Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 sty 2018, 12:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 17 lip 2016, 08:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Posty: 2372
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: ZGR
Ja bym się skłonił ku duolights.
Załącznik:
duolights.PNG
duolights.PNG [ 198.78 KiB | Przejrzano 1611 razy ]
Jednak póki co cena jest nie zachęcająca minimum 5 stówek. To i tak o setkę mniej jak weszły na rynek ale dla mnie to za drogo. Przy max 2 setkach bym się jeszcze zastanawiał.

_________________
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II


Na górę
Post: 08 wrz 2016, 18:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Posty: 262
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź
Witam. Dla majsterkowiczów mam propozycję. Sprawdźcie sobie geometrię oprawy halogenowej (światło niskie rozproszone na boki) a następnie światła dzienne (nierozproszone światło świecące mocno na wprost). Ogólnie to z tymi dziennymi światłami to coś dziwnego, bo wzrost zużycia paliwa w pieniądzach jest naprawdę śmieszny. Wiem wiem zużywające się reflektory ale te wytrzymują naprawdę wiele pod warunkiem zakładania normalnych żarówek (ludzie nie używajcie marketowych xsenonowych badziewi). Jeżeli już coś się jednak dzieje z reflektorami to te dają się rozbierać i regenerować na kolejnych wiele lat pod warunkiem że do ich czyszczenia użyjemy papieru 2000, i lakieru odpornego na promienie uv (no trzeba mieć trochę wprawy w jego nakładaniu). Daję słowo pasta TEMPO na poliwęglan to tylko na chwilkę pomaga.

_________________
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.


Na górę
Post: 08 wrz 2016, 21:33 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9447
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Zacznijmy od tego, że matowienie samego "szkła" reflektorów to jedno i to ten mniejszy problem. Wypalanie się odbłyśników to drugie i tego już sam nie naprawisz.
Kolejna sprawa to posiadanie ksenonów.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 05 kwie 2017, 09:02 
Pomysl niezly, ale czegos tam zabraklo...
U siebie w obu autach, jako swiatel do jazdy dziennej uzywam :
- swiatel drogowych - opel Omega
-swiatel przeciwmgielnych - lancia Lybra.

Rzecz w tym, iz zamontowalem modul swiatel dziennych DRL
- instalacja prosta jak drut zbrojeniowy "32" : yesyes :
- homologacja
- ani jedne, ani drugie swiatla nie oslepiaja- moc zarowki spada do 30%
- swiatla zapalaja sie dopiero po odpaleniu silnika
- swiatla maja tzw wolny rozruch, oszczedzaja zarowki

Uzywam tego gadzetu od ponad poltora roku, "przeszedl" wszystkie kontrole policyjne i przeglady tak w Polsce, jak i TÜV w niemcowni.


Ostatnio zmieniony 05 kwie 2017, 17:03 przez Jacek_SuchaB, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
   
Post: 05 kwie 2017, 16:18 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9447
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Moduł, może jakaś homologację tam ma, ale tak zrobione światła już nie ;)
To tylko tak w gwoli ścisłości:)

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka


_________________
Obrazek


Na górę
Post: 05 kwie 2017, 16:37 
Cytuj:
Moduł, może jakaś homologację tam ma, ale tak zrobione światła już nie ;)
To tylko tak w gwoli ścisłości:)

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Robiles kiedys TÜV w Niemczech? Sprobuj przepchnac przerobke istotnego elementu, na ktory nie masz homologacji.
Tak gwoli scislosci :D

A przy okazji - wyjasnisz mi, w jaki sposob lampa traci homologacje poprzez zalozenie modulu obnizajacego wartosc pradu?
Zmienia sie rozproszenie swiatla, czy moze zagraza innym uzytkownikom oslepieniem?
Albo jeszcze cos innego?


Ostatnio zmieniony 05 kwie 2017, 16:50 przez Jacek_SuchaB, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
   
Post: 05 kwie 2017, 16:48 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9447
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Ale co mnie obchodzi TUV w Niemczech :)

Masz homologację na te światełka? W takim razie zrób mi foto tej homologacji, która zgodnie z przepisami musi być "wybita" na kloszu:)
Nie ma? Dziwne :)

Ja nie neguje takiego rozwiązania, nic nie mam przeciwko temu, ale nie pisz, że masz na nie homologację, bo przy fabrycznych lampach jest to bzdura :)

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka


_________________
Obrazek


Na górę
Post: 05 kwie 2017, 16:51 
Oki.
Masz racje.
Napisalem bzdure.


Na górę
   
Post: 05 kwie 2017, 17:23 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9447
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Widzę, że zedytowales post po mojej odpowiedzi, więc odpowiadam na dodane zdania - nie napisałem nigdzie, że lampa traci homologację, wskaż mi proszę gdzie tak napisałem.

Światła do jazdy dziennej zgodnie z przepisami muszą mieć homologację, tak jak każde inne światło w samochodzie. Twoje lampy nie mają homologacji do używania ich jako świateł dziennych, ot co.


Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka


_________________
Obrazek


Na górę
Post: 05 kwie 2017, 17:39 
Post edytowalem w trakcie, gdy pisales, zobaczylem Twoj po wcisnieciu "wyslij" :) .

Zanim zrobilem te przerobki, zapytalem o dopuszczenie do ruchu - najpierw w polskiej stacji diagnostycznej, nastepnie w niemieckiej.
Mam tez to :

Minister Infrastruktury napisał:
Zawiadomienie dotyczące udzielenia homologacji
(....)
Nr homologacji: E20 10R-03 2703
1. Marka (nazwa handlowa producenta): Proeltec
2. Typ i ogólny opis handlowy:
Typ: CLM02-CAN
Krótki opis: (...) Urządzenie może być wykorzystywane do: (...) obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych.

Dla mnie wystarczy.
Dla policji wystarczy.
Dla stacji diagnostycznych wystarczy.

Jesli dla kogokolwiek innego to za malo, zawsze moze zalozyc LEDy za 98zl z wytloczona homologacja ;)

I powyzszego prosze nie traktowac jako zlosliwosc czy pyskowanie. :D


Na górę
   
Post: 05 kwie 2017, 17:55 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9447
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Ale to jest homologacja modułu, nie świateł:)

Tak zwane HIDy też mają homologację. Tylko, że zwykłe lampy nie są homologowane do używania ich z innym źródłem światła.
Albo tak jak zakłady przyciemniające szyby wystawiały też niby homologację, tyle, że na folię, a nie na przyciemnioną nią szybę.

Żeby takie rozwiązanie było w pełni legalne na lampie musi być homologacja RL.

Oczywiście w 99% nikt się nie przyczepi, ale trzeba mieć świadomość, że jest taka możliwość.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 05 kwie 2017, 18:55 
Tu masz racje.
Wlasciwie to podsunales mi pomysl - wieczorkiem napisze do ADAC, w glownym laboratorium w München jest dzial homologacji lamp.
Pewnie minie z pol roku, zanim sie doczekam odpowiedzi, ale co tam :D

Siedem miesiecy czekalem na odpowiedz odnosnie dystansow do kol :D


Na górę
   
Post: 05 kwie 2017, 19:08 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9447
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
A w jakim celu chcesz do nich pisać jeśli mogę zapytać?

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka


_________________
Obrazek


Na górę
Post: 05 kwie 2017, 19:27 
Z czystej ciekawosci.
Mianowicie chce wiedziec, czy moge uzywac swiatel drogowych jako dzienne, mimo ze na kloszu nie ma odpowiedniej homologacji.

Ot, taka upierdliwosc :D


Na górę
   
Post: 05 kwie 2017, 19:31 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Posty: 2387
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
A co jeżeli samochód został wyprodukowany przed powstaniem homologacji RL (np moje E39) a ma fabrycznie opcje dziennych w długich?:)



Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka


_________________
BMW E39 Touring - 4,4 V8


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]