Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 gru 2017, 13:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prisma - maska
Post: 08 lis 2006, 23:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 00:00
Posty: 442
Lokalizacja: Głuchów
ehh mam mały problem pociagnałem za mocno za wajche do otwierania maski i przypadkiem urwałem linke :( :evil:
i teraz pytanie jak to zrobic zeby otworzyc mache i wymienic te linke i tu pytanie do romlena czy miałby cos takiego na składzie i i ewentualnie ile by to kosztowało (to najwazniejsze )
po drugie przełacznik od kierunków jakos tak jest wyrobiony ze juz nie trzyma i kierunki sie czasem same właczaja :P
na poczatek to chyba wszystko
Pozdrawiam
fajek

_________________
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D


Na górę
 Tytuł: Prisma - maska
Post: 08 lis 2006, 23:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2005, 00:00
Posty: 1369
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE
Hehehe :lol: ten sam problem mial ktos z naszych klubowiczow tylko ze w Themie ale nie pamietam dokladnie kto, a jakos nie moge znalesc tego posta :x Pew albo mario chyba ze jeszcze ktos inny :? No nie pamietam :roll: W kazdym badz razie wiem ze jakos wybrnal z calej tej sytuacji :D

_________________
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
Polonez Caro by Opel 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____


Na górę
 Tytuł: Prisma - maska
Post: 08 lis 2006, 23:54 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 00:00
Posty: 442
Lokalizacja: Głuchów
tylko ze w prismie maska otwiera sie inaczej tzn tak jak w delcie czyli podnosi sie ja od przedniej szyby a dodatkowo jest na 2 zaczepach :(

_________________
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D


Na górę
 Tytuł: Prisma - maska
Post: 09 lis 2006, 20:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 00:00
Posty: 442
Lokalizacja: Głuchów
ehjo to nikt nie wie jak otworzyc maske w prismie/delcie jak sie urwie linka do otwierania bardzo potrzebne info bardzo wazne bo musze dolac plynu do chłodnicy i cos mi skrzypi pewnie wentylator ale nie moge obadac bo mam maske zablokowana :evil:

_________________
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D


Na górę
 Tytuł: Prisma - maska
Post: 09 lis 2006, 21:52 
Offline
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2005, 00:00
Posty: 4363
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Chałupki koło Raciborza, 700m od granicy z Czechami :)
Zrobię zdjęcia jak jest mocowana i jak się do niej dostać. Jeśli chodzi o przełącznik kierunków to sam go rozbierałem już dwa razy, raz ostatnio a to za sprawą przeczyszczenia styków. Po środku jest sprężynka przy dźwigni kierunków, ona lubi zeskoczyć lub się naciągnąć. Śmiało możesz to rozkręcić i z pewnością uda się złożyć spowrotem. Przy zdejmowaniu kierownicy uważąj na zaczepy klaksonu, wkręty są od strony kokpitu, najpierw je odkręcasz, później koło kierownicy na na końcu zespół przełączników. Zdjęcia wkleję być może jutro.

_________________
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Moja prywatna strona www - nowy serwer i design; Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.


Na górę
 Tytuł: Prisma - maska
Post: 09 lis 2006, 22:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 00:00
Posty: 442
Lokalizacja: Głuchów
Romlen jestes wielki
dzieks za odpowiedz
z niecierpliwoscia czekam na odpowiedz
btw slyszalem ze kupiles kolejna prisme na czesci bede sie w razie czego kontaktowal wzgledem zakupu jakis pierdul narazie mnie interesi linka do otwierania maski i jej kosz nowej ew uzywki a potem jeszcze jakies inne rzeczy np halogenik do przodu i inne takie tam
pozdro

_________________
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D


Na górę
 Tytuł: Prisma - maska
Post: 12 lis 2006, 17:14 
Offline
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2005, 00:00
Posty: 4363
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Chałupki koło Raciborza, 700m od granicy z Czechami :)
Oto kilka zdjęć które wykonałem na szybko.

Do maski możesz się "włamać" wciskając w dół dźwignie po prawej stronie zakończoną nakrętką. To właśnie tam jest zamocowana linka która idzie pod kokpit do rączki otwierającej. Są dwa zamki - po lewej i prawej stronie auta. Są one zespolone kolejną linką która jest poruszana przy pociągnięciu linki głównej i w chwili gdy zatrzask idzie już w dół.

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek1.jpg[/img]

Sama rączka ciągnie linkę i jeśli się tam urwie to możesz zawsze ciągnąć samą linkę nawijając ją na jakiś metalowy pręcik.

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek2.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek3.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek4.jpg[/img]

Jeśli chodzi o zespół przełączników to naprawa jest dosyć prosta. Sam miałem już go rozkręcony celem polepszenia jakości styków. Najpierw trzeba zdjąć koło kierownicy czyli od strony kokpitu odkręcić dwa wkręty trzymające przycisk klaksony, odsłoni to nam nakrętkę którą dużym kluczem (nie pamiętam rozmiaru) trzeba poluzować i zdjąć koło. Zapamiętać trzeba położenie kierownicy bo przy złym skręceniu będzie jadąc na wprost nienaturalnie ukośna kierownica. No ale to wie chyba każdy :) Na pierwszym zdjęciu widać jak wygląda po zdemontowaniu.

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel2.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel1.jpg[/img]

Oto pionowa sprzężyna która najczęściej odpowiada za samoistne opadanie dźwigni:

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel3.jpg[/img]

Po rozkręceniu czterech wkrętów...

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel5.jpg[/img]

ukazuje się taki widok:

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel6.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel7.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel8.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel9.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel10.jpg[/img]

No i teraz trzeba rozebrać drobne elementy, zobaczyć co powoduje że dźwignia opada. Tak jak pisałem, najczęściej jest to spadnięta lub słaba sprężyna lub ułamane jakieś elementy wewnątrz. Składanie wymaga cierpliwości bo elementy lubią wypadać przy skręcaniu, dopasowaniu całości.

Na koniec mała uwaga. Zespół przełączników łączy duży prąd do świateł mijania i drogowych! Przekaźnika w tym obwodzie nie ma i styki, przewody lubią się palić. Stosujmy nominalne żarówki i kontrolujmy styk pokazany na zdjęciu:

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel4.jpg[/img]

Zespół przełączników kierunków jest do dostania, wymaga ciut poszukania ogłoszeń o autach na sprzedaż - to tak na marginesie, jeśli naprawa się nie uda.

_________________
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Moja prywatna strona www - nowy serwer i design; Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]