Kappa - sterownik centralnego zamka

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Ventura » 22 lut 2016, 19:12

Sterownik centralnego zamka założony. Obiecałem, że to krótko opisze, tak więc:

Zaczynamy od pozbycia się zaślepki (strona pasażera przy nogach).

Obrazek

Następnie trzeba wytargać przekaźniki cetralnego (fabrycznego) aby dostać się do wiązki przewodów. Gniazda przekaźników wysuwa się w górę po wciśnięciu dwóch zatrzasków (parę zdjęć niżej będzie fotka zatrzasków).

Obrazek

Skoro już mamy ustrojstwo na wierzchu wpinamy się sygnałami otwórz/zamknij (impuls minusa).

Obrazek

Tu koniec pracy z przekaźnikami można je wpiąć na miejsce.

Obrazek

Wpychamy na miejsce nasz nowy sterownik ja akurat wybrałem sobie miejsce przy ściance by nie przeszkadzał w dostaniu się do innych podzespołów autka w tej dziurze :D

Obrazek
Obrazek

Podłączenie minusa to w tym wypadku przyjemność, po prostu do masy auta a fabryka nam ułatwiła sprawę

Obrazek

Otwieranie bagażnika to porażka tak więc wykorzystujemy dodatkowy kanał - otwieranie z pilota.
Trochę miałem oszukaną instrukcję centralki bo nie napisali czy kanał to impuls minus czy plus, trochę niepotrzebnie bawiłem się z przekaźnikiem gdyż akurat moja centralka daje napięcie (czyli generalnie potem wyciąłem przekaźnik i wpiąłem się bezpośrednio) ale wrzucam fotki, gdyż przeważnie spotykałem się, z sytuacją, że centralka dawała impuls minusa a wtedy w kappie przekaźnik jest niezbędny.

Taka rozpiska jak ktoś ma impuls minusa:
nóżki:
86 - impuls z centralki
85 - stały plus (można go wziąć z przycisku otwierania bagażnika)
87 - stały plus (łączymy z 85)
30 - do przewodu niebiesko czerwonego przy włączniku klapy

(Jak ktoś ma z tym problem zapraszam na PW ;) )

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Najlepsze jest zawsze szukanie napięcia, instrukcję mówią o wpinaniu się do akumulatora, czy też do głównych wiązek w skrzynce bezpieczników - niby tak ale auta, które robiłem (sporo tego było jeśli chodzi o alarmy i centralne) mają czasem wolne wtyczki gdzie takie napięcie jest i tu pięknie Lancia pomyślała o Nas i udostępniła piękną wtyczkę z czerwono/żółtym przewodem ;)

Obrazek

To tyle. Jak ktoś sobie chce to niech podłącza kierunki, klaksony itp duperele - mi to jest w tej chwili zbędne i pozostawiam w takiej zminimalizowanej formie :)

Jako bonus (gałka która była w aucie w momencie kupna była tragiczna) postanowiłem sobie skrócić wajchę. W kazdym aucie skracałem o ~5cm tu bez większych kombinacji da się zrobić o 3 cm (jak by się postarał i chwile dłużej posiedział da się więcej ale te 3 cm jest akurat).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Energetyk » 23 lut 2016, 0:47

Dzięki! Myślałem że to trudniejsze
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: marceli » 23 lut 2016, 0:53

Witam,fajnie ,że zrobiłeś manual,temat przewijał się już wcześniej,sam też się z tym bawiłem.
Żeby było wszystkim bliżej znaleźć wrzucę temat wcześniejszy,jest tam też moje podpięcie i innych kolegów m.in w modelach z alarmem gdzie łatwo dodatkowo wpiąć się w kierunki pod kostki alarmu itp.
Jest też omawiane podpinanie klapy bagażnika oraz to czy jest sterowane plusem czy minusem.

Sterownik CZ
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Bichoń » 23 lut 2016, 8:25

To rzeczywiście jest proste. Głowiłem się od dawna, czy sobie nie dołożyć centralnego, bo oryginalny na podczerwień nigdy nie działał. A tu proszę, wystarczy wpiąć dwa kabelki!

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Ventura » 23 lut 2016, 10:31

W zasadzie totalne minimum to 4 kabelki (zamknij, otwórz, plus i minus) w wypadku klapy dochodzi jeszcze jeden. Ten manual jest troche oszukany bo nie pokazuje podłączenia przewodów samej centralki, kilka przewodów jest tam zbędnych a dwa z nich trzeba było zlutować razem i wpiąć do kabla minusa. (widać to na zdjęciach (niebieska rurka termokurczliwa) dwa żółte przewody przylutowane do czarnego). Z kostki sterownika wypiąłem tez zbędne kable, które są używane gdy podpinamy się do siłowników.

Też mam alarm - z tyłu mam czujniki, tak mi się bynajmniej wydaje.

W przyszłości będzie podpięty jeszcze przewód domykania szyberdachu - z tym, że wykorzystany do "follow my home" z tego względu, że często parkuje po ciemku w garażu a nie chce mi się chodzić do włącznika światła :D

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: volf » 23 lut 2016, 11:19

Sporo kabelków np. od kierunków czy zasilanie jest w tej czarnej kostce dostępnych (tej od alarmu-nawet jak go fabrycznie nie było to kostka jest).
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Rapeek » 23 lut 2016, 12:10

volf pisze:Sporo kabelków np. od kierunków czy zasilanie jest w tej czarnej kostce dostępnych (tej od alarmu-nawet jak go fabrycznie nie było to kostka jest).


Znalazłem swoje notatki

kostka 13 pinowa
kostka 13pin..jpg
kostka 17 pinowa
kostka 17pin..jpg
otwieranie bagażnika
otw. bag..jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Ventura » 23 lut 2016, 12:29

Ta kostka tez się znajduje w tej dziurze? :D

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Rapeek » 23 lut 2016, 12:43

Tak są dwie białe a czarnymi kablami, jak nie było fabrycznego alarmu to są owinięte gąbką.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Energetyk » 05 mar 2016, 13:48

Czy jeżeli przycisk otwierania na pilocie zamyka auto, a zamykania otwiera to wystarczy przylutować odwrotnie te kable przy przekaźniku?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: stabraf » 05 mar 2016, 13:51

Doookładnie ;)

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Energetyk » 07 mar 2016, 15:45

Dzięki, muszę sobie bardziej ufać.

//-few minutes later----

Jaki jest najprostszy sposób żeby sprawdzić czy centralka daje + czy - na wyjściu dodatkowym? U mnie w instrukcji na schemacie jest co innego w a opisie co innego...

Podłączyć pod wyjście pasek led minusem, dać mu + i zobaczyć czy zaświeci? W drugą stronę LED prądu nie puści.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: stabraf » 07 mar 2016, 17:24

Można i tak. Albo postojówkę zwykłą żarówkę jeden do kabelka, drugi do plusa - jak zaświeci to sterowanie masą, jak nie zaświeci to jeden do kabelka a drugi do masy - świeci - sterowanie plusem ;)

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa - sterownik centralnego zamka

Post autor: Egon » 25 wrz 2017, 10:54

Ma może ktoś opis kabli które idą do oryginalnego przekaźnika ? I czy biały i niebieski dają impuls z zamka przy zamykaniu kluczykiem ?
Pierwsze foto oryginał zapożyczone, drugie foto u mnie w turbo ktoś wywalił oryginalny przekaźnik i zamontował uniwersalny sterownik z przekaźnikami (po oryginalnym została tylko czerwona kostka) . Zamykanie i otwieranie odbywa się dodatkowy pilotem ale nie działa na pozostałe drzwi w przypadku zamykania kluczykiem lub od środka.

Czym się różnił centralny z auta przed lift/po lift ?

Obrazek
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”