Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 5:31

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 cze 2013, 19:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Posty: 165
Lokalizacja: Częstochowa
Witam
Poszperałem trochę na forum ale nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi na pytania dotyczące wymiany płynu hamulcowego w mojej lyberce sw:
-czy w samochodzie z ABS procedura odpowietrzania jest inna niż w przypadku auta bez ABS?(wyczytałem gdzieś że koła odpowietrza się w odwrotnej kolejności tzn od najbliższego pompie do najdalszego, powinien być również włączony zapłon tzn przekręcony w stacyjce kluczyk)
-z której strony znajduje się pompa hamulcowa?(standartowo z prawej?)
-czy w wesji Sw występuje korektor siły hamowania kół tylnych?(podobno trzeba ręcznie ustawić jego dzwignię na maksymalny przepływ płynu).
To niby prosta czunność ale lepiej zapytać niż później żałować, czy powyższe procedury są konieczne czy można poprostu wymienić płyn i odpowietrzyć ukłąd w tradycyjny sposób?

_________________
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne


Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 19:47 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!


Na górę
PostDodany: 04 cze 2013, 21:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Posty: 1547
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K
Najważniejszym jest to, żeby przypadkiem nie odpowietrzać układu poprzez deptanie pedału hamulca (można pozapychać zawory (czy jak to się tam nazywa) ABS-u. Wymianę powinno się wykonywać przez przedmuchiwanie układu hamulcowego a nie przez deptanie. Na początek należy odkręcić wszystkie odpowietrzniki i przecisnąć stary płyn sprężonym powietrzem (koniecznie lekkie ciśnienie)Są specjalne urządzenia (układ do wydmuchania płynu) nie wiem ja się nazywają :D . Jak zacznie lecieć powietrze to należy wlać nowy płyn. Nowy wlewać i lekko przetłaczać go powietrzem. Jak tylko poziom minimalnie zejdzie to uzupełnić jego stan by nie wtłaczać powietrza w układ. Na początek przepłukać układ ze starego płynu. Po dokładnym i niestety przy autach z ABS i ESP długim i czasochłonnym odpowietrzaniu zakręcić odpowietrzniki lecz nie za mocno. Uzupełnić ewentualnie płyn.
To tyle z mojej strony. :D Jak się mylę, to niech mnie ktoś poprawi ;)

_________________
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia


Na górę
PostDodany: 04 cze 2013, 21:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Posty: 165
Lokalizacja: Częstochowa
Hmm... to oznacza że praktycznie nie da się samemu wymienić płynu, a nawet warsztat trzeba solidnie wybrać bo większość pewnie nie dysponuje sprzętem o którym piszesz:-( a wydawałoby się że to prosta czynność, czy to jedyną droga?

_________________
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne


Na górę
PostDodany: 04 cze 2013, 21:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Posty: 1547
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K
Big daddy pisze:
Hmm... to oznacza że praktycznie nie da się samemu wymienić płynu, a nawet warsztat trzeba solidnie wybrać bo większość pewnie nie dysponuje sprzętem o którym piszesz:-( a wydawałoby się że to prosta czynność, czy to jedyną droga?
Myślę ,że deptaniem też byś wymienił, odpowietrzył i pewnie większość tak robi.
Słyszałem jednak ,że :,, zaworki, brudy... :roll:
Dlatego napisałem :,,Niech mnie ktoś poprawi "

_________________
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia


Na górę
PostDodany: 04 cze 2013, 22:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2096
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Może wielu się nie zgodzi z moją opinią, ale przy wymianie płynu, robisz tak (potrzebne są dwie osoby oczywiście) w kolejności PT, LT, PP, LP czyli na początku PT odkręcasz odpowietrznik nakładasz na niego wężyk, osoba w kabinie powoli wciska pedał do oporu, trzyma go, ty zakręcasz, czynność tą powtarzasz do momentu, aż zacznie wyciekać nowy płyn. Oczywiście cały czas pilnujesz stan w zbiorniku i całość robisz na otwartym korku, najlepiej jak płynu jest max w zbiorniku, wtedy sprzęgła nie zapowietrzysz i tak z każdym kolejnym kołem. Następnie znowu zaczynasz od PT ale na zakręconym odpowietrzniku, osoba w kabinie pompuje pedał 3 razy i trzyma go wtedy ty odkręcasz odpowietrznik płyn wylatuje podciśnieniem, osoba nadal trzyma, zakręcasz i osoba puszca i tak z pozostałymi kołami i to tyle.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
PostDodany: 16 kwie 2015, 13:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
Posty: 493
Imię: Bartek
Lokalizacja: Stargard
Krok 1

Ustaw auto na podstawkach, lub podnieś za pomocą podnośnika. Pamiętaj, że przed podniesieniem warto poluzować śruby

Krok 2

Zdejmij wszystkie koła.

Krok 3

Na wyłączonym zapłonie wciśnij pedał hamulca mniej/więcej 20 razy. Pozbędziesz się dzięki temu ciśnienia regulacji systemu ABS.

Krok 4

Napełnij zbiornik całkowicie. Nałóż przezroczysty wężyk na zawór odpowietrzający prawego przedniego koła. Drugi koniec włóż do kanistra z płynem hamulcowym.

Krok 5

Poproś swojego towarzysza, by pompował ciśnienia pedałem hamulca. Kiedy zauważysz wyrównanie ciśnienia, każ pomocnikowi wcisnąć pedał do oporu. Następnie odkręć zawór odpowietrzający. Kiedy opór pedału ustąpi, należy zakręcić zawór. Tę samą operację trzeba powtórzyć kilkakrotnie, aż do momentu, gdy w płynie nie będą pojawiały się pęcherzyki powietrza.

Krok 6

Zakręć zawór, przejdź do nalewania płynu hamulcowego do zbiornika.
Te same czynności wykonaj w przypadku drugiego koła.

Krok 7

Wyłącz zapłon i wciśnij hamulec około 20 razy, jak w przypadku kół przednich.

Krok 8

Wciśnij pedał hamulca i przytrzymaj przez dłuższą chwilę.

Krok 9

Włącz zapłon, załóż wężyk, a następnie odkręć zawór odpowietrzający prawego, tylnego hamulca. Zamknij zawór dopiero, gdy zauważysz brak pęcherzyków powietrza.

PAMIĘTAJ: Pompa układu ABS nie powinna pracować dłużej, jak 2 minuty. Rozwiązaniem jest robienie co najmniej 10 minutowych przerw by urządzenie mogło stracić wysoką temperaturę.

Krok 10

Wyłącz zapłon, i postępuj jak z pozostałymi hamulcami ? pompuj pedał hamulca, by go odpowietrzyć.

Krok 11

Postępuj z drugim kołem identycznie jak z pierwszym.

Krok 12

Włącz zapłon, następnie poczekaj aż pompa ABS wyłączy się samoczynnie.

Krok 13

Zbliżasz się ku końcowi! Uzupełnij zbiornik płynu hamulcowego do oznaczenia MAX.

_________________
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST :-)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl