Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Ramzes_II » 25 lut 2014, 7:31

To jest od czujnika wody w filtrze paliwa !
Podgrzewacz paliwa jest w kazdym JTD i nawet fragment widać go nad filtrem paliwa. Sam filtr nie był podgrzewany !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Zielony » 25 lut 2014, 17:49

Wtyczka jest 3 pinowa,więc sprawdź pod filtrem paliwa czy nie ma tam miejsca w czujniku obecności wody.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: stabraf » 25 lut 2014, 18:46

Ramzes_II pisze:To jest od czujnika wody w filtrze paliwa !
Podgrzewacz paliwa jest w kazdym JTD i nawet fragment widać go nad filtrem paliwa. Sam filtr nie był podgrzewany !
Dobrze ooo Wielki Ramzesie :D Zapamiętam mimo, że mam benzyniaka ;)

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 26 lut 2014, 16:14

przyjrzałem się filtrowi paliwa i nie widzę tam już wolnego gniazda z zdjęciu zaznaczyłem dwa gniazda ale one są już zajęte i nadal nie wiem gdzie może iść brakująca wtyczka
Obrazek
co do wężyków to sprawdziłem i wszystkie wyglądają na całe
jak będę miał chwilę to wykręcę cały ten akumulator podciśnienia i zobaczę czy on jest szczelny
nadal nie wiem co jest grane, a auto ciągle nie ma mocy (szczególnie przy obrotach ponad 3000)
pozdr

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: stabraf » 26 lut 2014, 16:48

A w dnie filtra nie ma wtyczki ?

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 26 lut 2014, 16:58

nie ma, jest tylko korek do spuszczania wody
taki mi sprzedali po vinie w boschu:/
pozdr

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: FXX » 26 lut 2014, 16:59

stabraf pisze:A w dnie filtra nie ma wtyczki ?
Jeśli ktoś wymienił filtr i nie przekręcił czujnika ze starego to może nie być : gafa :
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 26 lut 2014, 22:29

to by wiele wyjaśniało
wniosek ze nad mechanikiem to chyba trzeba stać przy robocie:/
co do układu podciśnienia to do czego jest ten elektrozawór na akumulatorze podciśnienia?
czy on zamyka klapę na przepustnicy przy gaszeniu silnika?
i czym w ogóle jest zasilany ten akumulator podciśnienia (jak jest produkowane podciśnienie w układzie)?
pozdr

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Zielony » 27 lut 2014, 21:16

lesny_83 pisze:to by wiele wyjaśniało
wniosek ze nad mechanikiem to chyba trzeba stać przy robocie:/
co do układu podciśnienia to do czego jest ten elektrozawór na akumulatorze podciśnienia?
czy on zamyka klapę na przepustnicy przy gaszeniu silnika?
i czym w ogóle jest zasilany ten akumulator podciśnienia (jak jest produkowane podciśnienie w układzie)?
pozdr

Niestety ale tak teraz jest z macherami.
Owy elektrozawór steruje klapką na przepustnicy podczas gaszenia silnika.W tym silniku za podciśnienie odpowiada pompa Vacum która jest napędzana przez wałek rozrządu, a widać ją po prawej stronie głowicy.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 06 mar 2014, 12:23

hej
auto wylądowało u mechanika, który twierdzi, że wszystko jest ok, żadnych błędów z silnika nie ma,
(coś tam pościemniali, że wężyk podciśnienia od przepustnicy był odpięty i to powinno pomóc, ale parę dni wcześniej wszystkie wężyki sam wpinałem więc jakoś ta teoria mnie nie przekonuję)
w aucie nic się nie zmieniło nadal brak mocy, a powyżej 3000 auto już marnie przyspiesza
na pytanie czemu zaworek od geometrii bzyczy po zgaszeniu silnika dowiedziałem się, że najpewniej ten model tak ma
dostałem tylko taki wykres:
Obrazek
ale nie wiele on mi mówi
mam więc jeszcze pytanie co do czujników położenia poszczególnych pedałów (hamulec, gaz, sprzęgło) jaki one dokładnie mają wpływ na działanie doładowania i samego układu podciśnienia?
kiedyś dawno mechanik mówił, że był błąd czujnika pedału hamulca więc może, trzeba iść w tą stronę
zauważyłem jeszcze, że po zgaszeniu silnika z chwilą jak zaworek przestaje bzyczeć i puszcza sztangę gruszki to na zegarach lekko podnoszą się wskazówki i opadają
mam jeszcze pytanie co do samej geometrii w turbo: czy z chwilą gaszenia silnika ten zawór od razu nie powinien puszczać sztangi ( u mnie robi to po paru sekundach), żeby turbina szybciej wyhamowała ?
zastanawiam się nad kupnem egzaminera i samemu posprawdzać co i jak
znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lanci ... 03054.html
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-l ... 89849.html
który wybrać?
pozdr i dzięki za rady

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 717
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Zielony » 06 mar 2014, 21:38

Co do czujników na pedałach to po naciśnięciu pedału hamulca i trzymaniu gazu,sterownik odetnie wtrysk paliwa i w ECU wyskoczy błąd,a przy wciśnięciu pedału sprzęgła,obniżana jest moc silnika (tak gdzieś wyczytałem)
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 22 mar 2014, 22:14

Witam,
Pomierzyłem auto w trakcie jazdy i pojawiło się parę pytań
Wydaje mi się, że zmierzone wartości (wyższe oczekiwane masy powietrza od pomierzonych) wskazują na jakąś dziurę w dolocie, tylko nikt tej dziury nie potrafi znaleźć.
Czy dobrze rozumiem odczytane parametry?
Za to wartości doładowania wskazują na lekkie, ciągłe przeładowanie.
Na luzie po odpięciu wężyka od zaworu sterowania turbo (N75) wartość doładowania spada i zbliża się do wartości oczekiwanej ale i tak jest lekko za duża. Co może być tego przyczyną?
Poniżej załącz logi:
Z biegu czwartego:
Obrazek
z trójki:
Obrazek
z postoju:
Obrazek

pozdr

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Ramzes_II » 23 mar 2014, 0:51

pliki się exportuje z FES-a i załącza jako csv bez otwierania w excelu. CSV póxniej importuje się do FES_a i nikt nie musi slepić jak księgowy po kolumnach co jest co...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lesny_83 » 23 mar 2014, 18:29

Przepraszam za błąd, dopiero zacząłem przygodę z programem.
Mam nadzieje, że teraz już będzie tylko lepiej.
Poniżej załączam pliki

pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Ramzes_II » 24 mar 2014, 6:17

Spróbuj wyczyścić zawór sterowania turbo, sprawdź wszystkie wężyki sterujące, ew wymień jak będą popękane i ponów logi - najlepiej tylko 4 bieg. Jesli to nie pomoże to jedyne rozwiązanie - wyjęcie turbo i czyszczenie VNT.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”