Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: Energetyk » 30 maja 2016, 10:24

Witam, nie wiem czy dobrze zaczynam temat bo trochę od tyłu. Nie znalazłem jakiegoś manuala jak wymienić panewki w naszych ukochanych R5. Teoretycznie temat jest prosty ale zawsze są jakieś niuanse... Na tę chwilę w głowie mam taką "procedurę":

- Odkręcenie silnika z dolnej poduszki po stronie pasażera.
- Podniesienie silnika +/-10cm (górna poduszka na to pozwoli?)
- Najbardziej wkurzające śruby to te między skrzynią a silnikiem. W Fiacie Marea odkręciłem je długim imbusem choć śruby same w sobie to RIBE.
- Rozkręcić dookoła miskę olejową, opuścić ją ile się da.
- Odkręcić smok olejowy przez szparę miska-blok
- Zdjąć miskę
- Wyczyścić miskę i smok olejowy z różnych dziwny obiektów niezidentyfikowanych.
- Wykręcenie świec zapłonowych żeby nie przełamywać kompresji
- Pokręcić trochę wałem żeby wyczuć jak "lekko" wszystko pracuje
- Po kolei, tłok w którym chcemy wymienić panewkę "w dół"
- Rozkręcamy stopkę korbowodu tok lekko do góry tak żeby nie bić zaworów.
- Wymieniamy panewki. Patrzę jak założone są stare i wklikuje tak samo nowe. Tam są jakieś zamki czy coś?
- Przyglądamy się kanałom olejowym, oceniamy jakoś drożność?
- Zalewam olejem, skręcam stopkę, 25Nm / śrubę
- To wszystko x5 cylindrów.
- Na koniec kręcimy wałem żeby poczuć że wszystko dalej chodzi tak jak wcześniej, lekko?
- Składamy w odwrotnej kolejności, uszczelniamy miskę...
- Cieszymy się z odwleczonego, kosztownego remontu dołu silnika i świadomości w jakim stanie mamy dół motoru.

Tak ja to widzę. Trzeba czymś uzupełnić tę listę? Ktoś może to robił i zna jeszcze jakieś sztuczki które trzeba zastosować? Ile czasu może zająć przeciętnie taka robota?

Panewki wszędzie widzę że występują głównie firmy GLYCO za ~120zł.

Jest sens wymieniać panewki główne wału? Dużo więcej pracy to wymaga?

Dzięki za ewentualne podpowiedzi i zainteresowanie tematem. Powstał bo chcę wymienić panewki u siebie. Pomijam fakt czy warto czy nie warto ja chcę to zrobić bo zaszkodzenie silnikowi wymianą wydaje mi się mniej prawdopodobne niż odpuszczenie tematu. Jeśli będę je wymieniał to zrobię relację foto/manual.

Pozdrawiam! ;)
Ostatnio zmieniony 30 maja 2016, 15:51 przez Energetyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - Wymiana panewek w R5 2.0 20V itp

Post autor: Maniak » 30 maja 2016, 10:34

Dodaję.
Przed zdjęciem misy wymontować czujnik poziomu oliwy.
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: volf » 30 maja 2016, 13:21

To głównie zużywają się tylko na korbach?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: Energetyk » 30 maja 2016, 13:39

Z tego co się orientuje to one najczęściej padają. Ponoć żeby główne wału zatrzeć trzeba się już dużo bardziej postarać.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: marceli » 30 maja 2016, 20:54

Górną poduszkę też odkręć,po co ją nadwyrężać,i tak jest na wierzchu.

Kanałom olejowym możesz się przyglądać,ale wiele nie zobaczysz,chyba że zatkane na amen.
Energetyk pisze:Jest sens wymieniać panewki główne wału? Dużo więcej pracy to wymaga?
Wiąże się to z wyjęciem wału.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: dobermannn » 16 cze 2016, 0:03

czyli wyjęcie silnika lub skrzyni

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: wladek-15 » 16 cze 2016, 0:22

w silniku dieslowym 2.0 dedry tds wymieniałem główne bez wyjęcia silnika czy tez skrzyni;) oczywiście wszystkie. Górne i dolne żadna nie została pominięta ...
więc powiem wam że sie da :P
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: Krawiec1 » 16 cze 2016, 6:34

niestety sprawa nie jest taka łatwa jak opisana powyżej :)
zdjęcie miski takim sposobem jest wg mnie niewykonalne.
Gdyż brakuje punktu o odkręceniu podpory półośki, w celu dostania się do jednej newralgicznej śrubki trzymającej właśnie michę :)
powyższe jest możliwe dopiero po odkręceniu przegubu wewnętrznego.

co do samego kręcenia wałem, to po pierwsze trzeba najpierw pozbyć się świec, bo kompresja na nic nie pozwoli :)
na oko, to chłop w szpitalu umarł :) nic się nie da zbadać wzrokowo.

polecam też elektroniczny miernik, bo jaka jest pewność, że obecnie są STD? :) a może już ktoś tam działał? :)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: Maniak » 16 cze 2016, 7:06

Krawiec1 pisze:niestety sprawa nie jest taka łatwa jak opisana powyżej :)
zdjęcie miski takim sposobem jest wg mnie niewykonalne.
Gdyż brakuje punktu o odkręceniu podpory półośki, w celu dostania się do jednej newralgicznej śrubki trzymającej właśnie michę :)
powyższe jest możliwe dopiero po odkręceniu przegubu wewnętrznego.

co do samego kręcenia wałem, to po pierwsze trzeba najpierw pozbyć się świec, bo kompresja na nic nie pozwoli :)
na oko, to chłop w szpitalu umarł :) nic się nie da zbadać wzrokowo.

polecam też elektroniczny miernik, bo jaka jest pewność, że obecnie są STD? :) a może już ktoś tam działał? :)
Co do zdjęcia misy :!:
100%wykonalne, jestem praktykiem w materii demontażu misy 3× w miesiącu :lol: podpory ośki nie trza ruszać, tylko śruba z poduchy.
A co mają świece do kompresji, gdzie rozrząd :?: to i rozrusznik by nie dał rady 8-O bez świec łatwiej będzie tylko po co jeszcze więcej roboty, no chyba aby je wymienić przy okazji : buja w oblokach :
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Kappa 2.0 20v R5 - wymiana panewek

Post autor: wladek-15 » 16 cze 2016, 9:25

Kolego krawec1: panienki przeważnie sa oznaczone od strony zewnętrznej. Więc o pomyłkę co do rozmiaru raczej trudno, chyba że ktoś jest ślepy... :)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”