Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
To jest od czujnika wody w filtrze paliwa !
Podgrzewacz paliwa jest w kazdym JTD i nawet fragment widać go nad filtrem paliwa. Sam filtr nie był podgrzewany !
Podgrzewacz paliwa jest w kazdym JTD i nawet fragment widać go nad filtrem paliwa. Sam filtr nie był podgrzewany !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Wtyczka jest 3 pinowa,więc sprawdź pod filtrem paliwa czy nie ma tam miejsca w czujniku obecności wody.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Dobrze ooo Wielki Ramzesie Zapamiętam mimo, że mam benzyniakaRamzes_II pisze:To jest od czujnika wody w filtrze paliwa !
Podgrzewacz paliwa jest w kazdym JTD i nawet fragment widać go nad filtrem paliwa. Sam filtr nie był podgrzewany !
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
przyjrzałem się filtrowi paliwa i nie widzę tam już wolnego gniazda z zdjęciu zaznaczyłem dwa gniazda ale one są już zajęte i nadal nie wiem gdzie może iść brakująca wtyczka
co do wężyków to sprawdziłem i wszystkie wyglądają na całe
jak będę miał chwilę to wykręcę cały ten akumulator podciśnienia i zobaczę czy on jest szczelny
nadal nie wiem co jest grane, a auto ciągle nie ma mocy (szczególnie przy obrotach ponad 3000)
pozdr
co do wężyków to sprawdziłem i wszystkie wyglądają na całe
jak będę miał chwilę to wykręcę cały ten akumulator podciśnienia i zobaczę czy on jest szczelny
nadal nie wiem co jest grane, a auto ciągle nie ma mocy (szczególnie przy obrotach ponad 3000)
pozdr
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
A w dnie filtra nie ma wtyczki ?
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
nie ma, jest tylko korek do spuszczania wody
taki mi sprzedali po vinie w boschu:/
pozdr
taki mi sprzedali po vinie w boschu:/
pozdr
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Jeśli ktoś wymienił filtr i nie przekręcił czujnika ze starego to może nie byćstabraf pisze:A w dnie filtra nie ma wtyczki ?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
to by wiele wyjaśniało
wniosek ze nad mechanikiem to chyba trzeba stać przy robocie:/
co do układu podciśnienia to do czego jest ten elektrozawór na akumulatorze podciśnienia?
czy on zamyka klapę na przepustnicy przy gaszeniu silnika?
i czym w ogóle jest zasilany ten akumulator podciśnienia (jak jest produkowane podciśnienie w układzie)?
pozdr
wniosek ze nad mechanikiem to chyba trzeba stać przy robocie:/
co do układu podciśnienia to do czego jest ten elektrozawór na akumulatorze podciśnienia?
czy on zamyka klapę na przepustnicy przy gaszeniu silnika?
i czym w ogóle jest zasilany ten akumulator podciśnienia (jak jest produkowane podciśnienie w układzie)?
pozdr
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
lesny_83 pisze:to by wiele wyjaśniało
wniosek ze nad mechanikiem to chyba trzeba stać przy robocie:/
co do układu podciśnienia to do czego jest ten elektrozawór na akumulatorze podciśnienia?
czy on zamyka klapę na przepustnicy przy gaszeniu silnika?
i czym w ogóle jest zasilany ten akumulator podciśnienia (jak jest produkowane podciśnienie w układzie)?
pozdr
Niestety ale tak teraz jest z macherami.
Owy elektrozawór steruje klapką na przepustnicy podczas gaszenia silnika.W tym silniku za podciśnienie odpowiada pompa Vacum która jest napędzana przez wałek rozrządu, a widać ją po prawej stronie głowicy.
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
hej
auto wylądowało u mechanika, który twierdzi, że wszystko jest ok, żadnych błędów z silnika nie ma,
(coś tam pościemniali, że wężyk podciśnienia od przepustnicy był odpięty i to powinno pomóc, ale parę dni wcześniej wszystkie wężyki sam wpinałem więc jakoś ta teoria mnie nie przekonuję)
w aucie nic się nie zmieniło nadal brak mocy, a powyżej 3000 auto już marnie przyspiesza
na pytanie czemu zaworek od geometrii bzyczy po zgaszeniu silnika dowiedziałem się, że najpewniej ten model tak ma
dostałem tylko taki wykres:
ale nie wiele on mi mówi
mam więc jeszcze pytanie co do czujników położenia poszczególnych pedałów (hamulec, gaz, sprzęgło) jaki one dokładnie mają wpływ na działanie doładowania i samego układu podciśnienia?
kiedyś dawno mechanik mówił, że był błąd czujnika pedału hamulca więc może, trzeba iść w tą stronę
zauważyłem jeszcze, że po zgaszeniu silnika z chwilą jak zaworek przestaje bzyczeć i puszcza sztangę gruszki to na zegarach lekko podnoszą się wskazówki i opadają
mam jeszcze pytanie co do samej geometrii w turbo: czy z chwilą gaszenia silnika ten zawór od razu nie powinien puszczać sztangi ( u mnie robi to po paru sekundach), żeby turbina szybciej wyhamowała ?
zastanawiam się nad kupnem egzaminera i samemu posprawdzać co i jak
znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lanci ... 03054.html
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-l ... 89849.html
który wybrać?
pozdr i dzięki za rady
auto wylądowało u mechanika, który twierdzi, że wszystko jest ok, żadnych błędów z silnika nie ma,
(coś tam pościemniali, że wężyk podciśnienia od przepustnicy był odpięty i to powinno pomóc, ale parę dni wcześniej wszystkie wężyki sam wpinałem więc jakoś ta teoria mnie nie przekonuję)
w aucie nic się nie zmieniło nadal brak mocy, a powyżej 3000 auto już marnie przyspiesza
na pytanie czemu zaworek od geometrii bzyczy po zgaszeniu silnika dowiedziałem się, że najpewniej ten model tak ma
dostałem tylko taki wykres:
ale nie wiele on mi mówi
mam więc jeszcze pytanie co do czujników położenia poszczególnych pedałów (hamulec, gaz, sprzęgło) jaki one dokładnie mają wpływ na działanie doładowania i samego układu podciśnienia?
kiedyś dawno mechanik mówił, że był błąd czujnika pedału hamulca więc może, trzeba iść w tą stronę
zauważyłem jeszcze, że po zgaszeniu silnika z chwilą jak zaworek przestaje bzyczeć i puszcza sztangę gruszki to na zegarach lekko podnoszą się wskazówki i opadają
mam jeszcze pytanie co do samej geometrii w turbo: czy z chwilą gaszenia silnika ten zawór od razu nie powinien puszczać sztangi ( u mnie robi to po paru sekundach), żeby turbina szybciej wyhamowała ?
zastanawiam się nad kupnem egzaminera i samemu posprawdzać co i jak
znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lanci ... 03054.html
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-l ... 89849.html
który wybrać?
pozdr i dzięki za rady
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Co do czujników na pedałach to po naciśnięciu pedału hamulca i trzymaniu gazu,sterownik odetnie wtrysk paliwa i w ECU wyskoczy błąd,a przy wciśnięciu pedału sprzęgła,obniżana jest moc silnika (tak gdzieś wyczytałem)
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Witam,
Pomierzyłem auto w trakcie jazdy i pojawiło się parę pytań
Wydaje mi się, że zmierzone wartości (wyższe oczekiwane masy powietrza od pomierzonych) wskazują na jakąś dziurę w dolocie, tylko nikt tej dziury nie potrafi znaleźć.
Czy dobrze rozumiem odczytane parametry?
Za to wartości doładowania wskazują na lekkie, ciągłe przeładowanie.
Na luzie po odpięciu wężyka od zaworu sterowania turbo (N75) wartość doładowania spada i zbliża się do wartości oczekiwanej ale i tak jest lekko za duża. Co może być tego przyczyną?
Poniżej załącz logi:
Z biegu czwartego:
z trójki:
z postoju:
pozdr
Pomierzyłem auto w trakcie jazdy i pojawiło się parę pytań
Wydaje mi się, że zmierzone wartości (wyższe oczekiwane masy powietrza od pomierzonych) wskazują na jakąś dziurę w dolocie, tylko nikt tej dziury nie potrafi znaleźć.
Czy dobrze rozumiem odczytane parametry?
Za to wartości doładowania wskazują na lekkie, ciągłe przeładowanie.
Na luzie po odpięciu wężyka od zaworu sterowania turbo (N75) wartość doładowania spada i zbliża się do wartości oczekiwanej ale i tak jest lekko za duża. Co może być tego przyczyną?
Poniżej załącz logi:
Z biegu czwartego:
z trójki:
z postoju:
pozdr
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
pliki się exportuje z FES-a i załącza jako csv bez otwierania w excelu. CSV póxniej importuje się do FES_a i nikt nie musi slepić jak księgowy po kolumnach co jest co...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Przepraszam za błąd, dopiero zacząłem przygodę z programem.
Mam nadzieje, że teraz już będzie tylko lepiej.
Poniżej załączam pliki
pozdrawiam
Mam nadzieje, że teraz już będzie tylko lepiej.
Poniżej załączam pliki
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny
Spróbuj wyczyścić zawór sterowania turbo, sprawdź wszystkie wężyki sterujące, ew wymień jak będą popękane i ponów logi - najlepiej tylko 4 bieg. Jesli to nie pomoże to jedyne rozwiązanie - wyjęcie turbo i czyszczenie VNT.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<