Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Dudi » 08 wrz 2010, 23:06

Jeszcze dobrze by było, gdybyś mógł podłączyć pod kompa i napisać czy wyskakuje jakiś błąd (raczej powienien wyskoczyć).
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

glad
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: glad » 13 wrz 2010, 21:00

Dudi pisze:Jeszcze dobrze by było, gdybyś mógł podłączyć pod kompa i napisać czy wyskakuje jakiś błąd (raczej powienien wyskoczyć).

Fiat Ecu Scan to wykaże ?

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lybra1,9 » 13 wrz 2010, 21:37

Tak pokaże jako błąd przeładowania,lub złego funkcjonowania-bez wejścia w stan notlauf tylko poprzez obcięcie czasu wtrysku.

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lybra1,9 » 13 wrz 2010, 21:47

Kolega Codee zapomniał dodać,że dotyczy tylko silników ze zmienna geometrią turbiny nie dotyczy turbin z zaworem upustowym.Na marginesie chciałbym zapytać ile wytrzyma tak zregenerowany elektrozawór i czy sterownik ma pełną kontrole nad turbiną?Z drugiej strony może zapodasz oscylogram z tak naprawionego elektrozaworu?Cos mi tu nie w ten czas.Broń Boze Code nie obrazaj się ale uwazam to rozwiązanie za połowiczne,ponieważ sterowanie tym zaworem odbywa się za pomoca wypełnienia impulsu/najprościej lecz nie każdy potrafi wyłapać bład/

glad
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: glad » 13 wrz 2010, 21:48

lybra1,9 pisze:Tak pokaże jako błąd przeładowania,lub złego funkcjonowania-bez wejścia w stan notlauf tylko poprzez obcięcie czasu wtrysku.

aha czyli jakiś kod błędu wyskoczy związany z w/w problemem ?

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: lybra1,9 » 13 wrz 2010, 21:59

Nie ,zbyt piekne by to było.Błąd moz pokazac w stylu "Malfunction overboost pressure"reszta zalezy od interpretacji odczytywacza.

glad
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: glad » 14 wrz 2010, 10:02

Wczoraj mi się zapaliła kontrolka a dzisiaj już zabrakło mocy kreci do 3100 i koniec
czy problem leży w tym zaworze ?

Awatar użytkownika
allprint
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: allprint » 14 wrz 2010, 10:39

glad pisze:Wczoraj mi się zapaliła kontrolka a dzisiaj już zabrakło mocy kreci do 3100 i koniec
czy problem leży w tym zaworze ?
To że zaświeciła się kontrolka to może oznaczać wiele... trzeba podpiąć pod komputer.
To że się muli powyżej pewnych obrotów to może być tryb awaryjny który uruchamia się po zapaleniu tej kontrolki (Check Engine).
Dziś jadę wymienić ten zawór i napisze czy pomogło to rozwiązać moje problemy.
Obrazek Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 km 2003 r.
Obrazek

Codee

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: Codee » 14 wrz 2010, 10:58

Taka ciekawostka: koszt wyprodukowania takiego EV ( elektrozaworu ) wynosi około 10 EUR :!:

Awatar użytkownika
allprint
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: allprint » 14 wrz 2010, 13:10

Codee pisze:Taka ciekawostka: koszt wyprodukowania takiego EV ( elektrozaworu ) wynosi około 10 EUR :!:
Na czymś muszą zarabiać :) Ja swój kupiłem za 120 zł :)
Obrazek Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 km 2003 r.
Obrazek

glad
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: glad » 14 wrz 2010, 13:40

Codee pisze:Taka ciekawostka: koszt wyprodukowania takiego EV ( elektrozaworu ) wynosi około 10 EUR :!:

Kolego to jest ten zawór obok chłodnicy ?
A sprawa wygląda następująco :
- rano jechałem do pracy kontrolka silnika się paliła ( ta czerwona pod obrotomierzem chyba ENGINE ), następnie przeciągniecie do ponad 3 tysięcy obrotów i kontrolka zgasła, potem na trasie jazda normalna i wyprzedzanie ponad 3 tysiące i kontrolka się zapaliła znów, teraz auto maksymalnie już na każdym biegu jechało 3100 obr/min ( Czyli bez turbo tryb awaryjny )
Po pracy znów podciągniecie do ponad 3 tysięcy i kontrolka zgasła , wracałem jak emeryt do 2100 obr/min
kontrolka się NIE pali , więc co to może być ?

Awatar użytkownika
allprint
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: allprint » 14 wrz 2010, 13:45

glad pisze:
Codee pisze:Taka ciekawostka: koszt wyprodukowania takiego EV ( elektrozaworu ) wynosi około 10 EUR :!:

Kolego to jest ten zawór obok chłodnicy ?
A sprawa wygląda następująco :
- rano jechałem do pracy kontrolka silnika się paliła ( ta czerwona pod obrotomierzem chyba ENGINE ), następnie przeciągniecie do ponad 3 tysięcy obrotów i kontrolka zgasła, potem na trasie jazda normalna i wyprzedzanie ponad 3 tysiące i kontrolka się zapaliła znów, teraz auto maksymalnie już na każdym biegu jechało 3100 obr/min ( Czyli bez turbo tryb awaryjny )
Po pracy znów podciągniecie do ponad 3 tysięcy i kontrolka zgasła , wracałem jak emeryt do 2100 obr/min
kontrolka się NIE pali , więc co to może być ?
Na samym poczatku mialem podobnie, na komputerze wyskoczyl blad overboost, po wykasowaniu problem zniknal.
Obrazek Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 km 2003 r.
Obrazek

Awatar użytkownika
allprint
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:00
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: allprint » 15 wrz 2010, 10:06

I po wszystkim, zawór wymieniony, auto nie kopci, znacznie lepiej przyspiesza na niskich obrotach.
Co do zużycia paliwa to zobaczę po spaleniu pełnego baku.
Zauważyłem jeszcze jedna ciekawa rzecz, a mianowicie po zgaszeniu silnika nie są wyczuwalne żadne szarpnięcia
ani wibracje, które były dotychczas. Było to delikatne drżenie silnika, teraz silnik gaśnie gładko.
Profilaktycznie wyczyszczę jeszcze EGR i wszystkie doloty.
Obrazek Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 km 2003 r.
Obrazek

glad
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: glad » 15 wrz 2010, 16:16

Rozumiem ze ten FiatECUScan jest tylko do sprawdzenia ? Błędu nie skasuje tak ? czy skasuje ?

Awatar użytkownika
goofer78
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 06 gru 2009, 23:16
Skype: adam.t1
Lokalizacja: Strzałkowo

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

Post autor: goofer78 » 22 maja 2012, 23:41

witam wszystkich.Moja Lala to 2.4 ze zmienna geometria. zrobilem demontaz EGR oraz regeneracje. podpiolem laptopa, FiatEcuScan i nadal bledy, P0235 Supercharging Pressure oraz P0236 Overboost Valve. Wskazywalo to na czujnik w kolektorze-strasznie zawalony sadza- oraz zawor turbiny. Zabralem sie za zawor. okazalo sie ze zawor jest czysty i ok. wezyki tez byly w porzadku. Pojechalem do serwisu. Turbina byla nieaktywna na zimno a po podgrzaniu startowala. Kolega z serwisu podpial do testera Fiata i okazalo sie ze wymiana tych zaworow i czujnikow nic by nie dala a kosztowalaby kolo 500 zlotych. Najlepiej przetestowac w czasie jazdy. wtedy widac parametry pracy silnika. Okzalo sie ze turbina juz nie daje rady pod obciazeniem. Dokonalem regeneracji turbo w zakladzie w Mielcu. Na zyczenie podam namiary. Koszt regeneracji 1150. Gwarancja 18 miesiecy bez limitu kilometrow. Polecam. Teraz wszystko chodzi jak nalezy. Wniosek.
Zanim przystapicie do wymiany zaworow i czujnikow sprawdzcie trurbine. U mnie to byl koszt 70 zlotych w serwisie. wtedy widac czy warto wymieniac te drobiazgi. Jako ciekawostke powiem ze moja turbina wytrzymala 260000km. A silnik 2.4 powinien wytrzymac kolo 500000km. Mam nadzieje ze pomoglem.
Pozdrawiam Wszystkich.Adam T.
Lybra 2.4 jtd. Nowy ale doświadczony!Może mnie przyjmiecie?Pozdrawiam wszystkich.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”