Witam
Dziś moje auto jeździło bez udziału turbiny tzn. jak zwykły Diesel.
Powodem tego była awaria/zapieczenie zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny.
poniżej hasła które mogą naprowadzić innych którzy szukają:
problem z przyśpieszeniem
problem z turbo
niedziałające turbo
brak działania turbo
zamulone auto
Poniżej manual jak sobie poradzić z tym zaworem w 1.9 jtd 116 KM. Zawór znajduje się na chłodnicy, jest przykręcony na dwie śrubki na klucz 8 do wiatraka chłodnicy. Od gruszki turbo idzie wężyk z podciśnieniem właśnie do tego zaworu.
Do tej pracy potrzebujemy:
- śrubokręt płaski do odczepienia styku od elektrozaworu
- klucz rozmiar 8 do demontażu/montażu na chłodnicy
- odrobinę silikonu do uszczelnienia korpusów
- wazelinę do nasmarowania wałka
- papier ścierny nie za gruby do wypolerowania rdzy z wałka
Powodzenia i nie życzę nikomu tej nieprzyjemności.
Taka podpowiedź jak tego uniknąć - nad zaworem na chłodnicy jest zaworek plastikowy chyba odpowietrzacz, pilnujcie żeby nie był nie dokręcony bo może Wam nalecieć na elektrozawór i rdza gotowa.
Załącznik:
1 zawór.JPG
Załącznik:
2 rozcięcie.JPG
Załącznik:
3 detale.JPG
Załącznik:
4 wałek.JPG
Załącznik:
5 nasmarowany wałek.JPG
Załącznik:
6 złożony zawór.JPG
Załącznik:
7 posmarowany korpus.JPG
Załącznik:
8 zawór.JPG
Załącznik:
9 zmontowany zawór.JPG
Załącznik:
10 zmontowany zawór.JPG