Strona 5 z 7

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 25 lut 2014, 7:31
autor: Ramzes_II
To jest od czujnika wody w filtrze paliwa !
Podgrzewacz paliwa jest w kazdym JTD i nawet fragment widać go nad filtrem paliwa. Sam filtr nie był podgrzewany !

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 25 lut 2014, 17:49
autor: Zielony
Wtyczka jest 3 pinowa,więc sprawdź pod filtrem paliwa czy nie ma tam miejsca w czujniku obecności wody.

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 25 lut 2014, 18:46
autor: stabraf
Ramzes_II pisze:To jest od czujnika wody w filtrze paliwa !
Podgrzewacz paliwa jest w kazdym JTD i nawet fragment widać go nad filtrem paliwa. Sam filtr nie był podgrzewany !
Dobrze ooo Wielki Ramzesie :D Zapamiętam mimo, że mam benzyniaka ;)

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 26 lut 2014, 16:14
autor: lesny_83
przyjrzałem się filtrowi paliwa i nie widzę tam już wolnego gniazda z zdjęciu zaznaczyłem dwa gniazda ale one są już zajęte i nadal nie wiem gdzie może iść brakująca wtyczka
Obrazek
co do wężyków to sprawdziłem i wszystkie wyglądają na całe
jak będę miał chwilę to wykręcę cały ten akumulator podciśnienia i zobaczę czy on jest szczelny
nadal nie wiem co jest grane, a auto ciągle nie ma mocy (szczególnie przy obrotach ponad 3000)
pozdr

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 26 lut 2014, 16:48
autor: stabraf
A w dnie filtra nie ma wtyczki ?

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 26 lut 2014, 16:58
autor: lesny_83
nie ma, jest tylko korek do spuszczania wody
taki mi sprzedali po vinie w boschu:/
pozdr

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 26 lut 2014, 16:59
autor: FXX
stabraf pisze:A w dnie filtra nie ma wtyczki ?
Jeśli ktoś wymienił filtr i nie przekręcił czujnika ze starego to może nie być : gafa :

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 26 lut 2014, 22:29
autor: lesny_83
to by wiele wyjaśniało
wniosek ze nad mechanikiem to chyba trzeba stać przy robocie:/
co do układu podciśnienia to do czego jest ten elektrozawór na akumulatorze podciśnienia?
czy on zamyka klapę na przepustnicy przy gaszeniu silnika?
i czym w ogóle jest zasilany ten akumulator podciśnienia (jak jest produkowane podciśnienie w układzie)?
pozdr

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 27 lut 2014, 21:16
autor: Zielony
lesny_83 pisze:to by wiele wyjaśniało
wniosek ze nad mechanikiem to chyba trzeba stać przy robocie:/
co do układu podciśnienia to do czego jest ten elektrozawór na akumulatorze podciśnienia?
czy on zamyka klapę na przepustnicy przy gaszeniu silnika?
i czym w ogóle jest zasilany ten akumulator podciśnienia (jak jest produkowane podciśnienie w układzie)?
pozdr

Niestety ale tak teraz jest z macherami.
Owy elektrozawór steruje klapką na przepustnicy podczas gaszenia silnika.W tym silniku za podciśnienie odpowiada pompa Vacum która jest napędzana przez wałek rozrządu, a widać ją po prawej stronie głowicy.

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 06 mar 2014, 12:23
autor: lesny_83
hej
auto wylądowało u mechanika, który twierdzi, że wszystko jest ok, żadnych błędów z silnika nie ma,
(coś tam pościemniali, że wężyk podciśnienia od przepustnicy był odpięty i to powinno pomóc, ale parę dni wcześniej wszystkie wężyki sam wpinałem więc jakoś ta teoria mnie nie przekonuję)
w aucie nic się nie zmieniło nadal brak mocy, a powyżej 3000 auto już marnie przyspiesza
na pytanie czemu zaworek od geometrii bzyczy po zgaszeniu silnika dowiedziałem się, że najpewniej ten model tak ma
dostałem tylko taki wykres:
Obrazek
ale nie wiele on mi mówi
mam więc jeszcze pytanie co do czujników położenia poszczególnych pedałów (hamulec, gaz, sprzęgło) jaki one dokładnie mają wpływ na działanie doładowania i samego układu podciśnienia?
kiedyś dawno mechanik mówił, że był błąd czujnika pedału hamulca więc może, trzeba iść w tą stronę
zauważyłem jeszcze, że po zgaszeniu silnika z chwilą jak zaworek przestaje bzyczeć i puszcza sztangę gruszki to na zegarach lekko podnoszą się wskazówki i opadają
mam jeszcze pytanie co do samej geometrii w turbo: czy z chwilą gaszenia silnika ten zawór od razu nie powinien puszczać sztangi ( u mnie robi to po paru sekundach), żeby turbina szybciej wyhamowała ?
zastanawiam się nad kupnem egzaminera i samemu posprawdzać co i jak
znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lanci ... 03054.html
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-l ... 89849.html
który wybrać?
pozdr i dzięki za rady

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 06 mar 2014, 21:38
autor: Zielony
Co do czujników na pedałach to po naciśnięciu pedału hamulca i trzymaniu gazu,sterownik odetnie wtrysk paliwa i w ECU wyskoczy błąd,a przy wciśnięciu pedału sprzęgła,obniżana jest moc silnika (tak gdzieś wyczytałem)

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 22 mar 2014, 22:14
autor: lesny_83
Witam,
Pomierzyłem auto w trakcie jazdy i pojawiło się parę pytań
Wydaje mi się, że zmierzone wartości (wyższe oczekiwane masy powietrza od pomierzonych) wskazują na jakąś dziurę w dolocie, tylko nikt tej dziury nie potrafi znaleźć.
Czy dobrze rozumiem odczytane parametry?
Za to wartości doładowania wskazują na lekkie, ciągłe przeładowanie.
Na luzie po odpięciu wężyka od zaworu sterowania turbo (N75) wartość doładowania spada i zbliża się do wartości oczekiwanej ale i tak jest lekko za duża. Co może być tego przyczyną?
Poniżej załącz logi:
Z biegu czwartego:
Obrazek
z trójki:
Obrazek
z postoju:
Obrazek

pozdr

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 23 mar 2014, 0:51
autor: Ramzes_II
pliki się exportuje z FES-a i załącza jako csv bez otwierania w excelu. CSV póxniej importuje się do FES_a i nikt nie musi slepić jak księgowy po kolumnach co jest co...

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 23 mar 2014, 18:29
autor: lesny_83
Przepraszam za błąd, dopiero zacząłem przygodę z programem.
Mam nadzieje, że teraz już będzie tylko lepiej.
Poniżej załączam pliki

pozdrawiam

Re: Lybra - zawór sterowania geometrią turbiny

: 24 mar 2014, 6:17
autor: Ramzes_II
Spróbuj wyczyścić zawór sterowania turbo, sprawdź wszystkie wężyki sterujące, ew wymień jak będą popękane i ponów logi - najlepiej tylko 4 bieg. Jesli to nie pomoże to jedyne rozwiązanie - wyjęcie turbo i czyszczenie VNT.