Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: Swiety » 23 lip 2008, 11:37

Mamy taki problem. Nie wiem czy tulejować cylindry (koszt ok. 750zł.) czy kupować nowe tłoki (koszt nie znany), czy bawić sie w używane tłoki??

Czekam na opinie.
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: Swiety » 24 lip 2008, 18:31

zapomniełem ze jedyne problemy na tym forum to podłokietniki, lampki i zarówki...
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: DeviLL » 24 lip 2008, 19:29

Amen :twisted:

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: aro » 24 lip 2008, 20:14

Może lepiej kupic silnik :wink:

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: Nat » 24 lip 2008, 20:21

Nowe tłoki wyjdą drożej, choć to zapewne lepsze rozwiązanie.

Uzwane tłoki to zawsze ryzyko no i nie wiadomo jak długo posłużą.

Np. tłoki do integrali to koszt 1400- 2000 zł (zależy kute czy lane).

A ile razy miałeś robiony szlif bloku (o jakiej srednicy tłoka mówimy)?

P.S. A co, Ty nie masz problemu z żarówkami ;) :lol: : coto :
Ostatnio zmieniony 24 lip 2008, 20:22 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: tc130 » 24 lip 2008, 20:21

Ja bym nie tulejował bloku tylko szukał dobrych nowych tłoków jeśli dobrze bedziesz szukał to kupisz je do 1500 zł materiał z którego robią tuleje jest przeważnie kiepskiej jakości,tłoki używane też sa już nieco wyrobione i dużo odstają od nowych, jeśli chcesz mieć spokój to szukaj tłoków a nie baw sie w ruskie remonty.
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Re: Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: lancia1969 » 24 lip 2008, 20:25

"Swiety" pisze:Mamy taki problem. Nie wiem czy tulejować cylindry (koszt ok. 750zł.) czy kupować nowe tłoki (koszt nie znany), czy bawić sie w używane tłoki??

Czekam na opinie.
U Kusia leży blok zrobiony w nominale - może to będzie dla Ciebie sensowne rozwiązanie - pewnie odda go za kilka flaszek- leży tam już przynajmniej z 3 lata.

P.S Twoje pytanie jest raczej zaczepne - przecież nie jesteś początkującym użytkownikiem a pytasz o rzeczy podstawowe - nikt nie wie jakim dysponujesz budzetem i jakie są Twoje zamierzenia - uważam że pretensje nie uzasadnione a problemy z żarówkami są bardziej przyziemne ( czyt. Forumowe) niż Twój epizod z silnikiem, tutaj spotykają się miłośnicy marki a nie mechanicy :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: Kis79 » 24 lip 2008, 20:28

myślę ze te pytanie lepiej by było zadac na czysto mechaniczno-sportowym forum. Rozchodzi sie o niemałe kwoty, a nikt by nie chciał zle doradzić.
Ja bym nie bawil sie w uzywane tloki,
Po drugie po co tulejowanie ? masz rysy , urwal sie korbowod?
Nie wystarczy honowanie + nowe tłoki + nowe pierscienie ( nadwymiar, czy nominal , nie wiem jak u ciebie)
uszczelka Cometic, sruby arp
jak robic, to porzadnie, bez druciarstwa .

To tylko moje zdanie : yesyes :
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: DeviLL » 25 lip 2008, 0:12

"Kis79" pisze:uszczelka Cometic, sruby arp
jak robic, to porzadnie, bez druciarstwa .

To tylko moje zdanie : yesyes :
Znajdz mi dedykowana uszczelke cometica do 1.6 (ta od 2.0 nie pasi ,gdyz mam taka przerobiona) , sruby arp do tego silnika chyba nie istnieja (trzeba samemu sobie zrobic szpilki odpowiednie)
W sumie Swietoszek juz wszystko wie , tloki za dawnych czasow jak euro bylo 1zl wyzej , kosztowaly 800-1000zl nowki (oczywiscie nie strikte do 1.6t bo takich nie robia chyba od lat 90 , za to te od 2.0 8vt pasuja idealnie)

Awatar użytkownika
Kis79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 211
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: Kis79 » 25 lip 2008, 7:08

nie siedze w temacie , wiec nie wiem jak z dostepnoscia czesci. Jak mowisz ze praktycznie nie do dostania, to faktycznie lipa
Lybra SW Lx 2.4 JTD , YZF 750 R
Obrazek

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Delta - Problemy z tłokami 1.6 turbo

Post autor: Swiety » 28 lip 2008, 23:03

wyszło ze moje tłoki sa zowalizowane i niewiele brakuje zeby stracił komresje, pierscienie sie rozleciały razem z panewkami, chyba kupie nowe tłoki nadwymier i zrobi sie szlif cylindrów... taki jest wstepny plan

ps. moze ktos wie gdzie mozna zregenerowac pompe oleju :D
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”