Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 wrz 2018, 15:38

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 09 mar 2015, 20:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Posty: 52
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów
Załącznik:
Komentarz: nacięcie wykonujemy wzdłuz najdłuzszej przekątnej bardzo ważne.
IMG_20150308_150716.jpg
IMG_20150308_150716.jpg [ 181.29 KiB | Przejrzano 4313 razy ]
Załącznik:
Komentarz: czerwona strzałka, zeszlifować do obudowy,
niebieska strzałak miejsce zaznaczenia które powinno sie nam pojawic po zmontowaniu całosci w klapie recyrkulacji.

IMG_20150308_150657.jpg
IMG_20150308_150657.jpg [ 400.55 KiB | Przejrzano 4313 razy ]
Witam, sprawa jest prosta, kupiłem Lancie Lybre 2,4 jtd przed zakupem obejrzałem kilka aut w żadnym nie dzialała recyrkulacja. Po przeczytaniu tematów na ten temat w żadnym nie ma konkretnego planu naprawy tego problemu dlatego pokusiłem sie o zaleczenie tego problemu.
Wprowadzenie:
uszkodzeniu najczęsciej ulega nie silnik znajdujący się po prawej stronie nawiewów nad silnikiem wentylatora tylko element klapy który peka w miejscu łaczenia z silnikiem wykonawczym. Nie do wymiany czy naprawy w zamontowanym elemencie w aucie tylko po wymontowaniu co wiąże sie z rozebraniem połowy auta.
w prosty sposób sprawdzamy czy działa, wyjmujemy klape zasłaniajaca filtr pyłkowy (kabinowy) oczywiscie po otworzeniu klapy silnika, wyjmujemy filtr, zagladamy do dziury i reka próbujemy poruszyć klape jak chodzi lekko i po przełaczeiu przycisku recyrkulacji nie zamyka sie ani otwiera to mamy co robic.
Przyczyna:
silnik wykonawczy nie ma żadnego potencjometru wykonawczego ani zabezpieczenia nadpradowego stąd odpracowuje 90 stopni poniewaz w takim zakresie porusza sie a poten jeszcze chce wykonać następne dwa obroty, klapa nie pozwala mu na to wiec mieli jeszcze pare sekund. Wtedy po jakim czasie dochodzi do uszkodzenia.
Potrzeby:
1.osłabić działanie silnika wykonawczego.
2. naprawić uszkodzony element.

Manual:

dokonujemy rozebrania po stronie pasażera z przodu auta schowka czyli klapa zamykająca schowek i z pozycji półleżacej miedzy niesamowita ilościa kabli ukazuje się nam nad silnikiem wentylatora zespół obiegu zamkniętego a z jego prawej strony silnik wykonawczy zamontowany na trzy wkręty klucz 5,5, bez problemu odkreciłem dwie sama nasadka, trzecie jest nie do odkrecenia wiec wyrywamy z zaczepu nie bedzie potrzebna. Zdjęc nie robiłem z tego tematu poniewaz są juz na forum.
AD1.
działanie silnika, tu poszło gładko, zdejmujemy wieczko z serwomechanizu i trzeba wlutować opornik około 100 do 150 omów 1W miedzy jeden z kabli łączących silnik dobrałem doświadczalnie tak aby nie był za słaby ale nie za mocny. zamykamy i na tym koniec.
nastepnie musimy wykonać blaszke z nierdzewki grubości 1mm u mnie oszerokości króćca serwomiechanizmu z dwoma otworkami jeden do króćca drugi do zablowowania po wykonaniu naprawy ( nie koniecznie u mnie działa bez tego) długośc doświadczalnie około jednego cm dlużej zaznaczona rysa przed otworem.
Nacinamy tak jak na zdjęciu mała dziurka na wylot oraz wieksza w blaszce wkrecamy wkręcik, jeszcze trzeba zeszlifować mocowanie to które urwaliśmy przy wyjmowaniu które by nam przeszkadzało przy wkładaniu elementu z powrotem.

AD2.
trudniejsza częśc naprawy, wyjmujemy blaszke z serwomechanizmu i przez otwór od filtra pyłkowego wypalamy dziure przegrzewamy plastik przy otwartej klapie pozycja na płasko przez całośc aż do swobodnego ruchu blaszki, trzeba zrobić to w miare dokładnie inaczej bedzie problem z zamontowaniem naszego patentu.
Po tej operacji blaszke czyścimy z plastiku i próbujemy juz na zimno czy pasuje jezeli tak to montujemy do serwomechanizmu.

Montaż:

sprawa wymaga wprawy, serwomechanizm trzeba ustawić- podłączamy wtyczkę włączamy kluczyk i ustawiamy pod kątem 45stopni , blaszke na wkrecie przechylamy tez o kąt 45stppni w strone wtyczki w ten sposób dokonujemy próby zmontowania całosci od strony wewnętrznej tak jak wyjmowalismy serwomechanizm.
Po zamontowaniu sprawdzamy czy doszedł do konca co potwierdzi nam kreska zrobiona wczesniej po wypaleniu dziury.
zakrecamy dwa wkręty i podłączzamy wtyczke , wlaczamy zapłon bawimy sie przyciskiem recyrkulacji i sprawdxamy poprawnośc działania naszego dzieła.

Prawidłowe działanie:
kolor pomarańczowy klapa otwarta czyli powietrze z zewnątrz,
kolor zielony klapa zamknieta czyli powietrze w recyrkulacji wewnetrznej.
przycisk niepodświetlony klapa bez reakcji.

jezeli tak jest montujemy wszystko co rozwaliliśmy wcześniej.


Wnioski, w prosty sposób poprawiliśmy fabrykę myśle że bedzie działać do konca dni naszego auta, hahah.

zdjęcia obrazuja zmiany , jedno zdjecie mi wcieło załacze później z pozycja otworu na blaszkę,


Załączniki:
Komentarz: numer silnika dla szukajacych.
serwomechanizm.jpg
serwomechanizm.jpg [ 264.06 KiB | Przejrzano 4313 razy ]

_________________
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG
Na górę
PostDodany: 13 mar 2015, 16:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 26 sty 2015, 14:33
Posty: 52
Imię: Tomek
Lokalizacja: Żarnów
Zdjęcia, które obrazują rodzaj uszkodzenia klapy oraz kąt wypalenia otworu na blaszkę do serwomechanizmu. prosze moderatorów o scalenie tego do jednej wiadomości.


Załączniki:
Komentarz: To zdjęcie przedstawie klapę od srodka nawiewów i kat wypalenia otworu.
IMG_20150313_142421.jpg
IMG_20150313_142421.jpg [ 173.36 KiB | Przejrzano 4226 razy ]
Komentarz: To zdjęcie przedstawia miejsce uszkodzenia, widać popekane mocowanie serwomechnizmu.
IMG_20150313_142214.jpg
IMG_20150313_142214.jpg [ 155.94 KiB | Przejrzano 4226 razy ]

_________________
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG
Na górę
 Tytuł:
PostDodany: 21 mar 2015, 13:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1259
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Robiłem to jakiś czas temu. Poskladałem bez przeróbek i działa bez zarzutu. U mnie jeszcze brakowało samej klapy którą musiałem zdobyć i zamontować. Udało się bez większego rozkręcania autka lecz bez pozycji węża się nie obyło. Działanie tego układu bardzo przydaje się we współgraniu ze sztucznym nosem, którego działania bez działającej klapy nie jesteśmy w stanie wychwycić. Szczególnie w miejskich korkach. Nie wspomnę o zaparowanych szybach i algorytmach centralki klimatronika podczas zwalczania owego przykrego zjawiska a w połączeniu z czujnikiem zaparowanej szyby w ogóle rewelacja. Tak wiec działanie owej klapy jest nieocenione. Ja przy naprawie nie miałem sposobności, aby to opisać i sfotografować więc fajnie, że ktoś w końcu pokusił się o manual, zakończy to raz na zawsze plotki że należy rwać cały kokpit aby to naprawić, bo jak widać wcale tak nie jest.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl