Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Jedno licho - w końcu służy do napędu paska tyle, że zębatego Dzięki za odpowiedź, chociaż sprawa chwilowo nieaktualna i na razie nie poznam odpowiedzi na pytanie: wyjdzie czy nie wyjdzie?
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Dziś wymieniłem rozrząd zgodnie z powyższym manualem. Auto śmiga. Jedyna istotna różnica to łby śrub trzymających koło pasowe na wale korbowym, w moim przypadku nie TORX 50, a POLYDRIVE rozmiar 9. Na pierwszy rzut oka bardzo podobne, ale nie do końca.
Warto sobie także przygotować nową nakrętkę na napinacz paska rozrządu (samohamowną lub z odkształcalnym gwintem)
Warto sobie także przygotować nową nakrętkę na napinacz paska rozrządu (samohamowną lub z odkształcalnym gwintem)
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
W dobrych zestawach jest nowa w pudelku z napinaczem.fotisk pisze:Dziś wymieniłem rozrząd zgodnie z powyższym manualem. Auto śmiga. Jedyna istotna różnica to łby śrub trzymających koło pasowe na wale korbowym, w moim przypadku nie TORX 50, a POLYDRIVE rozmiar 9. Na pierwszy rzut oka bardzo podobne, ale nie do końca.
Warto sobie także przygotować nową nakrętkę na napinacz paska rozrządu (samohamowną lub z odkształcalnym gwintem)
Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Kupiłem w LT - Litens, podobno takie jak na pierwszy montaż, łożysko KOYO.
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Witam.
Przepis na te ciasto jak najbardziej trafny, ze wskazaniem na kolejność zakładania paska. LT polecił napinacz SNR (bez nakrętki) pasek DAYKO, rolka SKF, pompa DOLZ (plastikowy wirnik) + świece NGK. Poszło to sprawnie za wyjątkiem napinacza paska micro. Opis i kilka fotek jak będzie chwila.
Pozdrawiam.
Przepis na te ciasto jak najbardziej trafny, ze wskazaniem na kolejność zakładania paska. LT polecił napinacz SNR (bez nakrętki) pasek DAYKO, rolka SKF, pompa DOLZ (plastikowy wirnik) + świece NGK. Poszło to sprawnie za wyjątkiem napinacza paska micro. Opis i kilka fotek jak będzie chwila.
Pozdrawiam.
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Ukręciłem wskazaną śrubę, rozwierciłem i założyłem zwykłą śrubę M10 nakrętkę samokontrującą na klej anaerobowy blue, chodzi ale jak długo?
dwa sposoby naprawy:
1. klik
2. klik następnie wiercenie i gwintowanie.
który?
Napinaczy był w takiej pozycji
poz założeniu nowego ustawiłem tak
Mam blokady do tego modelu ale obeszło się
znaki grają autko jeździ
Pozdrawiam.
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Dodam jeszcze że pompa wody wychodzi bez odkręcania koła zębatego wałka rozrządu
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
A gdzie tam jest montowany czujnik wałka rozrządu?
Pytam, bo w jtd to raczej trzeba zdjąć koło rozrządu, by wymienić pompę-czujnik jest przykręcony jednym końcem do pompy właśnie.
Choć tam koło jest na klinie wiec problemu z ustawieniem nie ma...
Pytam, bo w jtd to raczej trzeba zdjąć koło rozrządu, by wymienić pompę-czujnik jest przykręcony jednym końcem do pompy właśnie.
Choć tam koło jest na klinie wiec problemu z ustawieniem nie ma...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Czujnik wałka jest na wałku wydechowym. Do pompy przykręcana jest osłona plastikowa 1 śrubką.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
taka wymiana jak opisana równa się w 99% błędnym ustawieniem rozrządu.
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.
Dodam tylko pytanie, czemu nie widzę na zdjęciach czy w postach:
- czujnik GMP
- znak na kole zamachowym widziany przez okienko w skrzyni? tam jest akurat dużo większa dokładność i widać nawet małe odchylenia na wale rzędu 1^
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.
Dodam tylko pytanie, czemu nie widzę na zdjęciach czy w postach:
- czujnik GMP
- znak na kole zamachowym widziany przez okienko w skrzyni? tam jest akurat dużo większa dokładność i widać nawet małe odchylenia na wale rzędu 1^
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Sprawdzałem przy wymianie u siebie w turbo co by było przy takiej wymianie i faktycznie względem blokad wałek ssący byłby przesunięty o jakieś pół ząbka. Reszta zgadzała się z fabrycznymi znakami.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Skoro nie pomylisz się nawet o ząbek a na starym pasku (wtedy kiedy był jeszcze nowy) było dobrze to i teraz musi być dobrze, bo skąd to przesuniecie i to 0,5 ząbka Rozumiem, że takie minimalne przesuniecie może wynikać z rozciągnięcia samego paska ale odnosimy to przecież do paska nowego...
Ja zamiast malować punkty odniesienia na obudowach zrobił bym kreski na samym pasku odpowiadające znakom na kołach-wtedy nie musisz znajdować punktu GMP z dokładnością aptekarską. Takie kreski są na paskach dla TDS (w liczbie 3) i jtd (w liczbie 2)
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
Ok a powiedź mi jakie są różnice odczuwalne w jeździe o ten 0,5 ząbka ?Krawiec1 pisze: ↑17 kwie 2017, 14:41 taka wymiana jak opisana równa się w 99% błędnym ustawieniem rozrządu.
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.
Dodam tylko pytanie, czemu nie widzę na zdjęciach czy w postach:
- czujnik GMP
- znak na kole zamachowym widziany przez okienko w skrzyni? tam jest akurat dużo większa dokładność i widać nawet małe odchylenia na wale rzędu 1^
Dwa nigdy w życiu nie widziałem paska rozrządu wyciągniętego na tyle by była jakakolwiek różnica przykładając ząb do zęba stary-nowy
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
koła wałków są regulowane i o tym należy pamiętać, bez ich luzowania nie można napiąć paska na 100%
zmieniałem rozrząd bez blokad i z blokadami. Różnica w ustawieniu jest widoczna.
Co do efektów to różnica w kompresji znacząca. 5stopni = 2 bary mniej (sprawdzone na bravo HGT)
Z dołu jedzie ciut gorzej, jednak różnicę można zobaczyć jak się ustawi na bloksach
zmieniałem rozrząd bez blokad i z blokadami. Różnica w ustawieniu jest widoczna.
Co do efektów to różnica w kompresji znacząca. 5stopni = 2 bary mniej (sprawdzone na bravo HGT)
Z dołu jedzie ciut gorzej, jednak różnicę można zobaczyć jak się ustawi na bloksach
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)
A w dieslach można? Napinacz jest taki sam.
Widocznie wcześniej miałeś źle ustawione albo były inne blokady.Krawiec1 pisze: zmieniałem rozrząd bez blokad i z blokadami. Różnica w ustawieniu jest widoczna.
Nie ma żadnego innego powodu aby rozrząd był ustawiony inaczej, chyba, ze w międzyczasie ktoś luzował koła i przesunęły się względem wałków...
KAPPA TDS & JTD