Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: gfu » 24 sie 2010, 23:35

Jedno licho - w końcu służy do napędu paska tyle, że zębatego :) Dzięki za odpowiedź, chociaż sprawa chwilowo nieaktualna i na razie nie poznam odpowiedzi na pytanie: wyjdzie czy nie wyjdzie?
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: fotisk » 17 paź 2010, 23:19

Dziś wymieniłem rozrząd zgodnie z powyższym manualem. Auto śmiga. Jedyna istotna różnica to łby śrub trzymających koło pasowe na wale korbowym, w moim przypadku nie TORX 50, a POLYDRIVE rozmiar 9. Na pierwszy rzut oka bardzo podobne, ale nie do końca.
Warto sobie także przygotować nową nakrętkę na napinacz paska rozrządu (samohamowną lub z odkształcalnym gwintem)
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

argenta67

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: argenta67 » 18 paź 2010, 5:43

fotisk pisze:Dziś wymieniłem rozrząd zgodnie z powyższym manualem. Auto śmiga. Jedyna istotna różnica to łby śrub trzymających koło pasowe na wale korbowym, w moim przypadku nie TORX 50, a POLYDRIVE rozmiar 9. Na pierwszy rzut oka bardzo podobne, ale nie do końca.
Warto sobie także przygotować nową nakrętkę na napinacz paska rozrządu (samohamowną lub z odkształcalnym gwintem)
W dobrych zestawach jest nowa w pudelku z napinaczem.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: fotisk » 18 paź 2010, 17:20

Kupiłem w LT - Litens, podobno takie jak na pierwszy montaż, łożysko KOYO.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa - 2.0 20V - Wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: bogdan » 30 maja 2014, 20:42

Witam.
Przepis na te ciasto jak najbardziej trafny, ze wskazaniem na kolejność zakładania paska. LT polecił napinacz SNR (bez nakrętki) pasek DAYKO, rolka SKF, pompa DOLZ (plastikowy wirnik) + świece NGK. Poszło to sprawnie za wyjątkiem napinacza paska micro. Opis i kilka fotek jak będzie chwila.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: bogdan » 04 cze 2014, 13:52

Obrazek
Ukręciłem wskazaną śrubę, rozwierciłem i założyłem zwykłą śrubę M10 nakrętkę samokontrującą na klej anaerobowy blue, chodzi ale jak długo?
dwa sposoby naprawy:
1. klik
2. klik następnie wiercenie i gwintowanie.
który?


Napinaczy był w takiej pozycji
Obrazek
poz założeniu nowego ustawiłem tak
Obrazek

Mam blokady do tego modelu ale obeszło się
znaki grają autko jeździ
Obrazek

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Egon » 17 kwie 2017, 9:37

Dodam jeszcze że pompa wody wychodzi bez odkręcania koła zębatego wałka rozrządu
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: volf » 17 kwie 2017, 10:13

A gdzie tam jest montowany czujnik wałka rozrządu?
Pytam, bo w jtd to raczej trzeba zdjąć koło rozrządu, by wymienić pompę-czujnik jest przykręcony jednym końcem do pompy właśnie.
Choć tam koło jest na klinie wiec problemu z ustawieniem nie ma...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Egon » 17 kwie 2017, 10:20

Czujnik wałka jest na wałku wydechowym. Do pompy przykręcana jest osłona plastikowa 1 śrubką.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Krawiec1 » 17 kwie 2017, 14:41

taka wymiana jak opisana równa się w 99% błędnym ustawieniem rozrządu.
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.

Dodam tylko pytanie, czemu nie widzę na zdjęciach czy w postach:
- czujnik GMP
- znak na kole zamachowym widziany przez okienko w skrzyni? tam jest akurat dużo większa dokładność i widać nawet małe odchylenia na wale rzędu 1^

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Energetyk » 17 kwie 2017, 17:00

Sprawdzałem przy wymianie u siebie w turbo co by było przy takiej wymianie i faktycznie względem blokad wałek ssący byłby przesunięty o jakieś pół ząbka. Reszta zgadzała się z fabrycznymi znakami.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: volf » 17 kwie 2017, 17:34

Krawiec1 pisze: 17 kwie 2017, 14:41 taka wymiana jak opisana równa się w 99% błędnym ustawieniem rozrządu.
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.
Skoro nie pomylisz się nawet o ząbek a na starym pasku (wtedy kiedy był jeszcze nowy) było dobrze to i teraz musi być dobrze, bo skąd to przesuniecie i to 0,5 ząbka :?: Rozumiem, że takie minimalne przesuniecie może wynikać z rozciągnięcia samego paska ale odnosimy to przecież do paska nowego...
Ja zamiast malować punkty odniesienia na obudowach zrobił bym kreski na samym pasku odpowiadające znakom na kołach-wtedy nie musisz znajdować punktu GMP z dokładnością aptekarską. Takie kreski są na paskach dla TDS (w liczbie 3) i jtd (w liczbie 2) :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Egon » 17 kwie 2017, 18:45

Krawiec1 pisze: 17 kwie 2017, 14:41 taka wymiana jak opisana równa się w 99% błędnym ustawieniem rozrządu.
Błąd jest zazwyczaj opisowo nazwijmy 0,5 ząbka paska. Drugą opcją jest rozsynchronizowanie wałków rozrządu względem siebie.

Dodam tylko pytanie, czemu nie widzę na zdjęciach czy w postach:
- czujnik GMP
- znak na kole zamachowym widziany przez okienko w skrzyni? tam jest akurat dużo większa dokładność i widać nawet małe odchylenia na wale rzędu 1^
Ok a powiedź mi jakie są różnice odczuwalne w jeździe o ten 0,5 ząbka ?
Dwa nigdy w życiu nie widziałem paska rozrządu wyciągniętego na tyle by była jakakolwiek różnica przykładając ząb do zęba stary-nowy
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: Krawiec1 » 18 kwie 2017, 9:03

koła wałków są regulowane i o tym należy pamiętać, bez ich luzowania nie można napiąć paska na 100%
zmieniałem rozrząd bez blokad i z blokadami. Różnica w ustawieniu jest widoczna.
Co do efektów to różnica w kompresji znacząca. 5stopni = 2 bary mniej (sprawdzone na bravo HGT)
Z dołu jedzie ciut gorzej, jednak różnicę można zobaczyć jak się ustawi na bloksach :)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - wymiana paska rozrządu (BEZ BLOKAD)

Post autor: volf » 18 kwie 2017, 13:24

Krawiec1 pisze: 18 kwie 2017, 9:03 koła wałków są regulowane i o tym należy pamiętać, bez ich luzowania nie można napiąć paska na 100%
A w dieslach można? Napinacz jest taki sam.

Krawiec1 pisze: zmieniałem rozrząd bez blokad i z blokadami. Różnica w ustawieniu jest widoczna.
Widocznie wcześniej miałeś źle ustawione albo były inne blokady.
Nie ma żadnego innego powodu aby rozrząd był ustawiony inaczej, chyba, ze w międzyczasie ktoś luzował koła i przesunęły się względem wałków...
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”