Kappa - montaż car audio

Radson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 204
Rejestracja: 24 cze 2011, 10:34
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - montaż car audio

Post autor: Radson » 18 lis 2012, 10:10

Witam.Ten sam temat rozpocząłem w "Nasze Lancie" w temacie swojego samochodu,ale tam pewnie mało kto to zobaczy,a tu jest odpowiednie miejsce do tego.

Sprzęt zamontowany kilka dni temu w bagażniku i gra wyśmienicie.Robiłem to oczywiście po taniości.Chciałem jak najtaniej i dobrze i mogę śmiało taki zestaw każdemu polecić.Ktoś kto ma problemy z podłączeniem audio to myślę że mój post może się przydać.Jestem laikiem w tej dziedzinie,ale myślę że przy pomocy kogoś, zrobicie jeszcze lepiej.Niestety nie mam tak dokładnych zdjęć ale postaram się opisać wszystko.

Do podłączenia potrzebowałem kabla zasilającego,gruby ale bez przesadyzmu.Kabla do masy podobnej grubości jak ww kabel.Kabel głośnikowy.Kabelki sygnałowy(Czincz) Kabel remote,do załączania się wzmacniacza razem z radiem + przycisk wł/wył i oczywiście bezpiecznik.Wszystko to prawie znajduje się w zestawach kabli car audio,a ceny to już zależy od długości kabli.
Więc tak,zacznijmy:

1.Puściłem kabel zasilający lewą stroną wiadomo,akumulator po tej stronie.Przy akumulatorze przeciąłem na pół,obrobiłem dwie końcówki kabla i przykręciłem bezpiecznik.Pamiętajcie bezpiecznik jak najbliżej akumulatora.Miałem tego kabla 6 metrów,niestety przydałby się dłuższy.Puściłem go dziurą za wykładziną przy pedałach.
http://imageshack.us/photo/my-images/43/dziural.jpg/
z drugiej strony wyjdzie mniej więcej tędy:
http://imageshack.us/photo/my-images/87 ... abwel.jpg/

Jest zaślepka trzeba się trochę na mordować by ją wyjąć ale dało radę.W zaślepce zrobiłem dziurę średnicy kabla, przełożyłem kabel i znów ją wcisnąłem a dlaczego w niej dziurę? Po to aby kabel przechodząc przez samą dziurę się nie przetarł,zaślepka służy też jako zabezpieczenie kabla.
Kabel ciągłem :) pod listwami z boku,wszystko ładnie schodzi (u mnie prawdopodobnie były ściągane listwy ponieważ są skręcone na dwa wkręty od góry)
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... twami.jpg/
I tak po kolei lecimy aż do tylnej kanapy.
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... twami.jpg/
Tam mocnym i szybkim ruchem łapiemy kanapę za boczek i ciągniemy do góry.Kanapa ładnie schodzi.Pod kanapą puszczamy przewód i tu już z górki,szukałem innego przejścia do bagażnika ale postanowiłem że puszczę go przy podłokietniku ponieważ i tak mam butle w bagażniku to nie widać kabla którędy wyszedł i śmiało z podłokietnika od spodu sobie idzie do bagażnika.A tam to już prosta rzecz,zabezpieczyć kabelki,dorobić wsuwki lub oczka.Przykręcić do wzmacniacza.

2.Kolejnym krokiem była masa,ale z tą to nie problem.Wiadomo do karoserii,u mnie wyszła na górze bagażnika,w jednym miejscu brakowało nakrętki,znalazłem ją,przykręciłem w tym miejscu masę i wszystko gra.Tak więc z masą to nie problem.

3.Następnie potrzebny nam jest kabel remote i włącznik.Dzięki temu podłączeniu wzmacniacz nie będzie musiał nam w kółko pracować i pobierać prądu,tylko po wyłączeniu radia wzmacniacz tak samo się wyłączy.A jeśli stwierdzimy że nie chcemy słuchać skrzyni na postoju,bez włączonego silnika będzie służył nam do tego wyłącznik wzmacniacza.Kabelek poszedł prawą stroną pod listwami,tak samo jak zasilający puszczony lewą,później pod kanapą,przy podłokietniku do bagażnika i wzmacniacza.Gdzie go podłączyć? pojawi się pytanie.U mnie było to o tyle ułatwione że kabel który wychodził od radia,był oznaczony że jest to elec Antena.Oczywiście nie posiadam takiej anteny i nie wiem czy lancie takowe miały.Wyczytałem gdzieś właśnie ,że trzeba podłączyć pod kabel anteny elektrycznej (logiczne wytłumaczenie,antena wyciąga się zawsze gdy włączymy radio lub przekręcimy kluczyk) tak to zrobiłem,następnie przeciąłem kabel na pół i pomiędzy zamontowałem włącznik.Włącznik umiejscowiony jest po prawej stronie,między wykładziną, a plastikiem deski rozdzielczej więc go nie widać i w każdej chwili sięgam ręką i wyłączam sprzęcik.
Zazwyczaj kabel remote to przy radiu niebieski kolor kabla.
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... radia.jpg/

4.Kabel sygnałowy.U mnie był o tyle problem,gdyż nie posiadam wyjść RCA w radyjku i nie wiedziałem jak dokładnie puścić sygnał do wzmacniacza.Kupiłem specjalnie wzmacniacz z wyjściem HIGH input po to aby wziąć sygnał z tylnych głośników tak jak radzili mi panowie na forum i z tego co wyczytałem w internecie.Niestety nie znalazłem odpowiedniej kostki do podłączenia.Wziąłem dwa kabelki,wykręciłem prawy tylny głośnik i podłączyłem pod - i + Kable puściłem przez tylną półkę z komory głośnika do bagażnika,chwilka męczenia się z przeciągnięciem (najlepiej w dwie osoby)
Następnie przy mocowałem do kabelków wyjścia czinczy,zakleiłem taśmą izolacyjną i podłączyłem pod te czincze swoje czincze,a te do wzmacniacza.I takim to sposobem bez dorabiania czy szukania kostki,mam ekstra sygnał do wzmacniacza,nie słyszę żadnych zakłóceń i nic,a ostrzegano mnie że to połączenie nie jest do końca trafne lecz mnie w 100% zadowala.Nadmiar kabla czinczy jest ukryty w tylnej półce.Jest otwór i tam go schowałem.
http://imageshack.us/photo/my-images/547/chichne.jpg/


Wszystko należy po skręcać,po chować tak jak każdemu się to podoba,ustawić,zestroić i można się cieszyć o wiele lepiej brzmiącym sprzętem audio w samochodzie.U mnie wszystko jest na seryjnych głośnikach,gra czysto oprócz prawego tylnego głośnika w którym membrana jest przerwana i czasem lubi hałasować,ale czeka ten głośnik wymiana.Cieszy mnie ten sprzęt i za każdym razem gdy wsiadam rozkoszuję się basem w kabinie i nadal dużą ilością miejsca w bagażniku.Sprzęt nie ma problemów by się przedostać do kabiny przez butlę gazu i tylną kanapę.Na zewnątrz też ledwo słychać żeby coś grało i brak mowy tutaj o trzeszczących klapach bagażnika i tych rzeczach.A miota nieźle.Myślę że wielu osobom ten post się przyda i też będą chcieli poprawić sprzęt w swoim samochodzie :D
http://imageshack.us/photo/my-images/32/caysprzt.jpg/

Za wszelkie błędy ortograficzne i interpunkcyjne przepraszam:)

Pozdrawiam Radson!!!
Lancia K. Sedan 2.0 turbo

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - montaż car audio

Post autor: Michor » 23 lis 2012, 9:02

Radson pisze: 3.Następnie potrzebny nam jest kabel remote i włącznik.Dzięki temu podłączeniu wzmacniacz nie będzie musiał nam w kółko pracować i pobierać prądu,tylko po wyłączeniu radia wzmacniacz tak samo się wyłączy.A jeśli stwierdzimy że nie chcemy słuchać skrzyni na postoju,bez włączonego silnika będzie służył nam do tego wyłącznik wzmacniacza.Kabelek poszedł prawą stroną pod listwami,tak samo jak zasilający puszczony lewą,później pod kanapą,przy podłokietniku do bagażnika i wzmacniacza.Gdzie go podłączyć? pojawi się pytanie.U mnie było to o tyle ułatwione że kabel który wychodził od radia,był oznaczony że jest to elec Antena.Oczywiście nie posiadam takiej anteny i nie wiem czy lancie takowe miały.Wyczytałem gdzieś właśnie ,że trzeba podłączyć pod kabel anteny elektrycznej (logiczne wytłumaczenie,antena wyciąga się zawsze gdy włączymy radio lub przekręcimy kluczyk) tak to zrobiłem,następnie przeciąłem kabel na pół i pomiędzy zamontowałem włącznik.Włącznik umiejscowiony jest po prawej stronie,między wykładziną, a plastikiem deski rozdzielczej więc go nie widać i w każdej chwili sięgam ręką i wyłączam sprzęcik.
Zazwyczaj kabel remote to przy radiu niebieski kolor kabla.
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... radia.jpg/

Przepraszam że się wetnę troszku w tym miejscu :)
1) Uprzedzam- może się zdarzyć takie radio, które będzie miało 2 kable tego typu - jeden do anteny i drugi opisany jako remote.
Czasami może być tak że "elajktrik antejna" będzie działać tylko jak radio (w sensie radio radio FM) będzie używane, a po przełączeniu na CD/Kasetę/inne - antena będzie się chować;)
Tak tylko uprzedzam:)

2) montowanie wzmaka na skrzyni *podobno* nie jest zalecane bo od wibracji itp mogą się elementy elektroniczne w nim pourywać - tak gdzieś czytałem na którymś forum (diyaudio? audiostereo?) - ale ile w tym prawdy to nikt nie wie :)

A jeszcze mam pytanie - skoro 6 m to mało, to ile tak mniejwięcej więcej byłoby potrzeba tego kabla?
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Radson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 204
Rejestracja: 24 cze 2011, 10:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - montaż car audio

Post autor: Radson » 26 lis 2012, 15:34

Nie widziałem dokładnie innych modeli ale możliwe że takie coś występuje,te połączenia i wyjścia to różne bajki mogą być.

Cenna uwaga,na pewno ją rozpatrzę i może zmienię ułożenie wzmacniacza,bo nie chciałbym żeby nagle przestał mi grać.Mam zamiar obić w przyszłości skrzynkę i do robić z mdfu takie coś podobnie jak jeden klubowicz miał i tak samo zawiesić wzmacniacz:
https://skydrive.live.com/?cid=f8df0707 ... A178C!1059 - poszukajcie na zdjęciach.


Myślę że 7 metrów by starczyło,7,5 może:)

Ponieważ kabel leci pod siedzeniami i robi trochę dłuższą drogę do podłokietnika i od niego za butlą do wzmacniacza.Po prostu teraz jest na sztywno.Gdybym puścił po linii prostej jakoś pewnie by starczyło,a tak niestety musiał przebyć dłuższą drogę.
Lancia K. Sedan 2.0 turbo

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - montaż car audio

Post autor: Michor » 27 lis 2012, 10:51

Ale rozumiem że lewą stroną (lewym progiem), potem pod kanapą na środek i znów do fabrycznego miejsca zmieniarki? (lewa wnęka w bagażniku?


u mnie wzmak będzie pewnie pod półką po lewej stronie
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Radson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 204
Rejestracja: 24 cze 2011, 10:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - montaż car audio

Post autor: Radson » 27 lis 2012, 14:43

dokładnie tak jak napisałeś,tak pociągnąłem to wszystko :) zrobiłem mały błąd z jedną rzeczą i dołożyłem sobie roboty.Kabel remote mogłem puścić jednocześnie z kablem zasilającym po lewej stronie i wszystko razem,a ja nie pomyślałem i puściłem go po prawej od radia i tylko więcej pracy,a te kable raczej żadnego sygnału nie mają co sobie zakłócać,więc informuje że lepiej puścić ten kabelek razem z zasilającym :)
Lancia K. Sedan 2.0 turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio & Navi”