Delta - 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Awatar użytkownika
damianek_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 26 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Myślenice

Delta - 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: damianek_r » 14 cze 2009, 20:34

Witam
Czy może ma ktoś pomysł co może byc z moją lancinką :?: :( :x ma niskie obroty na 1,400 a przedtem miała ok 500 jest to silnik 1,6 turbo
Pozdro
Damian

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Odp: Lancia delta 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: holbi » 14 cze 2009, 21:24

może silniczek krokowy...

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Lancia delta 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: solarzmr » 14 cze 2009, 22:02

A próbowałeś je wyregulować? Tylko przy regulacji zdejmij wtyczkę z silniczka krokowego.

Awatar użytkownika
damianek_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 26 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Myślenice

Odp: Lancia delta 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: damianek_r » 15 cze 2009, 9:57

Jak sciągłem wtyczkę z silniczka krokowego to trochę spadła :) ale nie wiele zaraz spróbuje go przeczyścić:)

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Lancia delta 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: solarzmr » 15 cze 2009, 10:39

Wykręć śrubę od wolnych obrotów i też ją przeczyść, przy okazji. Jeszcze można dla świętego spokoju sprawdzić ustawienie TPSa.

Awatar użytkownika
damianek_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 26 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Myślenice

Odp: Lancia delta 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: damianek_r » 16 cze 2009, 21:03

całkowicei wykręcić tą co jest skontrowana??
ps. a co to jest "TPSa" a ona dopiero ma 2tysie od remontu od zera:) jeżeli coś to popmoże

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Lancia delta 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: aro » 16 cze 2009, 21:20

TPS - CPP czujnik położenia przepustnicy, jak się zwali to są różne cyrki z obrotami. Silniczek krokowy bierze równiez z jego info jak i kiedy uchylic przepustnice.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Lancia delta 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: solarzmr » 16 cze 2009, 21:36

Wykręcić całkiem tą co jest skontrowana. U mnie na niej było pełno syfu i wtedy słabo się udawało ustawić obroty. TPS to jest taki plastikowy patent (u mnie koloru czerwonego) który jest umieszczony na ośce przepustnicy, od strony kabiny. Dochodzi do niego przewód z wtyczką na 3 piny. Regulujesz go poprzez obrót całym urządzeniem. Trzeba to robić przy użyciu woltomierza. Po włączeniu zapłonu na na jednym kablu masz ~5V, na środkowym masz wartość minimalną którą regulujesz i powinna wynosić od 0,2V do chyba 0,28V. Jak otworzysz maksymalnie przepustnice to powinna być tam wartość ~5V. Ustawiaj przy włączonym zapłonie, ale nie na pracującym silniku. Ważny jest jeszcze czujnik temperatury, który daje sygnał do komputera, czyli ten który jest umieszczony w termostacie z niebieską wtyczką. Ale raczej jak by to on padł, to silnik by się zatrzymywał, przynajmniej jak na pracującym zdejmiesz wtyczkę to gaśnie.

Wpierw sprawdź TPSa, jak będzie dobrze, zdejmij wtyczkę z silniczka krokowego i ustaw wolne obroty śrubą na przepustnicy, potem zakładasz wtyczkę na krokowy i niech trochę jeszcze popracuje żeby komputer złapał nowe ustawienia.

Awatar użytkownika
damianek_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 26 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Myślenice

Odp: Lancia delta 1,6 turbo niskie :( -wysokie obroty

Post autor: damianek_r » 02 wrz 2009, 14:48

Naprawione :0 koszt naprawy 3zł (wąż pęknięty na łączeniu - niewidoczny, od silnika krokowego) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”