Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: marceli » 23 gru 2015, 21:13

volf pisze:A co się dzieje jak odłączysz jeszcze drugą poduszkę albo napinacz, wszystkie błędy wymiguje?
Poduszki nie próbowałem,napinacza nie przyszło mi do głowy,nie wiem gdzie są kostki.Jedyną pod fotelem jaką wypatrzyłem to była od nie zapiętych pasów.
volf pisze:W sumie sama centralka może być tak uszkodzona, procesor wprawdzie żyje ale może element wykonawczy (odpowiadający za airbag pasażera) jest uszkodzony lub jakiś zimny lut...
To właśnie mi chodzi po głowie.
Kontrolka zapaliła się pamiętam jakoś jak jechałem,później zgasła ale zaraz wróciła i później na drugi dzień też zgasła i zapaliła się no i już tak zostało.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: marceli » 01 sty 2016, 15:25

Mam już na podmianę sensor,będę działał po niedzieli.Mam nadzieję ,że tak jak pisałem mój uległ awarii,oby tak było.

Tylko jeszcze tak się zastanawiam ,jak już to nie pomoże to muszę ponownie pomierzyć przejścia w kablach bo dop.wczoraj zauważyłem że w kostce sensora w tunelu również są dodatkowe blaszki zwierające poszczególne piny.
Zauważyłem to dopiero mając centralkę z kostką "na stole".
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: marceli » 04 sty 2016, 22:38

Ludzie trzymajta mnie bo już mam dość...
...witki opadają...

Cały dzień(prawie bo jeszcze f.paliwa zmieniłem) dłubałem dalej z problemem lampki i błędu...i
lipa.

Co za g...wno tam siedzi ,że nie idzie go wykryć.Sensor wykluczyłem,swoją drogą mieli łeb żeby to tam wsadzić i dać śrubę z drugiej strony tunelu i jeszcze tylko czym ją odkręcić ???No masakra.
Jeszcze raz pomierzyłem kable tym razem już odginając zworkę w kostce. Wszystkie jakie miałem rezystory wpinałem i patrzyłem ,pomiar ok. A lampka jak zaklęta.
Zadowolona miga 6 razy i pocałuj ją w d...

Niech mi ktoś podpowie bo już innej wersji nie mam jaki dokładnie rezystor podpiąć żeby było ok? Jaka wartość?
Może moje są poza zakresem i sensor nie kasuje błędu?

Zna ktoś dokładną wartość ,zakres w jakim ma być??

Ja sam już tracę pomysły,żeby choć jakim komputerem sie z tym układem połączyć może by bardziej nakierowało,może jakiś namiar na kogoś obeznanego w temacie??
Kurcze no kabli nie mam jakichś pociętych ,wszystko ładnie leży tam, sensor czysty nie widać zalania czy coś...

Pomocy bo sam nie daję temu rady.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: volf » 04 sty 2016, 23:07

Czyli zmieniłeś centralkę i dalej to samo?
Z tego co wiem to rezystor 2,2 Ohma powinien byc ale i 3 Ohmy powinien dać radę...
Podłącz rezystor w miejsce drugiej poduszki lub napinacza i wtedy będzie pewność czy jest właściwy. Jak niewłaściwy to wymruga inny kod błędu.
A najpierw to podłącz rezystor pod same piny centralki wtedy będzie pewność gdzie szukać.
Komputerem to się chyba z tą centralką nie połączysz, po coś ta autodiagnostyka z kontrolką jest.
Edit--Jednak piszą o jakiś fiat-lancia testerze, więc może starym egzaminerem dało by radę, tylko nie za bardzo widzę sensu...
Ostatnio zmieniony 04 sty 2016, 23:46 przez volf, łącznie zmieniany 1 raz.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: Rapeek » 04 sty 2016, 23:17

Ja u siebie mam chwilowo fotele przedliftowe (bez poduszek bocznych) i z tego co pamiętam to mam podłączone rezystory 3,3 oma.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: volf » 04 sty 2016, 23:42

Patrzyłem w manualach, podane jest 2,15 Ohma
air (Custom).jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: marceli » 06 sty 2016, 0:51

volf pisze:Czyli zmieniłeś centralkę i dalej to samo?
Dokładnie.
volf pisze:Z tego co wiem to rezystor 2,2 Ohma powinien byc ale i 3 Ohmy powinien dać radę...
Wkładałem zdaje się(ale to sprawdzę jeszcze na 100%) 2.2 ohma ale jak pamiętam na nim pokazywało mi coś 2.6 jak był zapięty.Sprawdzę to.
volf pisze:Podłącz rezystor w miejsce drugiej poduszki lub napinacza i wtedy będzie pewność czy jest właściwy. Jak niewłaściwy to wymruga inny kod błędu.
Zrobię i tak, miałem to na myśli ale po pierwsze nie znałem 100% oporności poduszek a po dwa nie miałem już czasu...
volf pisze:A najpierw to podłącz rezystor pod same piny centralki wtedy będzie pewność gdzie szukać.
Nie za bardzo widzę możliwość takową.... kostka sama w sobie jest zasilaniem ,masą i wszystkim więc jak mam się wpiąć w bolce centralki nie wpinając kostki??
volf pisze:Komputerem to się chyba z tą centralką nie połączysz, po coś ta autodiagnostyka z kontrolką jest.
Edit--Jednak piszą o jakiś fiat-lancia testerze, więc może starym egzaminerem dało by radę, tylko nie za bardzo widzę sensu...
Ja również ,póki co to zostawiam ,ale nie wykluczam szukania owego "testera" jeśli będzie ostateczność.
volf pisze:Patrzyłem w manualach, podane jest 2,15 Ohma
Chłopie tu mnie poinformowałeś konkretnie o to pytałem :)
Plus schemacik więc dzięki bardzo ;)
Rapeek pisze:Ja u siebie mam chwilowo fotele przedliftowe (bez poduszek bocznych) i z tego co pamiętam to mam podłączone rezystory 3,3 oma.
To mnie troszkę zbija z tropu bo nie sądzę aby tolerancja błędu przewidywała takie granice (2.15-3.3 lub i wyzej) ale może później to zmienili może w fotelach działa to inaczej....nie wiem, Ty masz polifta ja starą centralkę ,działam na schematach do "mojej" centralki.

Dzięki ,
PS. volf liczę na dalszą ew współpracę.

EDIT:

Test z odpiętą poduchą kierowcy wykazał błąd(5 mignięć) da się skasować rezystorem 2.2 jak i nawet 1.8ohma.
Z tym ,że sam nie kasował się po wpięciu poduszki bądź opornika.Trzeba było kabelkiem.

Strona pasażera nadal jest źle.Miga 6 razy i już.Jeszcze się pobawię tam z tym opornikiem.
Ale już za bardzo nie widzę rozwiązania.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: volf » 09 sty 2016, 0:12

Nie wiem czy jeszcze doradzać czy już odpuściłeś temat :)

Ja bym jeszcze podłączył rezystory (najlepiej identyczne) zarówno w miejsce airbagu kierowcy jak i pasażera a następnie omomierzem zmierzył rezystancje na wtyczce centralki miedzy pinami 2-6 oraz 2-5, powinna być identyczna. Oczywiście pomiar robimy przy wtyczce wyciągniętej z centralki i mierzymy piny wtyczki a nie centralki ;)
wtyk.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: marceli » 09 sty 2016, 18:14

volf pisze:Ja bym jeszcze podłączył rezystory (najlepiej identyczne) zarówno w miejsce airbagu kierowcy jak i pasażera a następnie omomierzem zmierzył rezystancje na wtyczce centralki miedzy pinami 2-6 oraz 2-5, powinna być identyczna. Oczywiście pomiar robimy przy wtyczce wyciągniętej z centralki i mierzymy piny wtyczki a nie centralki
Co też zrobiłem dziś.
Wyniki :
Rezystor 2.2 ohm
Strona pasażera 2.6-2.7 ohma (czyli ciut więcej niż samego opornika mierzonego "na stole")
Strona kierowcy 3.3-3.4 ohma
Opór miernika 0.3ohm.

Po stronie kierowcy wspomniany opornik kasuje błąd(odpinałem na próbę poduchę i przekręcałem zapłon).

Po stronie pasażera nie kasuje.
Wychodzi ,że rezystancja za niska.Teraz pytanie jak za niska to co jest przyczyną??Jak jest duża no to obwód przerwany chyba tak??

Nie miałem niestety opornika ok 3 ohmów bo bym podstawił i zobaczył czy gaśnie.
Co dalej??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: volf » 09 sty 2016, 22:50

Moim zdaniem powinno to działać, jest przecież jakaś tolerancja...
Jesteś na 100% pewien tego podstawianego sterownika (centralki) :?:
W akcje desperacji można by jeszcze podłączyć rezystory bezpośrednio albo prawie bezpośrednio pod centralkę. Czyli ucinasz przewody od pinów 2, 5, 6 i lutujesz rezystory-jeden koniec obydwóch rezystorów do 2 a drugie końce odpowiednio jednego rezystora do 5 a drugiego do 6, Jeśli dalej będzie błąd niekasowalny to albo centralka uszkodzona albo ta atodiagnoza błędu jest do niczego...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: marceli » 09 sty 2016, 23:02

Centralki tyle jestem pewien ile mi Mariusz (Maniak) powiedział.Myślę ,że niepewnej mi nie dał.
Różnica taka ,że drugą tylko podstawiałem,bo swojej nie mogłem odkręcić i wyjąć(nie mogłem dojść do śruby z drugiej strony).
Ale to czy przykręcona czy nie wiele jej różnicy chyba nie robi??

Nie ,no kabli to tam nie będę ciął,odpada.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: volf » 09 sty 2016, 23:11

Szkoda, że nie skombinowałeś sobie drugiej wtyczki z kawałkiem kabli, jak brałeś od Mariusza to pewnie by w gratisie dorzucił : yesyes :
Z nieprzykręconą centralką obchodź się bardzo delikatnie, bo jeden fałszywy ruch i będzie bum : czerwona :
Na schemacie wprawdzie nie jest to zaznaczone ale nie wiem czy obudowa nie powinna być umasiona :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: marceli » 10 sty 2016, 11:46

Wtyczkę mam ,nawet z kablami ale nie za bardzo widzę możliwości żeby ją podpiąć ,we wtyczce jest również zasilanie i masa,bez wtyczki sensor jest martwy.
Do poduszkowych dam oporniki a co z resztą??

Wiem wiem,że trzeba ostrożnie ,tak też robiłem wsunąłem ją tam w tunel i dopiero zapinałem wtyczkę.
Wiesz trochę dziwne ,żeby akurat i ta była uwalona identycznie jak moja no nie??

Umasiona raczej nie,masę ma podaną w kostce a centralka mimo że leży na tej blasze to i tak blacha ma już jakiś podkład z czegoś nie metalowego.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: volf » 10 sty 2016, 12:10

To jak masz wtyczkę z kabelkami to sterownik na stół i w cieple sobie podłączasz, schemat masz wyżej. Potrzebne przecież tylko zasilanie-może być akumulator lub zasilacz napięcia stałego 12V oraz żarówka dla kontrolki Airbag, można użyć takiej 1,2W z podświetleń nawiewów.
Zamiast napinaczy też oporniki takie jak do poduszek. W sumie trochę kabelków, lutownica i temat rozwiązany w pół godziny i będzie pewność co do centralki : ok2 :

Jak coś nie jasne to pytaj :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - kasowanie błędu Air Bag (auto do 1996)

Post autor: marceli » 10 sty 2016, 15:42

Może i racja,trzeba by się pobawić chwilę...

Tyle ,że jak już wspomniałem dziwne żeby obydwa popsuły się akurat w ten sam sposób.

Z drugiej strony mam już dość trochę.Wszystko niby dobrze a źle.

A może jest jakiś sposób na "twardy reset" tego sensora??Może go trzeba "uruchomić" od nowa?

Aha zapomniałbym,zmierzyłem opór w centralce(tej ze stołu na podmianę) na pinach 2-6 i 2-5 w pierwszym przypadku(kierowca) miernik wskazywał jakiś tam opór a między 2-5 nic. Trochę dziwne nie?
Nie wiem czy ten pomiar coś wnosi no ale wiesz...tonący wiadomo czego się chwyta...
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”