Lybra - światła LED do jazdy dziennej DRL /fotorelacja/
: 18 lip 2010, 13:11
Postanowiłem odciążyć swoją Lancię która jak wiadomo jeszcze nie zapalona świeci się jak choinka.
Instrukcja dotyczy głównie silnika 1.9jtd 115 KM z jednym wentylatorem na chłodnicy, wersja bez ksenonów.
OZNACZENIE ŚWIATEŁ I PRAWO
Na kloszach świateł do jazdy dziennej musi być oznaczenie homologacyjne E4 RL - samo oznaczenie E4 nie wystarczy - MUSI BYĆ TEŻ RL - bo może to skutkować problemem z policją, przeglądem. W razie wątpliwości odsyłam do lektury gdzie indziej, ja podaję co w dniu zrobienia fotorelacji było zgodne z prawem o ruchu drogowym.
Pierwsze co robimy to dobieramy odpowiednie miejsce na zaczepienie świateł zgodnie z załączonym zdjęciem i wymiarami. Umiejscowienie powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 ? 1500 mm nad powierzchnią drogi. Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. MONTAŻ
Gdy już poskręcamy całość ( światła do zderzaka zgodnie z tym co kupiliśmy i jak to jest mocowane ) zabieramy się za montaż okablowania. Ja przeprowadziłem kable przez czarny wlot w zderzaku. Moduł włączający/wyłączający zaczepiłem na kablu minusowym akumulatora( na opaskach ). Do niego też poprowadziłem ze świateł okablowanie ( moduł miał tyle kabla że wystarczyło mi od świateł do niego ).
Mając wykonane podłączenia światła-moduł, zostaje nam jeszcze podpiąć trzy kable wychodzące z modułu:
- wyłączający dzienne jak załączymy mijania ( u mnie żółty )
- minusowy ( czarny )
- plusowy ( czerwony )
Kabel wyłączający/włączający ( żółty ) musimy złączyć z kablem, który jest plusem dla żarówki postojowej po jej włączeniu.
W Lybrze to żółto-zielony kabel będący w konektorze tak jak na załączonym zdjęciu. Ja naciąłem go 10 cm dalej od konektora w reflektorze i połączyłem z moim żółtym, po czym zaizolowałem obydwa. Kabel minusowy ( czarny ) zapiąłem od razu do minusa na akumulatorze ( odkręciłem śrubkę na nasadkę 10 i tam go podłączyłem ). Kabel plusowy ( czerwony ) musimy podpiąć do takiego kabla gdzie po przekręceniu kluczyka bez odpalania auta jest +12V.
Tu nadmienię że to miejsce wskazał mi Jan123456 telefonicznie ( jest ono niby bardziej dostępne jak ktoś ma dwa wentylatory na chłodnicy ) ja mam jeden i to musiało zakończyć się interwencją Jana. Tym miejscem jest skrzynka bezpieczników na podszybiu. Do jednego z przekaźników idzie niebieski kabel który po przekręceniu kluczyka daje stałe +12V. Do tej skrzynki doprowadzamy kabel plusowy, przeciągamy przez gumę ściany, nacinamy w skrzynce delikatne V przez które przechodzi kabel. Ja nie rozbierałem tego trzymania nóżki przekaźnika, odizolowałem 1cm kabla i wsadziłem od tej strony co nóżka przekaźnika wchodzi. Ta nóżka na tyle mocno dociska że nie ma problemu z nieprzewodzeniem. TAK WYGLĄDA EFEKT NASZEJ PRACY
powodzenia
Instrukcja dotyczy głównie silnika 1.9jtd 115 KM z jednym wentylatorem na chłodnicy, wersja bez ksenonów.
OZNACZENIE ŚWIATEŁ I PRAWO
Na kloszach świateł do jazdy dziennej musi być oznaczenie homologacyjne E4 RL - samo oznaczenie E4 nie wystarczy - MUSI BYĆ TEŻ RL - bo może to skutkować problemem z policją, przeglądem. W razie wątpliwości odsyłam do lektury gdzie indziej, ja podaję co w dniu zrobienia fotorelacji było zgodne z prawem o ruchu drogowym.
Pierwsze co robimy to dobieramy odpowiednie miejsce na zaczepienie świateł zgodnie z załączonym zdjęciem i wymiarami. Umiejscowienie powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 ? 1500 mm nad powierzchnią drogi. Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. MONTAŻ
Gdy już poskręcamy całość ( światła do zderzaka zgodnie z tym co kupiliśmy i jak to jest mocowane ) zabieramy się za montaż okablowania. Ja przeprowadziłem kable przez czarny wlot w zderzaku. Moduł włączający/wyłączający zaczepiłem na kablu minusowym akumulatora( na opaskach ). Do niego też poprowadziłem ze świateł okablowanie ( moduł miał tyle kabla że wystarczyło mi od świateł do niego ).
Mając wykonane podłączenia światła-moduł, zostaje nam jeszcze podpiąć trzy kable wychodzące z modułu:
- wyłączający dzienne jak załączymy mijania ( u mnie żółty )
- minusowy ( czarny )
- plusowy ( czerwony )
Kabel wyłączający/włączający ( żółty ) musimy złączyć z kablem, który jest plusem dla żarówki postojowej po jej włączeniu.
W Lybrze to żółto-zielony kabel będący w konektorze tak jak na załączonym zdjęciu. Ja naciąłem go 10 cm dalej od konektora w reflektorze i połączyłem z moim żółtym, po czym zaizolowałem obydwa. Kabel minusowy ( czarny ) zapiąłem od razu do minusa na akumulatorze ( odkręciłem śrubkę na nasadkę 10 i tam go podłączyłem ). Kabel plusowy ( czerwony ) musimy podpiąć do takiego kabla gdzie po przekręceniu kluczyka bez odpalania auta jest +12V.
Tu nadmienię że to miejsce wskazał mi Jan123456 telefonicznie ( jest ono niby bardziej dostępne jak ktoś ma dwa wentylatory na chłodnicy ) ja mam jeden i to musiało zakończyć się interwencją Jana. Tym miejscem jest skrzynka bezpieczników na podszybiu. Do jednego z przekaźników idzie niebieski kabel który po przekręceniu kluczyka daje stałe +12V. Do tej skrzynki doprowadzamy kabel plusowy, przeciągamy przez gumę ściany, nacinamy w skrzynce delikatne V przez które przechodzi kabel. Ja nie rozbierałem tego trzymania nóżki przekaźnika, odizolowałem 1cm kabla i wsadziłem od tej strony co nóżka przekaźnika wchodzi. Ta nóżka na tyle mocno dociska że nie ma problemu z nieprzewodzeniem. TAK WYGLĄDA EFEKT NASZEJ PRACY
powodzenia