Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Jurek K.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Staszów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Jurek K. » 24 kwie 2017, 11:00

drnogood pisze: 19 kwie 2017, 10:26 Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.

A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.
A nie prościej zrobić znaki na pasku i kołach.
Najpierw znaki na starym pasku i na kołach (przed poluzowaniem naciągu)
poluzować i zdjąć pasek
później przenieść znaki na nowy pasek wg znaków na starym pasku
i zakładać pasek nowy oznakowany.
Jeżeli znaki na pasku i kołach się pokryją, mamy ustawienie kół niezmienione
zostaje tylko naciągnąć pasek

Wg mnie chyba najlepszy sposób bez blokad i bez przestawiania poprzednich ustawień.
Jurek

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: matis1906 » 24 kwie 2017, 12:38

Jurek K. pisze: 24 kwie 2017, 11:00
drnogood pisze: 19 kwie 2017, 10:26 Pasek się rozciąga i możesz przestawić zakładając nowy pasek.
Będzie jeździć bo jest w komputerze samoadaptacja i prawdopodobnie nie poczujesz tego.

A kółka się luzuje w celu prawidłowego jego napięcia na całej długości.
A nie prościej zrobić znaki na pasku i kołach.
Najpierw znaki na starym pasku i na kołach (przed poluzowaniem naciągu)
poluzować i zdjąć pasek
później przenieść znaki na nowy pasek wg znaków na starym pasku
i zakładać pasek nowy oznakowany.
Jeżeli znaki na pasku i kołach się pokryją, mamy ustawienie kół niezmienione
zostaje tylko naciągnąć pasek

Wg mnie chyba najlepszy sposób bez blokad i bez przestawiania poprzednich ustawień.
Jurek
Ja robiłem dokładnie wedle tego samego schematu. Nie ma prawa nic się pomylić.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Borek » 25 kwie 2017, 19:02

Piszcie sobie co chcecie, a ja tymczasem zapisuje sobie film na dysku zanim go jakiś wariat ściągnie z jutuba. Dzięki Energetyku za linka! :D

Zastanawiam się czy od razu wymienić komplet pasków jak już będę zmieniał uszczelkę pokrywy, bo to i nie chce mi się i chce...
Drop a gear and disappear!

LikeTeenSpirit
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2016, 18:37
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: LikeTeenSpirit » 07 maja 2017, 16:42

Witam. Czy wie ktos gdzie w okolicach lodzi ustawia mi rozrząd, ewentualnie czy ma ktoś oryginalne blokady od 2.0 20vt??

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Trucker » 18 maja 2017, 9:23

Energetyk pisze: 18 kwie 2017, 13:44 Ja już od dawna miałem na uwadze ten filmik i wedle niego wymieniałem rozrząd u siebie. Wszystko działa jak trzeba.
W 2.4 24V wszystkie czynności wyglądają tak samo, jak na tym filmie?

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Energetyk » 18 maja 2017, 9:35

Tak, jedna różnica jest w kącie blokad które zakładasz na wałki. Reszta to samo.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Trucker » 18 maja 2017, 9:40

Energetyk pisze: 18 maja 2017, 9:35 Tak, jedna różnica jest w kącie blokad które zakładasz na wałki. Reszta to samo.
Dziękuję :-).

seraf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 303
Rejestracja: 02 maja 2016, 18:44
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: seraf » 08 kwie 2019, 14:31

Rozumiem że w każdym silniku 2.0 20v czy to lybra, marea, bravo itp. ustawia się tak samo? A jest jakaś różnica w rozrządzie między 2.0 20v a 2.0 20vt?
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: topcio » 08 kwie 2019, 22:05

seraf pisze: 08 kwie 2019, 14:31 Rozumiem że w każdym silniku 2.0 20v czy to lybra, marea, bravo itp. ustawia się tak samo? A jest jakaś różnica w rozrządzie między 2.0 20v a 2.0 20vt?
Nie ma, oczywiście poza kątem ustawienia krzywek.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Trucker » 11 cze 2022, 21:35

Ruszyłem rozrząd.
Stan zastany:
Przed.JPG
Czyli "właściwe" krzywki są zwrócone ku kabinie samochodu.

Po ustawieniu:
- strona ssąca:
ssacy po.JPG
- strona wydechowa:
wydech po.JPG
Tutaj przepraszam za nieobrócone zdjęcia - jak bym ich nie zapisywał, to wklejają się niewłaściwie.

Jak widać wałek ssący nie ustawił się idealnie w blokadzie, aczkolwiek przecież wszystko było dobrze...
Zagwozdka polega na tym, że teraz krzywki zwrócone są nieco wobec siebie - jedna w stronę drugiej i wzajemnie. To może być przestawienie wałka ssącego o jakieś 20 stopni względem wcześniejszego ustawienia - tak na pierwszy rzut inżynierskiego oka ;).
Nie wiem, czy blokady są trefne czy faktycznie miałem przestawione fazy rozrządu (jest to możliwe, bo miałem przygodę z trudnym zapłonem, silnik nagle zwiększał obroty, szarpał, krztusił się i od tego czasu mam problem z uruchamianiem - za pierwszym razem zapali tylko po nocy, w ciepły dzień ledwo pali, ale niby moc jest).
Więc wymieniłem napęd rozrządu, simmeringi wałków i czujnik położenia wałka wydechowego i ustawiłem rozrząd... I nie wiem czy poprawnie. A nie wiem, bo raz, że wcześniej było inaczej, a dwa, że przy pokręcaniu wałem korbowym jest taki moment podczas zbliżania się tłoka (w pierwszym cylindrze) do GMP, że ledwo daję radę obrócić wał - a świece mocno poluzowane i wcześniej czegoś takiego nie było (i na pewno to się nie dzieje w pierwszym cylindrze). Czyżby spotykał się tłok z zaworem?

Pytanie pomocnicze: pod wałkiem ssącym jest przykręcony do bloku taki duży aluminiowy odlew, zakończony od góry tuleją drążka reakcyjnego silnika. Można bez problemów ten odlew odkręcić? Czy może coś się go trzyma?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 563
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: 1608cc » 11 cze 2022, 21:52

Tak to wygląda na oryginalnych blokadach
77f21890facae5b8.jpg
df4387f7a3bbb8a1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Trucker » 11 cze 2022, 22:28

Jest różnica. Czyli wcześniej było dobrze.
Przypatrzyłem się dokładniej i problemy są w GMP większości tłoków - na pewno za wcześnie otwierają się zawory ssące. Wydaje mi się, że też za długo są otwarte wydechowe, tzn. wydechowe też za wcześnie.
Doprecyzuję: silnik to 2.4 20V. Czy znajdzie się dobra dusza i pożyczy lub sprzeda sprawdzone blokady? Albo przedstawi namiary gdzie kupić...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”