Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Awatar użytkownika
aldi21
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2011, 17:59
Skype: aldi21
Imię: Aldi
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: aldi21 » 25 maja 2011, 16:01

Witam.
Myślę że tu chodzi nie tyle o oszczędność na paliwie ale i obciążenie akumulatora. Poza tym na pewno mniej używane żarówki dłużej wytrzymają. Poza tym i co do mnie przemawia to to że trzeba iść z duchem czasu i korzystać z nowych technologii. Wszystkie samochody produkowane od tego roku muszą być fabrycznie wyposażone w takie światła do jazdy dziennej.
Pozdrawiam
św. Krzysztof (patron kierowców) jeździ z nimi tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.
Lancia Musa 1.9 JTD Multijet 2004r.
Obrazek
http://www.ermail.pl/link/J7YJYVJ7TcNXA ... CX7mCVA2Y7

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Polej » 25 maja 2011, 16:12

Proponuję poczytać Klik

Owszem, myślę, że światła dzienne to dobry pomysł,w przeciwieństwie do jazdy na światłach mijania w dzień.
Problemem wciąż jest fakt drożyzny homologowanych świateł dziennych- nie tylko LED. *****y ustawodawca uznaje nas za idiotów, którzy nie potrafią samemu włączyć świateł dziennych ( tylko jakim cudem tacy idioci, jak my są zdolni prowadzić pojazd?) i musi się to robić automatycznie. I tu jest miejsce na popis dla producentów, którzy każą sobie płacić często i równowartość samych świateł za moduł włączający, bądź jest on wbudowany (jak u mnie) w lampę, ale wtedy lampa jest droższa. Nie rozważam niehomologowanych zestawów- choć większość aut jeździ z takimi, co widać, bo kosztują parę PLN.

Odnośnie korzyści..0,1 litra to bardzo pesymistyczna prognoza.. Jeśli jeździsz głównie po mieście- wierz mi, że oświetlenie potrzebujące łącznie około 150Watt bardziej obciąży silnik, niż na 0,1 litra.
A przeciążony jest alternator, akumulator, same reflektory (nie przeznaczone do jazdy całodobowej!!!), całe oświetlenie wnętrz, które staje się nieczytelne w nocy, oczywiście zużywają się żarówki itd. Przede wszystkim jednak jest to ogromne zagrożenie dla innych na drodze (pieszych, rowerzystów), którzy są jeszcze słabiej widoczni i niebezpieczne dla nas samych- bo bardzo dużo pojazdów jeździ z nieprawidłowo ustawionymi światłami lub powypalanymi żarówkami Nie chcę się nad tym rozwodzić, kto zainteresowany niech poczyta;)
Tylko nie przytaczajcie już sztandarowego argumentu, że auto jest lepiej widoczne na zacieniowanej drodze w lesie..ile razy można się powoływać na jedną sytuację, wałkowaną bez przerwy i właściwie będącą jedynym argumentem pro i to marnym, bo większość dróg zostało "odsłoniętych" kilka lat temu..
Wolę zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na inne rzeczy, niż zasilanie kasy państwowej i kasy producentów oświetlenia (bo światła dzienne są w stanie "przeżyć" samochód). A jeśli to wiejski tuning, to przynajmniej wiem, że nie jestem w jego czołówce, bo oprócz tego auto mam w oryginale. Ups. Koraliki na siedzeniu- też powinienem zdjąć? :lol:
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Big daddy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Big daddy » 25 maja 2011, 21:26

Koraliki!!! kurde wiedzałem że o czymś zapomniałem eeeech.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Sebastian » 25 maja 2011, 22:12

schab pisze:Ja nie o samych LED-ach , tylko zastanawiam się nad sensem ich zakładania.
Już to kiedyś pisałem - mam zamontowane takie światła (wyrób sygnowany znakiem Philipsa) i sobie chwalę, duża wygoda. U mnie przeważył fakt, iż auto najczęściej użytkuję w mieście i ciągłe zapalanie i gaszenie lamp nie wpływa pozytywnie na żywotność palników (a dostęp do nich jest słaby i kłopotliwy, więc ich wymiana kosztuje masę czasu (mechanik) lub nerwów (samodzielne grzebanie na dworze). A do tego zużycie płynu do spryskiwaczy radykalnie mi spadło (spryskiwacze lamp zużywają masę płynu), przez co nie muszę co i rusz celować do maleńkiego otworu wlotowego zbiorniczka, żeby dolać płynu (swoją ścieżką gratuluję inżynierom AR poczucia humoru w kwestii projektowania tegoż elementu auta).
Ot, takie ułatwienie życia codziennego.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Kris » 09 sie 2011, 15:29

Witam
Ja także sobie zamontowałem światła do jazdy dziennej, tyle że żarówki z firmy Hella i prezentują się chyba nieźle:) Może trochę z boku je widać no ale całkiem ich nie da się schować.
Mam takie małe pytanko: posiadam wersję 1.8 i z prawej strony patrząc od przodu samochodu jest wlot powietrza. Czy przysłonięcie wlotu powietrza w taki sposób może wpływać na dynamikę, spalanie, temperaturę silnika (podobnie jak w przypadku zatkanego filtra powietrza)? Czy gdzieś jeszcze jest dodatkowo wlot? Bo jeśli nie to chyba przeniosę światła na drugą stronę przeciwmgielnych.

Dodam jeszcze, że napięcie po przekręceniu stacyjki potrzebne do zasilania takich świateł znajduje się przy przekaźnikach wentylatora chłodnicy (pomarańczowy kabelek). Przekaźniki te znajdują się przed akumulatorem pod plastikową pokrywą montowaną na jeden wkręt. Dodatkowo robię sobie włączanie świateł po uruchomieniu silnika tak, aby nie świeciły się przy pracy rozrusznika - bo i po co:)
IMG_5137.JPG
IMG_5138.JPG
IMG_5139.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2011, 6:31 przez Kris, łącznie zmieniany 1 raz.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Big daddy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Big daddy » 09 sie 2011, 23:55

No super, ja też kombinowałem zamontować w tym miejscu, ale mam diesla i jest tam wlot do intercoolera chyba trzeba by przerobić..Jaka średnica świateł? 90mm czy 70 ?
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Kris » 10 sie 2011, 6:03

są to 93 x 80 mm
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Big daddy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Big daddy » 10 sie 2011, 23:53

Na alledrogo można kupić takie 70mm, chyba by się schowały? Problem jest kurczę z tym wlotem, po drugiej stronie to już nie bedzie to. Ile dałeś za swoje te z alledrogo to 180PLN, jak to wygląda z pozycji stojącego człeka bardzo odstają?
Na tych fotach twoja lucynka to jak z Płocka :D
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Kris » 11 sie 2011, 13:03

ja kupiłem na intercars za 110zł plus 10zł przesyłka. Może jeszcze są :) Z tym Płockiem to teraz przesadziłeś :) nawet Lilki nie umyłem aby jej zdjęcie pstryknąć. A poza tym tam nie widać białego kangura :)
Z pozycji stojącego człowieka wyglądają nieźle - świadomie nie popsułbym wyglądu swojej Lilki. trochę się martwię tym wlotem powietrza, chyba będę musiał się podłączyć kabelkiem i sprawdzić ile pokaże przepływomierz z i bez świateł.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Mariusz91 » 11 sie 2011, 13:42

Nie jestem fanem ani przeciwnikiem, ale zabiorę głos by pogratulować declamerowi świetnie wpasowanych świateł. Na zdjęciu wygląda to jak oryginał. : ok2 :

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: tomek » 11 sie 2011, 14:27

W przypadku biksenonów zamontowanie dowolnego rodzaju świateł do jazdy dziennej ma moim zdaniem duży sens. Oczywiście dzisiejsza elektronika znacznie utrudnia takie zadanie (włączanie po uruchomieniu auta, również tylnych świateł w samochodzie, i wyłączanie po zapaleniu świateł drogowych) ale gdybym znalazł firmę robiącą to zgrabnie i dającą pełna gwarancję zgodności, to nie zastanawiałbym się nawet chwili.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Sebastian » 11 sie 2011, 14:59

tomek pisze:W przypadku biksenonów zamontowanie dowolnego rodzaju świateł do jazdy dziennej ma moim zdaniem duży sens. Oczywiście dzisiejsza elektronika znacznie utrudnia takie zadanie (włączanie po uruchomieniu auta, również tylnych świateł w samochodzie, i wyłączanie po zapaleniu świateł drogowych) ale gdybym znalazł firmę robiącą to zgrabnie i dającą pełna gwarancję zgodności, to nie zastanawiałbym się nawet chwili.

Tomek - nie wiem co jak jest dostępne na rynku aktualnie, ale to co ja mam zamontowane u siebie (Philips Day Light bodajże) jest tak proste w montażu, że już prostsze być IMO nie może. Elektronika auta radzi sobie z tym dobrze - wszak podłączone to jest całkowicie poza np. CAN`em (zwykłe podpięcie do zasilania i jednym bodajże kablem do plusa pojawiającego się w momencie włączenia świateł pozycyjnych/mijania)
A naprawdę zadanie swoje to rozwiązanie spełnia dobrze - jest po prostu bezobsługowe i spełnia oczywiście wszystkie wymogi prawne.

A tak BTW - świecące tylne światła nie są wymagane (podczas działania świateł do jazdy dziennej oczywiście), a w przypadku mocno nowych aut wręcz niedozwolone.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Kris » 11 sie 2011, 15:07

Szkoda że Brodnica nie leży bliżej Śląska :) Bym Ci je zamontował bo naprawdę to nie jest trudne. Jeden kabelek do masy auta - tam gdzie niemalowane lub bezpośrednio do aku, drugi kabelek podłączasz do pomarańczowego kabelka znajdującego się przy przekaźnikach pod pokrywką zamontowaną przy akumulatorze - napięcie po przekręceniu kluczyka, trzeci montujesz do plusa akumulatora. I to tyle, więcej dłubania z przeciąganiem przewodów - jeśli chcesz aby szły w oryginalnych wiązkach. Powiedzmy spokojnie 3h montażu wraz z przykręceniem świateł na wkrętach :)
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Awatar użytkownika
Claromonte
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1578
Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Claromonte » 05 wrz 2011, 8:50

@ Polej

Spoko, ale powiedz..
możliwa jest instalacja ich nie poziomo ale pod kątem 45stopni ? (na lini znaczek na atrapie opona)
Takie umiejscowienie moim zdaniem dawałoby efekt większej drapieżności

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/

Post autor: Polej » 05 wrz 2011, 17:50

Claromonte pisze:@ Polej

Spoko, ale powiedz..
możliwa jest instalacja ich nie poziomo ale pod kątem 45stopni ? (na lini znaczek na atrapie opona)
Takie umiejscowienie moim zdaniem dawałoby efekt większej drapieżności
Myślę, że da się i tak zamontować, trzeba by tylko wyciąć ok. 5 cm tego poziomego plastiku przed siatką. Mi odpowiada taka opcja z racji łatwości regulowania wysokości świateł (w zależności od obciążenia, światła są montowane na przegubie, nie drgają, ale dają możliwość ręcznej regulacji o kilka stopni), nie wiem, czy skośne umiejscowienie byłoby agresywniejsze, ale wg mnie wyglądało by bardziej pokracznie.
Gdybym dziś montował, to wyciąłbym kawałek tej siatki przed chłodnicą, żeby jeszcze bardziej schować te światła w zderzak, a z racji braku czasu i zapału już teraz ich odkręcać mi się nie chce;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”