korozj

Post autor: Dudi » 06 kwie 2013, 17:14

Te zdjęcia już próbowaliśmy odzyskać, ale jest to praktycznie niewykonalne już :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - Regulacja geometrii zawieszenia tylnego a korozj

Post autor: Dudi » 28 maja 2013, 11:11

Szansa jest taka, że znalazłem to przez przypadek w archiwum na dysku :roll: ;)
Lybra_tylne zawieszenie.doc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - regulacja geometrii zawieszenia tylnego a korozj

Post autor: bronx » 28 maja 2013, 12:26

Dudi : brawo : : brawo : : brawo :
:pifko2: :pifko2: :pifko2: :pifko2: :pifko2: :pifko2: :pifko2: :pifko2:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”