W związku z szukaniem winowajcy w problemach z obrotami silnika wziąłem na warsztat silniczek krokowy. Popularny model w Fiatach Alfach i Lanciach.
Wyjmujemy pacjenta na stanowisko warsztatowe
Wyjmujemy tulejkę która jest w widocznym otworze i przekręcamy części względem siebie tak jak na zdjęciu lekko w lewo o jakieś 40 stopni.
Wtedy możemy rozłączyć obudowy.
Jeżeli nie zrobicie tego ówcześnie przekręcając to wyglądać to będzie tak jak poniżej. Ja te kawałki wyjąłem i skleiłem kropelką. Wszystko udało się uratować. W środku jest też blaszka sprężynowa.
Czyścimy wszystkie zakamarki i skręcamy w odwrotnej kolejności
Ja zamiast tulejki użyłem śrubki która leżała pod ręką i pasowała. Gwint chyba M4.
Wszystko. Robimy selfie z silniczkiem, wstawiamy na facebooka i cieszymy się z wykonanej pracy
Kappa - czyszczenie silniczka krokowego Bosch 0280140553
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Kappa - czyszczenie silniczka krokowego Bosch 0280140553
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa - czyszczenie silniczka krokowego Bosch 0280140553
Z tym przekręceniem w lewo to mnie zaskoczyłeś. Mój krokowiec też połamany
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V