Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Witam Kolegów światecznie!
Jako że miałem problemy z zaworem regulacji ciśnienia doładowania - to zawór regulujący działanie westgata- postanowiłem poszukać zamiennika z oferty tego samego producenta. Zawory zastosowane w naszych silnikach od ładnych paru lat nie są produkowane. Problemem jest gniazdo elektryczne, które w naszych zaworach to dwa okrągłe w przekroju bolce. Obecnie produkowane to dwu płasko-pinowe złącze.
Objawami żle pracującego zaworu jest kiepskie doładowanie lub skoki w ciśnieniu tegoż doładowania, czasami brak. Zawory w środku przecierają sprężynę, która z czasem zaczyna blokować jego pracę.
Stary zawór to pierburg nr 7.21239.50.0
Nowy zawór to pierburg nr 7.21071.50.0
Jeżeli ktoś znajdzie w sklepie nowy zawór starego typu będzie on drogi - od 300 do 600zł
Nowy typ to koszt od 100-150zł - czyli da sie przeżyć.
U mnmie po założeniu przez 3-5 sek palił się check po czym zgasł i cisza do dziś. Radze rozłączyc akumulator by komputer od nowa poukładał sobie mapy.
Mam nadzieje , że komuś się przyda ten news. U mnie samochód płynniej zaczął rozwijać moc, i zaczął sie lepiej zbierać.
Życzę wesołych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia
Jako że miałem problemy z zaworem regulacji ciśnienia doładowania - to zawór regulujący działanie westgata- postanowiłem poszukać zamiennika z oferty tego samego producenta. Zawory zastosowane w naszych silnikach od ładnych paru lat nie są produkowane. Problemem jest gniazdo elektryczne, które w naszych zaworach to dwa okrągłe w przekroju bolce. Obecnie produkowane to dwu płasko-pinowe złącze.
Objawami żle pracującego zaworu jest kiepskie doładowanie lub skoki w ciśnieniu tegoż doładowania, czasami brak. Zawory w środku przecierają sprężynę, która z czasem zaczyna blokować jego pracę.
Stary zawór to pierburg nr 7.21239.50.0
Nowy zawór to pierburg nr 7.21071.50.0
Jeżeli ktoś znajdzie w sklepie nowy zawór starego typu będzie on drogi - od 300 do 600zł
Nowy typ to koszt od 100-150zł - czyli da sie przeżyć.
U mnmie po założeniu przez 3-5 sek palił się check po czym zgasł i cisza do dziś. Radze rozłączyc akumulator by komputer od nowa poukładał sobie mapy.
Mam nadzieje , że komuś się przyda ten news. U mnie samochód płynniej zaczął rozwijać moc, i zaczął sie lepiej zbierać.
Życzę wesołych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
- tasman3310
- Forumowicz/ka
- Posty: 1563
- Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mirków/Wrocław
Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Witam, i jak Ci się sprawuje nowy zaworek? Wywala błędy czy tylko wtedy raz i już nie wywala? Ile zapłaciłeś za ten nowy zaworek i gdzie go kupiłeś?
pozdrawiam
pozdrawiam
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT
- KrissEB
- Klubowicz
- Posty: 753
- Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków, Bełchatów
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Za 112 zł jest tutaj do kupienia, odbiór Warszawa lub Otwock
Nie kupowałem jeszcze w tym e-sklepie więc nie znam ich uczciwości i podejścia do klienta ale trzeba być optymistą:)
Nie kupowałem jeszcze w tym e-sklepie więc nie znam ich uczciwości i podejścia do klienta ale trzeba być optymistą:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Skoda Felicja 1.3 95'
Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Polecam wyżej wymieniony sklep. Ostatnio kupiłem u nich zaworek i był już na 2 dzień u mnie w domciu. Zawór Made in Germany nie jakaś China. Oryginalnie zapakowany i pasuję bez żadnych przeróbek gdyż też ma okrągłe piny.
Pozdrawiam Kuba
Pozdrawiam Kuba
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Jak się sprawuje po latach to rozwiązanie z zamiennym pierburgiem?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
No, zaworek jest już odebrany. Teraz czas na montaż. Dobierać się od tego od góry po rozebraniu dolotu, czy będzie jakiś dobry dostęp od dołu?
Jeżeli dobrze odczytuje rysunek, to na nowym zaworku "4" jest tym wyjściem prostopadłym?
Jeżeli dobrze odczytuje rysunek, to na nowym zaworku "4" jest tym wyjściem prostopadłym?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Zabrałem się w końcu za wymianę pierburga. Od spodu jest przyzwoity dostęp, poza ściągnięciem osłony silnika nic nie musiałem kombinować. Podłączone zgodnie ze schematem, jedyne do czego miałem wątpliwości, to który króciec na schemacie jest tym prostopadłym.
Nie pojeździłem testowo za wiele, bo pogoda na razie nie pozwala na szaleństwa za kierownicą, ale do tej pory ani razu nie pojawił mi się błąd, z którym walczyłem chyba już... kilka lat? Poza tym mam subiektywne uczucie, że samochodzik lepiej się zbiera, choć może to też być efekt przesiadki ze słabszej lybry.
W każdym razie potwierdzam, że rozwiązanie jest skuteczne.
Nie pojeździłem testowo za wiele, bo pogoda na razie nie pozwala na szaleństwa za kierownicą, ale do tej pory ani razu nie pojawił mi się błąd, z którym walczyłem chyba już... kilka lat? Poza tym mam subiektywne uczucie, że samochodzik lepiej się zbiera, choć może to też być efekt przesiadki ze słabszej lybry.
W każdym razie potwierdzam, że rozwiązanie jest skuteczne.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Odkopuję - czy jednym z objawów awarii pierburga może być delikatne falowanie mocy pod pełnym obciążeniem? Bo ostatnio zauważyłem że czasami coś takiego mi się dzieje.
Drop a gear and disappear!
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Zmieniem pierburga właśnie z takiego powodu. Przy przyśpieszaniu doładowanie potrafiło skakać z 1,4 do 0,9. Po zmianie jest lepiej, moc wstaje płynniej ale ciągle potrafią się dziać dziwne rzeczy. Głównie problemem u mnie jest przeładowanie bo potrafi skakać na 1,3 - 1,5. Powiedzmy że w 70% doładowanie zatrzymuje się na tych 1,1 - 1,2 a w reszcie przypadków przeładowuje po czym doładowanie zaraz spada i tak wahluje...
Zauważyłem że podczas takich dylematów potrafi się też zmienić dźwięk z blow-offa na mniej "obfity". Podejrzewam uszczelkę kolektora dolotowego bądź nieszczelność między turbiną a przepustnicą.
Zauważyłem że podczas takich dylematów potrafi się też zmienić dźwięk z blow-offa na mniej "obfity". Podejrzewam uszczelkę kolektora dolotowego bądź nieszczelność między turbiną a przepustnicą.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Takie falowanie ciśnienia to na bank nieszczelność w dolocie.Lub genialna adaptacja ecu silnika. Jak złapie od lpg dziwny błąd np braknie lpg w zbiorniku i przejdzie sam na pb to też się dzieją dziwne rzeczy. Jest za ubogo czy za bpgato też świruje. Odepnij aku na noc potem podłącz odpal bez dotykania gazu i tylko na pb zagrzej silnik do włączenia wentylatora i przejedź się. Jak nie ustąpi to dziórka w dolocie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Dziura w dolocie rozumiem, że za turbiną - tam gdzie ciśnienie? Trochę w to wątpię bo to nie jest stały objaw, raz się pojawia a raz nie, ale nie wykluczam. Zrobię adaptację jak odzyskam auto (obecnie w serwisie klimy ), akurat jest dobra pora bo na upale szybciej się silnik zagrzeje. Jak nie pomoże to będę szukał dziury w całym, a przy okazji pierburga sprawdzę i sprawdzę dolną osłonę, o.
Drop a gear and disappear!
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Może być uszkodzony pierburg. Jak chcesz mogę podesłać zamiennik sprawny 100% na testy .
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
Dzięki, ale raz że to jeszcze trochę czasu (chce najpierw sprawdzić inne opcje), a dwa że i tak nie będzie trzeba - jak nic innego się nie potwierdzi a obecny będzie wyglądał podejrzanie to po prostu kupię ten nowy zamiennik co był opisywany na forum, taki pudełkowy.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.0 16v/20vt - zamiennik sterowania doładowaniem
jak ten zamiennik poprawnie podłączyć? Podrzućcie schemat