Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 gru 2018, 13:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 21 gru 2010, 14:26 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 01 lis 2010, 17:49
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Jakie rodzaje koła pasowego były montowane w Delcie I z silnikiem DOHC? Czy były koła monotwane na 3 śruby imbusowe?


Na górę
PostDodany: 21 gru 2010, 18:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 797
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
sp200 pisze:
Jakie rodzaje koła pasowego były montowane w Delcie I z silnikiem DOHC? Czy były koła monotwane na 3 śruby imbusowe?
Nie wiem czy we wszystkich silnikach - ale np. w gt ( wielopunkt ) było kółko na trzy imbusy , z jedną bieżnią pod pasek klinowy , z trzema wypustkami po obwodzie pod czujnik położenia wału i prędkości obrotowej .
Ale już w Ritmie 90 s.i.e - jednopunkt ( teoretycznie odpowiednik gt.ie ) miałem kółko z dwoma bieżniami , ale za to tylko z jednym wypustem pod czujnik .

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 21 gru 2010, 20:19 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 01 lis 2010, 17:49
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Czy te koła były na "zwykły" pasek czy na pasek wielorowkowy?

Btw. W Ritmo 90 był silnik dohc? Myślałem że tylko wersje TC miały dwa wałki.


Na górę
PostDodany: 22 gru 2010, 7:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 797
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
sp200 pisze:
Czy te koła były na "zwykły" pasek czy na pasek wielorowkowy?
Zarówno kółko na jeden pasek , jak dwa - były na "normalny" pasek klinowy , nie wielorowkowy .
sp200 pisze:
Btw. W Ritmo 90 był silnik dohc? Myślałem że tylko wersje TC miały dwa wałki.
Były , były - i to dwa . Jeden : Ritmo S 100 - na dwugardzielowym gaźniku - ale już z głowicą odwróconą w stosunku do wcześniejszych wersji TC , drugi ( właśnie 90 ) na wtrysku jednopunktowym . - Włosi testowali na Ritmie rozwiązania które póżniej znalazły się w Tipo i Delcie .
Tu widać podwójne kóko :
Obrazek

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 22 gru 2010, 9:05 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 915
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
schab pisze:
Nie wiem czy we wszystkich silnikach - ale np. w gt ( wielopunkt )...
A ja myślałem, że GT miała monowtrysk - SPI :twisted:


Na górę
PostDodany: 22 gru 2010, 10:24 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 797
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
Przemek pisze:
A ja myślałem, że GT miała monowtrysk - SPI
GT - to MPI
GT ie - to SPI

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 22 gru 2010, 10:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 915
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
schab pisze:
GT - to MPI
GT ie - to SPI
A czy było w ogóle GT? HF to rozumiem, 1.6 MPI, Integralle - rzecz oczywista, 2.0 MPI, ale Delty I GT to nie widziałem. Możesz mi ją przedstawić?


Na górę
PostDodany: 22 gru 2010, 12:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 797
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
Przemek pisze:
A czy było w ogóle GT? , ale Delty I GT to nie widziałem. Możesz mi ją przedstawić?
Mówisz - masz :
Obrazek
Obrazek

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 22 gru 2010, 15:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 915
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Skąd tą ulotkę wytrzasnąłeś :?:


Na górę
PostDodany: 22 gru 2010, 15:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 797
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
Wpisałem na wyszukiwarce "silniki Lancia Delta" , zaznaczyłem "wszystkie języki" , gdzieś na 20 pozycji pokazała się jakaś strona NZ ; - przetłumacz , zrób zrzut z ekranu , wrzuć do Image schack ... 5 minut szukania , kilkanaście kliknięć i już ...
Jedynie rozbawiły mnie efekty pracy "automatycznego tłumacza" : "butle" to cylindry , a "4, zgodnie" - to 4, rzędowo ( układ cylindrów )

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 22 gru 2010, 20:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 915
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.


Na górę
PostDodany: 23 gru 2010, 7:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 797
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
Przemek pisze:
Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
Zdjęcie komory silnika pochodzi z innego źródła i stanowi dowód , że YETI istnieje ...
Wprawne oko rozpozna komorę silnikową Delty I , oraz fakt że silnik ma kolektor dolotowy pod wtrysk wielopunktowy . Po wyglądzie głowiczek wiemy , że to silnik 8V , a że w Delcie I nie było silnika 1,8 , ani 2,0 8V ( bez turba ) - to jaki to może być silnik ?

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
PostDodany: 23 gru 2010, 10:48 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Posty: 2612
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
schab pisze:
Przemek pisze:
Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
Zdjęcie komory silnika pochodzi z innego źródła i stanowi dowód , że YETI istnieje ...
Wprawne oko rozpozna komorę silnikową Delty I , oraz fakt że silnik ma kolektor dolotowy pod wtrysk wielopunktowy . Po wyglądzie głowiczek wiemy , że to silnik 8V , a że w Delcie I nie było silnika 1,8 , ani 2,0 8V ( bez turba ) - to jaki to może być silnik ?
A dodatkowo widać wyraźnie że rura od kolektora idzie bezpośrednio do filtra powietrza, a nie do intercoolera jak jest w HF turbo.
Delty GT miały moc 105 lub 109 KM, a GTie 90 KM i różnica była właśnie we wtrysku wielo lub jedno punktowym.
Obrazek

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
PostDodany: 24 gru 2010, 13:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 915
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Według mnie, Delta GT miała 109 KM, ale była na gaźniku (do 1988r) zaś GTi.e. 90 KM na monowtrysku... :?:


Na górę
PostDodany: 25 gru 2010, 15:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Posty: 797
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa
Przemek pisze:
Według mnie, Delta GT miała 109 KM, ale była na gaźniku (do 1988r) zaś GTi.e. 90 KM na monowtrysku... :?:
Aleś się chłopie zawziął ... Mało linków dostałeś na priv ?

_________________
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl