Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2296
Rejestracja: 11 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontaktowanie:

Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

Postautor: przemas81 » 09 wrz 2015, 22:44

Przy calym/remoncie silnika delty poleglem na rozrzadzie.......rozbierajac wszystk co porobilem dokladne fotki ale ze byly na kompie a komp padl to nie mam do nich dostepu........sprawa polega na tym ......jak maja byc ustawione walki rozrzadu wzgledem walu......wal to proste........cech do znaku czyli pionowo w gore.......pierwszy tlok w GMP......stoi ale jak teraz walki maja byc ustawione???........ma ktos moze schemata bo w necie guzik znalazlem badz zdjecie jak maja byc kola od walkow ustawione??? Kumam ze na znakach ale....wlasnie ale.....kola byly zdjete i nie wiem ktore jest lewe a ktore prawe bo przekladajac je i ustawiajac do znakow zmienia sie polozenie walkow......kola sa przykrecane sruba z drobnym gwintem i maja takie naciecie kolo otworu od sruby na cos ala klin i w zaleznosci ktore wsadzimy to inaczej sa ustawione walki wg znakow......najlepiej by pasowalo zdjecie z ustawionymi znakami na kolach i z widocznymi tymi ala klinami w ktora strone sa skierowane........pogmatwane to ale znawcy chyba zaskocza.....w razie czego moge wrzucic zdjecia o co mi kaman.....sprawa dosyc pilna jakby co
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2015, 23:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!Pisownia!!!!
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2296
Rejestracja: 11 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontaktowanie:

Re: Ustawienie rozrzadu 2.0 turbo

Postautor: przemas81 » 09 wrz 2015, 23:02

Jedna z opcji gdy znaki sa do srodka a te naciecia przy srubach mocujacych sa na lewo i prawo

Obrazek

A tu opcja druga z zamienionymi stronami, kolami gdzie wyciecia sa w dol

Obrazek

Rozbieralem to dwa lata temu i jakos wyjechalo mi z glowy jak to ma byc a nie chce miec kolizji tlok zawory
Zolta tasma to znaki na kolach

Sory za bledy ale z tableta tego lepiej nie ogarniam
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2747
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

Postautor: volf » 10 wrz 2015, 08:14

A po numerach na kołach nie dojdziesz (w internecie/eperze) które jest które :?:
A co do samego ustawiania to znalazłem coś takiego, ale nie wiem czy to jest to samo...http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to ... turbo.html
KAPPA TDS & JTD

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2087
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

Postautor: Lukasz_TG » 10 wrz 2015, 08:42

Ten opis jest do 16V w 8V jest inaczej. Robiłem, ale to było dawno i sam nie pamiętam dokładnie cechy są gdzieś koło pokryw zaworowych. Wszystko jest opisane w książce Tipo Sam Naprawiam.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2296
Rejestracja: 11 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontaktowanie:

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

Postautor: przemas81 » 10 wrz 2015, 08:50

Podziekował..........już doszedłem które koło jest lewe a które prawe.........reszte już ogarnę ;)
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
brynol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:28
Imię: Tomek
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

Postautor: brynol69 » 03 sty 2018, 13:05

Wiem że to stary temat ale dla pamięci tylko napiszę że w tej rodzinie DOHC jak zamieni się koła to nic się nie stanie, dosłownie nic. Co najwyżej będzie strzelać w dolot. Skąd wiem? A no stąd że kiedyś kolega mi źle poskładał rozrząd i dwa dni nie mogłem odpalić zanim pomyślałem o kołach rozrządu.
Fiat Tipo 1600 Turbo

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 888
Rejestracja: 19 sie 2007, 00:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

Postautor: Piszczyk » 18 sty 2018, 20:31

a ja pamiętam jak sprawdzałem jeszcze na DOHC RWD że przestawienie każdego koła o jeden ząbek niezależnie od kierunku też nie powoduje problemów (kolizji)
i są nawet osoby które twierdzą że w wolnossących opóźnienie wydechowego o jeden ząbek poprawiało pracę silnika ;)

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1576
Rejestracja: 14 mar 2007, 00:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontaktowanie:

Re: Delta I 2.0 Turbo - ustawienie rozrządu

Postautor: Egon » 22 sty 2018, 10:27

Ustawienie dla 2.0 HF
Załączniki
del.jpg
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea t-Jet, Kappa 2.0 20VT do sprzedania https://www.otomoto.pl/oferta/lancia-ka ... AdGPY.html oraz PRL Fiat 126p 1978.
Obrazek
Obrazek


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość