Kappa - urwane cięgno klapki obiegu zamkniętego

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kappa - urwane cięgno klapki obiegu zamkniętego

Post autor: Energetyk » 25 kwie 2016, 16:19

Witam. Przy okazji wymiany nagrzewnicy namierzyłem problem z zamykaniem obiegu powietrza w mojej Kappie. Oto mój sposób na naprawę. Bałem się że klej to za mało ale dobry epoksydowy załatwia sprawę. Trzeba ustawić ręcznie silniczek w takiej pozycji jak trzeba bo jeśli było urwane to kręcił się jak chciał. Jego ruch ma być ograniczony tym cięgnem. Oczywiście nie szarpiemy tylko zdejmujemy pokrywkę z obudowy silniczka i kręcimy przekładnią ślimakową silniczka.

P.S. Do wyrzeźbienia kształtu plastików polecam jakąś przedstawicielkę płci żeńskiej. Moja osobista spisała się świetnie :D

Mam nadzieję, że się przyda. Pozdrawiam :)



Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, 12:00 przez Energetyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - urwane cięgno klapki obiegu zamkniętego

Post autor: volf » 25 kwie 2016, 22:14

Dostęp do tego jest tylko podczas wybebeszania nagrzewnicy czy da się jakoś na skróty?
Swoją drogą ciekawe czemu się to odłamało, w kappie ten układ jest zasadniczo bezawaryjny...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa - urwane cięgno klapki obiegu zamkniętego

Post autor: Energetyk » 26 kwie 2016, 12:00

Wystarczy zdjąć podszybie i wszystko widać. Ta oryginalna zapadka zsuwa sie ładnie z trzpienia, wystarczy czymś mocniej zrobić dźwignię o obudowę np śrubokrętem i schodzi. Silniczek raczej byłoby ciężko wykręcić chyba że jakimś giętkim wkrętakiem itp.

To musiała być jakaś większa przygoda w przeszłości bo mam jeszcze wyłamaną część kratki przy wlocie powietrza.
Tutaj na filmiku to widać
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”