Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 19 gru 2018, 9:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 14 maja 2010, 18:50 
Witam

Dziś moje auto jeździło bez udziału turbiny tzn. jak zwykły Diesel.
Powodem tego była awaria/zapieczenie zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny.

poniżej hasła które mogą naprowadzić innych którzy szukają:
problem z przyśpieszeniem
problem z turbo
niedziałające turbo
brak działania turbo
zamulone auto


Poniżej manual jak sobie poradzić z tym zaworem w 1.9 jtd 116 KM. Zawór znajduje się na chłodnicy, jest przykręcony na dwie śrubki na klucz 8 do wiatraka chłodnicy. Od gruszki turbo idzie wężyk z podciśnieniem właśnie do tego zaworu.
Do tej pracy potrzebujemy:
- śrubokręt płaski do odczepienia styku od elektrozaworu
- klucz rozmiar 8 do demontażu/montażu na chłodnicy
- odrobinę silikonu do uszczelnienia korpusów
- wazelinę do nasmarowania wałka
- papier ścierny nie za gruby do wypolerowania rdzy z wałka

Powodzenia i nie życzę nikomu tej nieprzyjemności.

Taka podpowiedź jak tego uniknąć - nad zaworem na chłodnicy jest zaworek plastikowy chyba odpowietrzacz, pilnujcie żeby nie był nie dokręcony bo może Wam nalecieć na elektrozawór i rdza gotowa.
Załącznik:
1 zawór.JPG
Załącznik:
2 rozcięcie.JPG
Załącznik:
3 detale.JPG
Załącznik:
4 wałek.JPG
Załącznik:
5 nasmarowany wałek.JPG
Załącznik:
6 złożony zawór.JPG
Załącznik:
7 posmarowany korpus.JPG
Załącznik:
8 zawór.JPG
Załącznik:
9 zmontowany zawór.JPG
Załącznik:
10 zmontowany zawór.JPG


Na górę
   
PostDodany: 14 maja 2010, 21:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Posty: 1321
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków
A twój problem pojawił się z tego, że za wolno jeździsz :) i zawór nie pracuje.


Na górę
PostDodany: 15 maja 2010, 9:07 
mac1us pisze:
A twój problem pojawił się z tego, że za wolno jeździsz :) i zawór nie pracuje.
nie kolego. Chodził jak trzeba do momentu jak nad nim z chłodnicy zaworek odpowietrzający się wykręcił i polewał go płynem chłodniczym, jak widzisz nie jest on za specjalnie zabezpieczony przed wodą, po prostu poskładany, zaprasowana opaska i tyle. Żadnego uszczelnienia takiego jakie ja proponuję z czarnego silikonu nie było, ani uszczelki.

Dziękuję za dobre słowa, ale niestety ja wolno nie jeżdżę - do pracy codziennie w dwie strony 70 km pokonuję w trasie 90-120 km/h po mieście wiadomo że czasem się szybciej ruszy.

ps. jak powiem to przyszłej teściowej to mnie wyśmieje : yesyes : :lol: :lol: :lol:


Na górę
   
PostDodany: 25 maja 2010, 8:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 0:00
Posty: 427
Lokalizacja: Lublin
Codee troszkę późno uszkodził się twój zawór ja zmuszony byłem wymienić swój jesienią zeszłego roku , po zasięgnięciu opinii "fachowców" stary wyrzuciłem jako nierozbieralny .
Na twoim przykładzie widać że wiele da się naprawić pomimo iż producent tego nie przewiduje , ja też jestem zwolennikiem podejmowania tego typu prób , by uniknąć zbędnych kosztów.


Na górę
PostDodany: 27 cze 2010, 20:05 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2010, 14:34
Posty: 45
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków / Warszawa
Witam

Moje auto (tj. Lybra 1.9 JTD) wydaje się być zamulone i słabo przyśpiesza.
Muła, i to okropnego, ma do ok. 2500 obrotów potem jest już żwawsze i nieźle pomyka.
Trafiłem na ten temat i kontrolnie postanowiłem go sprawdzić.
W związku z tym, że jestem kompletnym amatorem, mam pytania:

1. Czy to - to, tylko od innego producenta ? (fotki poniżej)
2. Jeśli tak to, może ktoś rozbierał ten model ( o ile jest w ogóle ,rozbieralny) i jaka jest różnica w robocie?
3. Czy przed odłączeniem zaworu trzeba odłączyć akumulator?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
no pain - no game


Na górę
PostDodany: 27 cze 2010, 21:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Posty: 1390
Lokalizacja: Warszawa
To na Twoim zdjęciu to sterowanie podciśnieniem EGR jeżeli się nie mylę - tak było w Kappie JTD 2.4 i wyglądało identycznie.

_________________
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD


Na górę
PostDodany: 29 cze 2010, 14:36 
Widzę że ma opaskę którą można naciąć i ściągnąć potem opaską skręcaną!
Ja ostatnio w swojej ślicznotce zmieniłem wężyki podciśnienia na nowe + czyściłem węże TURBO-INTERCOOLER-SILNIK ( te od powietrza ) i przyznam szczerze ze teraz nie wyje tylko kręci jak trzeba!


Na górę
   
PostDodany: 05 lip 2010, 11:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:00
Posty: 102
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Witam,
czy ktoś może podać mi symbol, numer tego zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny?

_________________
Obrazek Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 km 2003 r.
Obrazek


Na górę
PostDodany: 05 lip 2010, 12:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2010, 14:33
Posty: 85
Lokalizacja: Gdańsk
Super fotorelacja - oby więcej takich. :D

_________________
Lancia Lybra 1.9 JTD 110


Na górę
PostDodany: 05 lip 2010, 16:50 
allprint pisze:
Witam,
czy ktoś może podać mi symbol, numer tego zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny?
Wejdź w EPER online i wg.swojego własnego VIN znajdź to co chcesz.


Na górę
   
PostDodany: 08 wrz 2010, 11:39 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:00
Posty: 102
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Witam,
czy wymiana tego czujnika moze pomoc przy nastepujacych objawach:
1. Nadmierne kopcenie, jak ostro ruszam i krece go wysoko to strasznie dymi.
2. Wysokie zurzycie paliwa, w miescie ok. 10-11 l/100km
3. Slaba elastyka, marnie przyspiesza na niskich obrotach.
Z gory dziekuje za pomoc.

_________________
Obrazek Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 km 2003 r.
Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 wrz 2010, 22:16 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
Najpierw wymień przewody do niego - może tak jak w moim przypadku pomoże. Jeśli nie to możesz bawić się z zaworem. Objawy wskazują na niego właśnie.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 wrz 2010, 22:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:00
Posty: 102
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Dudi pisze:
Najpierw wymień przewody do niego - może tak jak w moim przypadku pomoże. Jeśli nie to możesz bawić się z zaworem. Objawy wskazują na niego właśnie.
Dziekuje Ci za pomoc, przewody sa szczelne,sprawdzilem. Zabieram sie zatem za zawor.
Tak z ciekawosci, znasz moze parametry tych przewodow (srednica)?
Pozdrawiam, napisze czy pomoglo.

_________________
Obrazek Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 km 2003 r.
Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 wrz 2010, 23:01 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
Parametrów nie pamiętam, ale z tego co widzę masz wersję 115KM, więc w tym temacie znajdziesz numery z Eper tych przewodów, które ja wymieniłem.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 wrz 2010, 23:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:00
Posty: 102
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Dudi pisze:
Parametrów nie pamiętam, ale z tego co widzę masz wersję 115KM, więc w tym temacie znajdziesz numery z Eper tych przewodów, które ja wymieniłem.
Super, wielkie dzieki za pomoc.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 km 2003 r.
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl