Delta I - przełącznik nawiewu dmuchawy

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Delta I - przełącznik nawiewu dmuchawy

Post autor: delta81 » 16 lut 2011, 14:09

Sz kurnia taki ze mnie elektryk jak... :lol:

Nie wiem czy będę umiał wytłumaczyć o co mi chodzi :oops:

Jakie kable przychodzą i wychodzą z włącznika nawiewu?
Wiem że 3 wychodzące prądowe idą do rezystora na 1,2 i 3 szybkość nawiewu
Jeden dochodzący powinien być prądowy i przełącznik rozdziela na który bieg rezystora wychodzi, tak?
Ale na żadnym kablu dochodzącym do włącznika nie ma prądu(albo ja źle mierzyłem), czyli od puszki z bezpiecznikami nie dochodzi prąd z włącznika, tak?

Sprawa wygląda jak na rys.(przepięknym zresztą)

czyli czarny kabel doprowadza prąd do włącznika tak?
ale jak mówiłem, na żadnym z tych kabli nie ma prądu
a nawet jak puściłem osobny kabel + i dołozyłem do czarnego na nawiew nie chodził tylko bezpiecznik wywalało jak przełączyłem na 3 bieg.
O co tu może chodzić? Może przełącznik jest zepsuty? Rozkładałem go i nie wygląda na zepsuty, blaszki ładnie się stykają i wygląda że jest ok.
Uff, nie wiem czy ktoś to zrozumie. Macie jakiś pomysł?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Re: Delta I - przełącznik nawiewu dmuchawy

Post autor: lordabarth » 16 lut 2011, 15:16

Czarny kabel dochodzacy do włącznika i wentylatora to masa.Biegun dodatni jest podłączony przez przekaźnik E3 bezpośrednio do silnika wentylatora.Dlatego wybijalo bezpiecznik i nie bylo napiecia na żadnym kablu .

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta I - przełącznik nawiewu dmuchawy

Post autor: delta81 » 16 lut 2011, 18:19

lordabarth pisze:Czarny kabel dochodzacy do włącznika i wentylatora to masa.
Biegun dodatni jest podłączony przez przekaźnik E3 bezpośrednio do silnika wentylatora.Dlatego wybijalo bezpiecznik i nie bylo napiecia na żadnym kablu .
Hmm...
Czyli tak jakby plus jest cały czas podłączony, a od przełącznika dostaje tylko minus?
Tak jak na rys?
Teraz mi się przypomniało, jak miernikiem minus brałem do czarnego a plus gdzieś tam do plusa to cos tam pokazywało 0,8 cośtam.

No właśnie i tu jest zagadka, bo wczesniej podłączony był jakiś rezystor od forda, wogóle nie w miejscu oryginalnego i ciekawe czy + jest jeszcze podłączony. I czy te kable które idą od włącznika do rezystora będą się nadawac bo końcówka jest brązowa czyli się trochę przyjarała.

No nic sytuacja się troche rozjasniła, WIELKIE DZIĘKI LORD!!! :pifko:
Aaa jeszcze powiedz mi, który to przekaźnik e3? Tam w skrzynce bezpieczników 3 od góry?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Re: Delta I - przełącznik nawiewu dmuchawy

Post autor: lordabarth » 16 lut 2011, 19:06

Wg schematu jest tak jak narysowaleś.Przekaźnik powinien być ten trzeci od góry.

Awatar użytkownika
delta81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1307
Rejestracja: 30 mar 2006, 0:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta I - przełącznik nawiewu dmuchawy

Post autor: delta81 » 17 lut 2011, 7:22

lordabarth pisze:Wg schematu jest tak jak narysowaleś.Przekaźnik powinien być ten trzeci od góry.
Super, dzięki bardzo!!! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”