Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Wilkin » 01 sie 2012, 22:06

Krechu pisze:Dzięki za wskazówkę ;) lampki w Niepołomicach po 16 zeta. Ponieważ jestem leniwy to uciąłem po prostu kabelki w starej (przy złączkach) odciąłem kawałek w nowej, połączyłem, poizolowałem i skręciłem. Czas: 3 min 16 sek sztuka. i wreszcie problem z głowy

Pozdrawiam
No widziałeś ;) a juz chciałes kupywac używki ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Krechu » 02 sie 2012, 13:47

Nie ma to jak doświadczone koleżanki i koledzy z forum. Dzięki :wink:

Pozdrawiam
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: faraon » 31 gru 2012, 22:55

Patenty opisane powyżej są jak najbardziej na TAK, ale .... po pewnym czasie, blaszki wewnątrz lamp śniedzieją, brak styku, znów "check" razi w oczy, demontaż lampek to na 99 % urwane plastiki szkła itp. itd., kolejne obcinanie końcówek od CC, lutowanie od lancii. Zezłościłem się, bo raz do roku taka operacja zabiera tylko czas i ... leń (czytaj: faraon) wymyślił kolejny (choć nie najwyższych lotów, ale ... ) patent.
Otóż, zakupiwszy dwie nowe lampki od CC (po 11 zł/szt - w hurtowni), zakupiłem także "męskie", hermetyczne końcówki do tychże lampek. Lampka od CC ma na swoich kabelkach końcówki "żeńskie". Obciąłem oryginalne kostki w instalacji elektrycznej samochodu i włożyłem w ich miejsce zakupione "męskie" końcówki od CC (zgodnie ze sztuką elektryczną - lutowanie, zagniatanie, izolowanie itd.) "Dzięki tej korzystnej wymianie" (to cytat z Gomółki) jak mi po raz kolejny padną lampki od tablicy rejestracyjnej, wystarczy je zakupić i wpiąć w kostki takie jak w CC ;)
Ale, ale ... żeby robić to mimo wszystko jak najrzadziej .... - kapnąłem po kropli cyny na każdą końcówkę żarówki na jej styku z blaszką. Połączenie jest 101 %. Zobaczymy jak długo wytrzyma.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
adamowski1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 39
Rejestracja: 10 mar 2014, 9:59
Imię: Adam
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: adamowski1 » 13 mar 2014, 23:18

Odświeżę temat,chciałem być mądry i przebiegły,więc wywaliłem środek z jednej lampki która ciągle gubiła masę,lub napięcie i wstawiłem trzy diody z taśmy led,tej sprzedawanej na metry,świeci aż miło,ale?,komputer chyba dostaje informacje o zbyt małym poborze prądu bo ciągle,czy obciążeniu,nie znam się na tym.W każdym bądź razie ciągle świeci mi się check i komunikat że nie mam oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Chciałem być mądry i narobiłem sobie kłopotu,ponoć wlutowanie opornika rozwiąże problem,ale chyba skorzystam z Waszych rad i zakupie lampki od CC.

Alan

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Alan » 13 mar 2014, 23:21

Kup żarówki(led) z obsługa linii canbus. Ale z tego co pamietam i tak było coś z tymi diodami nie do końca dobrze :)

Lampki z seja dają radę :) Mam w swojej SW

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: volf » 13 mar 2014, 23:39

Najprościej to wlutować żarówki 5 W, tylko nie rurkowe a te z okrągłą bańką. Trzeba wcześniej wyrzucić oczywiście te felerne blaszki a kabelki lutujemy bezpośrednio do żarówki. Żarówkę umieszczamy w kloszu i po problemie na najbliższe kilka lat.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Borek » 14 mar 2014, 17:27

Alan - z diodami "nie tak" jest to, że przewodzą prąd tylko w jedną stroną i trzeba wiedzieć w którą. :P
Drop a gear and disappear!

Alan

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Alan » 14 mar 2014, 17:33

Nie nie nie... tam było coś innego. One albo żarzyły na wyłączonych światłach albo mrugały. Nie pamiętam dokładnie,trzeba by Dawida zapytać on montował.

Awatar użytkownika
andrzej1
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 2556
Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: andrzej1 » 14 mar 2014, 20:30

Niektóre diody żarzą jak jest prąd wyłączony miałem tak w kapiszonie
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 : yesyes : Była : beczy :
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: marceli » 14 mar 2014, 20:41

Wywal to gó.... diodowe załóż od CC i masz spokój i nie masz checka.Prosty i sprawdzony sposób.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Borek » 14 mar 2014, 20:55

Noż kutwa, a ja nosiłem się z zamiarem odmłodzenia kufra przez błękitnawe światło na tablicę. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: stabraf » 14 mar 2014, 21:25

Borek pisze:Noż kutwa, a ja nosiłem się z zamiarem odmłodzenia kufra przez błękitnawe światło na tablicę. :D
: bredzisz : : nerwus : : niepewny : : lol :

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Borek » 15 mar 2014, 7:45

No no... Kappa jest sielnie zabezpieczona przed tuningiem po taniości, ot co. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Dawid » 15 mar 2014, 12:54

Borek pisze:Alan - z diodami "nie tak" jest to, że przewodzą prąd tylko w jedną stroną i trzeba wiedzieć w którą. :P
Borek jesteś w błędzie bo są na rynku już żarówki które nie ma znaczenia w którą stronę wsadzisz i tak zaświeci.Bawiąc się w ledy (najlepiej smd) bo tylko te dają zamierzony efekt można się troszkę zawieźć z racji tego że nawet gdy dystrybutor pisze że współpracują z szyną CAN,można napotkać na błąd w kompie.Wszystko zależy od tego jak czuła jest instalacja w aucie.Zakładałem CAN busy do Vectry-migały,co było fajne bo przypominało radiowóz ale te same żarówki założone do Bravo wywalały błąd.Kupiłem inne niby też CAN bus i też błąd.Dopiero po zakupie filtrów sytuacja się unormowała.Tu dodam ze nie warto inwestować w żarówki z już założonym filtrem.Zwykły chwyt marketingowy i naciąganie kasy.Tak czy inaczej za dobrą żarówkę trzeba dać ok. 30 PLN.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Borek » 15 mar 2014, 13:15

Domyślam się, że rynek posiada wszystko, co klientowi potrzeba. Niemniej jako zwolennik rozwiązań prostych chciałbym zwykłą SMD z opornikiem, bo za dużo elektroniki też szkodzi. :P

No ale zmieniać nie będę, ładnie świecą obecne.
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”