Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
Witam, nie wiem czy dobrze zaczynam temat bo trochę od tyłu. Nie znalazłem jakiegoś manuala jak wymienić panewki w naszych ukochanych R5. Teoretycznie temat jest prosty ale zawsze są jakieś niuanse... Na tę chwilę w głowie mam taką "procedurę":
- Odkręcenie silnika z dolnej poduszki po stronie pasażera.
- Podniesienie silnika +/-10cm (górna poduszka na to pozwoli?)
- Najbardziej wkurzające śruby to te między skrzynią a silnikiem. W Fiacie Marea odkręciłem je długim imbusem choć śruby same w sobie to RIBE.
- Rozkręcić dookoła miskę olejową, opuścić ją ile się da.
- Odkręcić smok olejowy przez szparę miska-blok
- Zdjąć miskę
- Wyczyścić miskę i smok olejowy z różnych dziwny obiektów niezidentyfikowanych.
- Wykręcenie świec zapłonowych żeby nie przełamywać kompresji
- Pokręcić trochę wałem żeby wyczuć jak "lekko" wszystko pracuje
- Po kolei, tłok w którym chcemy wymienić panewkę "w dół"
- Rozkręcamy stopkę korbowodu tok lekko do góry tak żeby nie bić zaworów.
- Wymieniamy panewki. Patrzę jak założone są stare i wklikuje tak samo nowe. Tam są jakieś zamki czy coś?
- Przyglądamy się kanałom olejowym, oceniamy jakoś drożność?
- Zalewam olejem, skręcam stopkę, 25Nm / śrubę
- To wszystko x5 cylindrów.
- Na koniec kręcimy wałem żeby poczuć że wszystko dalej chodzi tak jak wcześniej, lekko?
- Składamy w odwrotnej kolejności, uszczelniamy miskę...
- Cieszymy się z odwleczonego, kosztownego remontu dołu silnika i świadomości w jakim stanie mamy dół motoru.
Tak ja to widzę. Trzeba czymś uzupełnić tę listę? Ktoś może to robił i zna jeszcze jakieś sztuczki które trzeba zastosować? Ile czasu może zająć przeciętnie taka robota?
Panewki wszędzie widzę że występują głównie firmy GLYCO za ~120zł.
Jest sens wymieniać panewki główne wału? Dużo więcej pracy to wymaga?
Dzięki za ewentualne podpowiedzi i zainteresowanie tematem. Powstał bo chcę wymienić panewki u siebie. Pomijam fakt czy warto czy nie warto ja chcę to zrobić bo zaszkodzenie silnikowi wymianą wydaje mi się mniej prawdopodobne niż odpuszczenie tematu. Jeśli będę je wymieniał to zrobię relację foto/manual.
Pozdrawiam!
- Odkręcenie silnika z dolnej poduszki po stronie pasażera.
- Podniesienie silnika +/-10cm (górna poduszka na to pozwoli?)
- Najbardziej wkurzające śruby to te między skrzynią a silnikiem. W Fiacie Marea odkręciłem je długim imbusem choć śruby same w sobie to RIBE.
- Rozkręcić dookoła miskę olejową, opuścić ją ile się da.
- Odkręcić smok olejowy przez szparę miska-blok
- Zdjąć miskę
- Wyczyścić miskę i smok olejowy z różnych dziwny obiektów niezidentyfikowanych.
- Wykręcenie świec zapłonowych żeby nie przełamywać kompresji
- Pokręcić trochę wałem żeby wyczuć jak "lekko" wszystko pracuje
- Po kolei, tłok w którym chcemy wymienić panewkę "w dół"
- Rozkręcamy stopkę korbowodu tok lekko do góry tak żeby nie bić zaworów.
- Wymieniamy panewki. Patrzę jak założone są stare i wklikuje tak samo nowe. Tam są jakieś zamki czy coś?
- Przyglądamy się kanałom olejowym, oceniamy jakoś drożność?
- Zalewam olejem, skręcam stopkę, 25Nm / śrubę
- To wszystko x5 cylindrów.
- Na koniec kręcimy wałem żeby poczuć że wszystko dalej chodzi tak jak wcześniej, lekko?
- Składamy w odwrotnej kolejności, uszczelniamy miskę...
- Cieszymy się z odwleczonego, kosztownego remontu dołu silnika i świadomości w jakim stanie mamy dół motoru.
Tak ja to widzę. Trzeba czymś uzupełnić tę listę? Ktoś może to robił i zna jeszcze jakieś sztuczki które trzeba zastosować? Ile czasu może zająć przeciętnie taka robota?
Panewki wszędzie widzę że występują głównie firmy GLYCO za ~120zł.
Jest sens wymieniać panewki główne wału? Dużo więcej pracy to wymaga?
Dzięki za ewentualne podpowiedzi i zainteresowanie tematem. Powstał bo chcę wymienić panewki u siebie. Pomijam fakt czy warto czy nie warto ja chcę to zrobić bo zaszkodzenie silnikowi wymianą wydaje mi się mniej prawdopodobne niż odpuszczenie tematu. Jeśli będę je wymieniał to zrobię relację foto/manual.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, 15:51 przez Energetyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - Wymiana panewek w R5 2.0 20V itp
Dodaję.
Przed zdjęciem misy wymontować czujnik poziomu oliwy.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Przed zdjęciem misy wymontować czujnik poziomu oliwy.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
Z tego co się orientuje to one najczęściej padają. Ponoć żeby główne wału zatrzeć trzeba się już dużo bardziej postarać.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
Górną poduszkę też odkręć,po co ją nadwyrężać,i tak jest na wierzchu.
Kanałom olejowym możesz się przyglądać,ale wiele nie zobaczysz,chyba że zatkane na amen.
Kanałom olejowym możesz się przyglądać,ale wiele nie zobaczysz,chyba że zatkane na amen.
Wiąże się to z wyjęciem wału.Energetyk pisze:Jest sens wymieniać panewki główne wału? Dużo więcej pracy to wymaga?
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
czyli wyjęcie silnika lub skrzyni
Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
w silniku dieslowym 2.0 dedry tds wymieniałem główne bez wyjęcia silnika czy tez skrzyni;) oczywiście wszystkie. Górne i dolne żadna nie została pominięta ...
więc powiem wam że sie da
więc powiem wam że sie da
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
niestety sprawa nie jest taka łatwa jak opisana powyżej
zdjęcie miski takim sposobem jest wg mnie niewykonalne.
Gdyż brakuje punktu o odkręceniu podpory półośki, w celu dostania się do jednej newralgicznej śrubki trzymającej właśnie michę
powyższe jest możliwe dopiero po odkręceniu przegubu wewnętrznego.
co do samego kręcenia wałem, to po pierwsze trzeba najpierw pozbyć się świec, bo kompresja na nic nie pozwoli
na oko, to chłop w szpitalu umarł nic się nie da zbadać wzrokowo.
polecam też elektroniczny miernik, bo jaka jest pewność, że obecnie są STD? a może już ktoś tam działał?
zdjęcie miski takim sposobem jest wg mnie niewykonalne.
Gdyż brakuje punktu o odkręceniu podpory półośki, w celu dostania się do jednej newralgicznej śrubki trzymającej właśnie michę
powyższe jest możliwe dopiero po odkręceniu przegubu wewnętrznego.
co do samego kręcenia wałem, to po pierwsze trzeba najpierw pozbyć się świec, bo kompresja na nic nie pozwoli
na oko, to chłop w szpitalu umarł nic się nie da zbadać wzrokowo.
polecam też elektroniczny miernik, bo jaka jest pewność, że obecnie są STD? a może już ktoś tam działał?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
Co do zdjęcia misyKrawiec1 pisze:niestety sprawa nie jest taka łatwa jak opisana powyżej
zdjęcie miski takim sposobem jest wg mnie niewykonalne.
Gdyż brakuje punktu o odkręceniu podpory półośki, w celu dostania się do jednej newralgicznej śrubki trzymającej właśnie michę
powyższe jest możliwe dopiero po odkręceniu przegubu wewnętrznego.
co do samego kręcenia wałem, to po pierwsze trzeba najpierw pozbyć się świec, bo kompresja na nic nie pozwoli
na oko, to chłop w szpitalu umarł nic się nie da zbadać wzrokowo.
polecam też elektroniczny miernik, bo jaka jest pewność, że obecnie są STD? a może już ktoś tam działał?
100%wykonalne, jestem praktykiem w materii demontażu misy 3× w miesiącu podpory ośki nie trza ruszać, tylko śruba z poduchy.
A co mają świece do kompresji, gdzie rozrząd to i rozrusznik by nie dał rady bez świec łatwiej będzie tylko po co jeszcze więcej roboty, no chyba aby je wymienić przy okazji
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek
Kolego krawec1: panienki przeważnie sa oznaczone od strony zewnętrznej. Więc o pomyłkę co do rozmiaru raczej trudno, chyba że ktoś jest ślepy...
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA