Prisma - maska

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Prisma - maska

Post autor: FajeK » 08 lis 2006, 23:13

ehh mam mały problem pociagnałem za mocno za wajche do otwierania maski i przypadkiem urwałem linke :( :evil:
i teraz pytanie jak to zrobic zeby otworzyc mache i wymienic te linke i tu pytanie do romlena czy miałby cos takiego na składzie i i ewentualnie ile by to kosztowało (to najwazniejsze )
po drugie przełacznik od kierunków jakos tak jest wyrobiony ze juz nie trzyma i kierunki sie czasem same właczaja :P
na poczatek to chyba wszystko
Pozdrawiam
fajek
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Prisma - maska

Post autor: Miro » 08 lis 2006, 23:24

Hehehe :lol: ten sam problem mial ktos z naszych klubowiczow tylko ze w Themie ale nie pamietam dokladnie kto, a jakos nie moge znalesc tego posta :x Pew albo mario chyba ze jeszcze ktos inny :? No nie pamietam :roll: W kazdym badz razie wiem ze jakos wybrnal z calej tej sytuacji :D
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Prisma - maska

Post autor: FajeK » 08 lis 2006, 23:54

tylko ze w prismie maska otwiera sie inaczej tzn tak jak w delcie czyli podnosi sie ja od przedniej szyby a dodatkowo jest na 2 zaczepach :(
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Prisma - maska

Post autor: FajeK » 09 lis 2006, 20:55

ehjo to nikt nie wie jak otworzyc maske w prismie/delcie jak sie urwie linka do otwierania bardzo potrzebne info bardzo wazne bo musze dolac plynu do chłodnicy i cos mi skrzypi pewnie wentylator ale nie moge obadac bo mam maske zablokowana :evil:
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Prisma - maska

Post autor: romlen » 09 lis 2006, 21:52

Zrobię zdjęcia jak jest mocowana i jak się do niej dostać. Jeśli chodzi o przełącznik kierunków to sam go rozbierałem już dwa razy, raz ostatnio a to za sprawą przeczyszczenia styków. Po środku jest sprężynka przy dźwigni kierunków, ona lubi zeskoczyć lub się naciągnąć. Śmiało możesz to rozkręcić i z pewnością uda się złożyć spowrotem. Przy zdejmowaniu kierownicy uważąj na zaczepy klaksonu, wkręty są od strony kokpitu, najpierw je odkręcasz, później koło kierownicy na na końcu zespół przełączników. Zdjęcia wkleję być może jutro.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
FajeK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 28 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Głuchów

Prisma - maska

Post autor: FajeK » 09 lis 2006, 22:02

Romlen jestes wielki
dzieks za odpowiedz
z niecierpliwoscia czekam na odpowiedz
btw slyszalem ze kupiles kolejna prisme na czesci bede sie w razie czego kontaktowal wzgledem zakupu jakis pierdul narazie mnie interesi linka do otwierania maski i jej kosz nowej ew uzywki a potem jeszcze jakies inne rzeczy np halogenik do przodu i inne takie tam
pozdro
była prisma i delta I a teraz jest Kappa :D

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Prisma - maska

Post autor: romlen » 12 lis 2006, 17:14

Oto kilka zdjęć które wykonałem na szybko.

Do maski możesz się "włamać" wciskając w dół dźwignie po prawej stronie zakończoną nakrętką. To właśnie tam jest zamocowana linka która idzie pod kokpit do rączki otwierającej. Są dwa zamki - po lewej i prawej stronie auta. Są one zespolone kolejną linką która jest poruszana przy pociągnięciu linki głównej i w chwili gdy zatrzask idzie już w dół.

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek1.jpg[/img]

Sama rączka ciągnie linkę i jeśli się tam urwie to możesz zawsze ciągnąć samą linkę nawijając ją na jakiś metalowy pręcik.

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek2.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek3.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/zamek4.jpg[/img]

Jeśli chodzi o zespół przełączników to naprawa jest dosyć prosta. Sam miałem już go rozkręcony celem polepszenia jakości styków. Najpierw trzeba zdjąć koło kierownicy czyli od strony kokpitu odkręcić dwa wkręty trzymające przycisk klaksony, odsłoni to nam nakrętkę którą dużym kluczem (nie pamiętam rozmiaru) trzeba poluzować i zdjąć koło. Zapamiętać trzeba położenie kierownicy bo przy złym skręceniu będzie jadąc na wprost nienaturalnie ukośna kierownica. No ale to wie chyba każdy :) Na pierwszym zdjęciu widać jak wygląda po zdemontowaniu.

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel2.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel1.jpg[/img]

Oto pionowa sprzężyna która najczęściej odpowiada za samoistne opadanie dźwigni:

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel3.jpg[/img]

Po rozkręceniu czterech wkrętów...

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel5.jpg[/img]

ukazuje się taki widok:

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel6.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel7.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel8.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel9.jpg[/img]

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel10.jpg[/img]

No i teraz trzeba rozebrać drobne elementy, zobaczyć co powoduje że dźwignia opada. Tak jak pisałem, najczęściej jest to spadnięta lub słaba sprężyna lub ułamane jakieś elementy wewnątrz. Składanie wymaga cierpliwości bo elementy lubią wypadać przy skręcaniu, dopasowaniu całości.

Na koniec mała uwaga. Zespół przełączników łączy duży prąd do świateł mijania i drogowych! Przekaźnika w tym obwodzie nie ma i styki, przewody lubią się palić. Stosujmy nominalne żarówki i kontrolujmy styk pokazany na zdjęciu:

http://www.studiobit.pl/~romlen/forum/przel4.jpg[/img]

Zespół przełączników kierunków jest do dostania, wymaga ciut poszukania ogłoszeń o autach na sprzedaż - to tak na marginesie, jeśli naprawa się nie uda.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”