Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: intuos » 24 gru 2011, 12:34

Witam Kolegów światecznie!

Jako że miałem problemy z zaworem regulacji ciśnienia doładowania - to zawór regulujący działanie westgata- postanowiłem poszukać zamiennika z oferty tego samego producenta. Zawory zastosowane w naszych silnikach od ładnych paru lat nie są produkowane. Problemem jest gniazdo elektryczne, które w naszych zaworach to dwa okrągłe w przekroju bolce. Obecnie produkowane to dwu płasko-pinowe złącze.

Objawami żle pracującego zaworu jest kiepskie doładowanie lub skoki w ciśnieniu tegoż doładowania, czasami brak. Zawory w środku przecierają sprężynę, która z czasem zaczyna blokować jego pracę.

Stary zawór to pierburg nr 7.21239.50.0
Nowy zawór to pierburg nr 7.21071.50.0

Jeżeli ktoś znajdzie w sklepie nowy zawór starego typu będzie on drogi - od 300 do 600zł
Nowy typ to koszt od 100-150zł - czyli da sie przeżyć.

U mnmie po założeniu przez 3-5 sek palił się check po czym zgasł i cisza do dziś. Radze rozłączyc akumulator by komputer od nowa poukładał sobie mapy.

Mam nadzieje , że komuś się przyda ten news. U mnie samochód płynniej zaczął rozwijać moc, i zaczął sie lepiej zbierać.

Życzę wesołych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: tasman3310 » 14 kwie 2012, 21:58

Witam, i jak Ci się sprawuje nowy zaworek? Wywala błędy czy tylko wtedy raz i już nie wywala? Ile zapłaciłeś za ten nowy zaworek i gdzie go kupiłeś?



pozdrawiam
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: KrissEB » 22 kwie 2012, 18:21

Za 112 zł jest tutaj :link: do kupienia, odbiór Warszawa lub Otwock

Nie kupowałem jeszcze w tym e-sklepie więc nie znam ich uczciwości i podejścia do klienta ale trzeba być optymistą:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
jaycobe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 18 mar 2012, 11:29
Imię: Jakub
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: jaycobe » 30 lip 2012, 18:30

Polecam wyżej wymieniony sklep. Ostatnio kupiłem u nich zaworek i był już na 2 dzień u mnie w domciu. Zawór Made in Germany nie jakaś China. Oryginalnie zapakowany i pasuję bez żadnych przeróbek gdyż też ma okrągłe piny.

Pozdrawiam Kuba
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: Bichoń » 20 lip 2015, 14:16

Jak się sprawuje po latach to rozwiązanie z zamiennym pierburgiem?

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: intuos » 20 lip 2015, 16:02

Jak malina :)
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: Bichoń » 23 lip 2015, 9:37

No, zaworek jest już odebrany. Teraz czas na montaż. Dobierać się od tego od góry po rozebraniu dolotu, czy będzie jakiś dobry dostęp od dołu?

Jeżeli dobrze odczytuje rysunek, to na nowym zaworku "4" jest tym wyjściem prostopadłym?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: Bichoń » 20 lis 2015, 7:15

Zabrałem się w końcu za wymianę pierburga. Od spodu jest przyzwoity dostęp, poza ściągnięciem osłony silnika nic nie musiałem kombinować. Podłączone zgodnie ze schematem, jedyne do czego miałem wątpliwości, to który króciec na schemacie jest tym prostopadłym.
Nie pojeździłem testowo za wiele, bo pogoda na razie nie pozwala na szaleństwa za kierownicą, ale do tej pory ani razu nie pojawił mi się błąd, z którym walczyłem chyba już... kilka lat? Poza tym mam subiektywne uczucie, że samochodzik lepiej się zbiera, choć może to też być efekt przesiadki ze słabszej lybry.

W każdym razie potwierdzam, że rozwiązanie jest skuteczne.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: Borek » 03 sie 2017, 8:50

Odkopuję - czy jednym z objawów awarii pierburga może być delikatne falowanie mocy pod pełnym obciążeniem? Bo ostatnio zauważyłem że czasami coś takiego mi się dzieje.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: Energetyk » 03 sie 2017, 10:12

Zmieniem pierburga właśnie z takiego powodu. Przy przyśpieszaniu doładowanie potrafiło skakać z 1,4 do 0,9. Po zmianie jest lepiej, moc wstaje płynniej ale ciągle potrafią się dziać dziwne rzeczy. Głównie problemem u mnie jest przeładowanie bo potrafi skakać na 1,3 - 1,5. Powiedzmy że w 70% doładowanie zatrzymuje się na tych 1,1 - 1,2 a w reszcie przypadków przeładowuje po czym doładowanie zaraz spada i tak wahluje...

Zauważyłem że podczas takich dylematów potrafi się też zmienić dźwięk z blow-offa na mniej "obfity". Podejrzewam uszczelkę kolektora dolotowego bądź nieszczelność między turbiną a przepustnicą.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: kond243 » 03 sie 2017, 11:32

Takie falowanie ciśnienia to na bank nieszczelność w dolocie.Lub genialna adaptacja ecu silnika. Jak złapie od lpg dziwny błąd np braknie lpg w zbiorniku i przejdzie sam na pb to też się dzieją dziwne rzeczy. Jest za ubogo czy za bpgato też świruje. Odepnij aku na noc potem podłącz odpal bez dotykania gazu i tylko na pb zagrzej silnik do włączenia wentylatora i przejedź się. Jak nie ustąpi to dziórka w dolocie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: Borek » 03 sie 2017, 14:10

Dziura w dolocie rozumiem, że za turbiną - tam gdzie ciśnienie? Trochę w to wątpię bo to nie jest stały objaw, raz się pojawia a raz nie, ale nie wykluczam. Zrobię adaptację jak odzyskam auto (obecnie w serwisie klimy :D), akurat jest dobra pora bo na upale szybciej się silnik zagrzeje. Jak nie pomoże to będę szukał dziury w całym, a przy okazji pierburga sprawdzę i sprawdzę dolną osłonę, o.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: kond243 » 03 sie 2017, 14:21

Może być uszkodzony pierburg. Jak chcesz mogę podesłać zamiennik sprawny 100% na testy .
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: Borek » 03 sie 2017, 15:14

Dzięki, ale raz że to jeszcze trochę czasu (chce najpierw sprawdzić inne opcje), a dwa że i tak nie będzie trzeba - jak nic innego się nie potwierdzi a obecny będzie wyglądał podejrzanie to po prostu kupię ten nowy zamiennik co był opisywany na forum, taki pudełkowy. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem

Post autor: Krawiec1 » 23 sty 2020, 15:58

jak ten zamiennik poprawnie podłączyć? Podrzućcie schemat :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”