Delta Gtie osiagi

Awatar użytkownika
D0min
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Kożuchów

Delta Gtie osiagi

Post autor: D0min » 24 mar 2008, 0:09

czy wie ktos ile powinno wynosic katalogowe przyspieszenie 0-100km\h w delcie 1,6 DOHC 90KM? auto ma licznikowy przebieg 197tys km

mi w okolo 10 probach udalo sie wykrecic :13,5s
czas mierzony przy pomocy pgrogramu GTi zainstalowanym na telefonie nokia 6680 i gps navibe GB732

druga sprawa to to ze silnik praktycznie nie ciagnie na niskich obrotach, budzi sie dopiero ok 3,5 tys i wtedy zaczyna jechac

czy ten czas jest ok. czy dla tego silnika powinien byc lepszy? no i czy powinien sie zbierac dopiero od 3,5tys. z tego ci wiem silniki 8v powinny ciagnac od dolu i miec slabsza gore a tu jest odwrotnie
UKP Member

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta Gtie osiagi

Post autor: schab » 24 mar 2008, 18:08

"D0min" pisze:czy wie ktos ile powinno wynosic katalogowe przyspieszenie 0-100km\h w delcie 1,6 DOHC 90KM? auto ma licznikowy przebieg 197tys km
czy ten czas jest ok. czy dla tego silnika powinien byc lepszy? no i czy powinien sie zbierac dopiero od 3,5tys. z tego ci wiem silniki 8v powinny ciagnac od dolu i miec slabsza gore a tu jest odwrotnie
O ile dobrze pamiętam - powinno być ~11,5 sek do 100km /h .
Ale jako , że auto ma kilka kilometrów za sobą - to i pewnie kilka koni już się pasie po okolicznych łąkach .
Natomiast co do charakterystyki silnika - jesteś w błędzie :
po pierwsze - to jest tzw. "kwadratowy" silnik . ( skok mniejszy od średnicy tłoka ) - a takie silniki wręcz uwielbiają się wysoko kręcić .
po drugie : moment obrotowy masz około 3,5 tys obrotów , ale za to moc maksymalną ten silnik osiąga powyżej 6 tys obrotów !
I wreszcie pamiętaj , że twój silnik zasilany jest jednopunktowym wtryskiem , co oznacza , że w stosunku do silnika gaźnikowego ze 105TC masz 15 KM mniej .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”