Oto kilka zdjęć które wykonałem na szybko.
Do maski możesz się "włamać" wciskając w dół dźwignie po prawej stronie zakończoną nakrętką. To właśnie tam jest zamocowana linka która idzie pod kokpit do rączki otwierającej. Są dwa zamki - po lewej i prawej stronie auta. Są one zespolone kolejną linką która jest poruszana przy pociągnięciu linki głównej i w chwili gdy zatrzask idzie już w dół.
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek1.jpg[/img]
Sama rączka ciągnie linkę i jeśli się tam urwie to możesz zawsze ciągnąć samą linkę nawijając ją na jakiś metalowy pręcik.
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek2.jpg[/img]
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek3.jpg[/img]
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek4.jpg[/img]
Jeśli chodzi o zespół przełączników to naprawa jest dosyć prosta. Sam miałem już go rozkręcony celem polepszenia jakości styków. Najpierw trzeba zdjąć koło kierownicy czyli od strony kokpitu odkręcić dwa wkręty trzymające przycisk klaksony, odsłoni to nam nakrętkę którą dużym kluczem (nie pamiętam rozmiaru) trzeba poluzować i zdjąć koło. Zapamiętać trzeba położenie kierownicy bo przy złym skręceniu będzie jadąc na wprost nienaturalnie ukośna kierownica. No ale to wie chyba każdy
Na pierwszym zdjęciu widać jak wygląda po zdemontowaniu.
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel2.jpg[/img]
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel1.jpg[/img]
Oto pionowa sprzężyna która najczęściej odpowiada za samoistne opadanie dźwigni:
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel3.jpg[/img]
Po rozkręceniu czterech wkrętów...
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel5.jpg[/img]
ukazuje się taki widok:
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel6.jpg[/img]
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel7.jpg[/img]
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel8.jpg[/img]
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel9.jpg[/img]
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel10.jpg[/img]
No i teraz trzeba rozebrać drobne elementy, zobaczyć co powoduje że dźwignia opada. Tak jak pisałem, najczęściej jest to spadnięta lub słaba sprężyna lub ułamane jakieś elementy wewnątrz. Składanie wymaga cierpliwości bo elementy lubią wypadać przy skręcaniu, dopasowaniu całości.
Na koniec mała uwaga. Zespół przełączników łączy duży prąd do świateł mijania i drogowych! Przekaźnika w tym obwodzie nie ma i styki, przewody lubią się palić. Stosujmy nominalne żarówki i kontrolujmy styk pokazany na zdjęciu:
http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel4.jpg[/img]
Zespół przełączników kierunków jest do dostania, wymaga ciut poszukania ogłoszeń o autach na sprzedaż - to tak na marginesie, jeśli naprawa się nie uda.