Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4363
Rejestracja: 12 sty 2005, 00:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Chałupki koło Raciborza, 700m od granicy z Czechami :)
Kontaktowanie:

Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Postautor: romlen » 03 lis 2010, 22:17

Witam.

No i stało się to co się obawiałem. Chłodnica wody dokonała żywota.

Czeka mnie zakup nowej. I nim zakupię, proszę o info w sprawie dopasowania fabrycznego chłodnicy do mojego modelu. Powiem szczerze że zgłupiałem nieco patrząc na aukcje allegro.

Nie chcę aby auto nie było przegrzane ale i też niedogrzane skoro mogę polepszyć temperaturę.

Wg tej aukcji wymiar jaki opisują (463x322x34) miałem do tej pory. Auto mało kiedy miało temperaturę powodującą włączanie wentylatora a wskaźnik prawie nigdy nie wychodził ponad 90st.

Za to wymiary tej (zauważcie, jest cieńsza, mniejsza pojemność płynu przez to, 465x295x22) pasują do silnika jaki posiadam (149C2)

I teraz pytanie mi się nasuwa: czy poprzedni właściciel zamontował nadwymiarową chłodnicę, czego fakt odkryłem teraz, czy na aukcjach nie jest do końca stan zgodny z rzeczywistością. Którą zakupić? Jak w tym konkretnie modelu to wygląda? Numer silnika 149C2000, ZLA831AB00.

Tak przy okazji, może ktoś ma na zbyciu niepotrzebną? Może pasuje jakaś z rodziny Fiata? Bo cena pow. 300zł w porównaniu ze 100zł do innych jest mało atrakcyjna.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Moja prywatna strona www - nowy serwer i design; Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2608
Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Postautor: solarzmr » 03 lis 2010, 23:30

Jeśli silnik trzyma 90 stopni to specjalnie nie przejmowałbym się tym że się wentylator nie włącza. Ja mam wsadzoną trochę mniejszą chłodnicę przez poprzedniego właściciela i muszę po wjechaniu do miasta włączyć wentylator na stałe bo się grzeje, a w lecie w korku temp mi skacze w okolice 100 stopni, a nawet trochę więcej.

Osobiście bym się nie pakował w używaną chłodnice mając możliwość kupienia nowej i z pewnością nie zakładałbym mniejszej niż ta która jest.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 888
Rejestracja: 19 sie 2007, 00:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Postautor: Piszczyk » 04 lis 2010, 21:09

a czemu nie ta?
alledrogo

moim zdaniem najważniejsze to sprawny termostat i drożny niezakamieniony układ
sam złożyłem theme 2.0 na chłodnicy od golfa (tak wiem - profanacja..)
- dlatego tylko że kupiłem nową za 120 pln a nie używkę za np 200 !!!
dlatego może taka? króćce pasują...

wymiary były podobne (tylko jeden króciec nie pasił)
i nigdy (autostrada 180km/h w sierpniu albo korki w mieście) nie było problemu z temp.
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
:DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 + AR166 2,5 V6 `2000 + AR147 1,6 TS `2002 + AR156SW 2,4JTDm `2005

blokady rozrządu HP do 1,6 16V silnik 182 B6.000
blokady rozrządu HP do busso v6
potrzebujesz ? napisz PW

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Postautor: bassman » 04 lis 2010, 23:34

Czy nie lepiej zakupić polski zamiennik? Ja tak dokonałem w poprzednim samochodzie (AlfaRomeo 33) i byłem bardzo zadowolony z ceny i jakości.
Pozdrawiam.

argenta67

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Postautor: argenta67 » 05 lis 2010, 07:18

Piszczyk pisze:a czemu nie ta?
alledrogo

moim zdaniem najważniejsze to sprawny termostat i drożny niezakamieniony układ
sam złożyłem theme 2.0 na chłodnicy od golfa (tak wiem - profanacja..)
- dlatego tylko że kupiłem nową za 120 pln a nie używkę za np 200 !!!
dlatego może taka? króćce pasują...

wymiary były podobne (tylko jeden króciec nie pasił)
i nigdy (autostrada 180km/h w sierpniu albo korki w mieście) nie było problemu z temp.
Biorąc pod uwagę fakt wykonania chodzi o materiały, że są lepsze pod względem odbioru ciepła i zapewne gorsze trwałościowo (niestety : cenzura : ) to jednak bym tą kupił.

Awatar użytkownika
GLen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 14 lip 2010, 10:14
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Poznań

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Postautor: GLen » 05 lis 2010, 07:58

Znalazłem takie coś ale ze zdjęcia widać że troszeczkę się różni. Mimo wszystko to chyba najrozsądniejszy wybór.
skracamy linki
Aktualnie:
Lybra SW LX 2.0
Y 1.2 LS

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4363
Rejestracja: 12 sty 2005, 00:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Chałupki koło Raciborza, 700m od granicy z Czechami :)
Kontaktowanie:

Re: Prisma 1.6 i.e. - chłodnica wody

Postautor: romlen » 18 lis 2010, 15:57

No i sprawa się rozwiązała. Do mojego modelu pasuje chłodnica wg dołączonego pdf. Dostępna w Polcarze za ok 300zł. Gdyby tego było mało, można wyszukać na stronie katalogu online Hella.pl, gdzie wg obrazka poniżej dopasowałem dokładnie parametry fizyczne chłodnicy do modelu.
behr.JPG
behr.JPG (71.25 KiB) Przejrzano 5871 razy
Produkcji Hella dostępna od reki w Intercarsie za ok 400zł.

Moja zamontowana, temat na razie uznaję za wyczerpany :)
chłodnica.pdf
(89.63 KiB) Pobrany 37 razy
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Moja prywatna strona www - nowy serwer i design; Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość