Delta I - koło pasowe

sp200
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 01 lis 2010, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Delta I - koło pasowe

Postautor: sp200 » 21 gru 2010, 14:26

Jakie rodzaje koła pasowego były montowane w Delcie I z silnikiem DOHC? Czy były koła monotwane na 3 śruby imbusowe?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Koło pasowe Lancia Delta I

Postautor: schab » 21 gru 2010, 18:30

sp200 pisze:Jakie rodzaje koła pasowego były montowane w Delcie I z silnikiem DOHC? Czy były koła monotwane na 3 śruby imbusowe?
Nie wiem czy we wszystkich silnikach - ale np. w gt ( wielopunkt ) było kółko na trzy imbusy , z jedną bieżnią pod pasek klinowy , z trzema wypustkami po obwodzie pod czujnik położenia wału i prędkości obrotowej .
Ale już w Ritmie 90 s.i.e - jednopunkt ( teoretycznie odpowiednik gt.ie ) miałem kółko z dwoma bieżniami , ale za to tylko z jednym wypustem pod czujnik .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

sp200
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 01 lis 2010, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koło pasowe Lancia Delta I

Postautor: sp200 » 21 gru 2010, 20:19

Czy te koła były na "zwykły" pasek czy na pasek wielorowkowy?

Btw. W Ritmo 90 był silnik dohc? Myślałem że tylko wersje TC miały dwa wałki.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Koło pasowe Lancia Delta I

Postautor: schab » 22 gru 2010, 07:59

sp200 pisze:Czy te koła były na "zwykły" pasek czy na pasek wielorowkowy?
Zarówno kółko na jeden pasek , jak dwa - były na "normalny" pasek klinowy , nie wielorowkowy .
sp200 pisze:Btw. W Ritmo 90 był silnik dohc? Myślałem że tylko wersje TC miały dwa wałki.
Były , były - i to dwa . Jeden : Ritmo S 100 - na dwugardzielowym gaźniku - ale już z głowicą odwróconą w stosunku do wcześniejszych wersji TC , drugi ( właśnie 90 ) na wtrysku jednopunktowym . - Włosi testowali na Ritmie rozwiązania które póżniej znalazły się w Tipo i Delcie .
Tu widać podwójne kóko :
Obrazek
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 912
Rejestracja: 06 paź 2006, 00:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe Lancia Delta I

Postautor: Przemek » 22 gru 2010, 09:05

schab pisze:Nie wiem czy we wszystkich silnikach - ale np. w gt ( wielopunkt )...
A ja myślałem, że GT miała monowtrysk - SPI :twisted:

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Koło pasowe Lancia Delta I

Postautor: schab » 22 gru 2010, 10:24

Przemek pisze:A ja myślałem, że GT miała monowtrysk - SPI
GT - to MPI
GT ie - to SPI
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 912
Rejestracja: 06 paź 2006, 00:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Koło pasowe Lancia Delta I

Postautor: Przemek » 22 gru 2010, 10:36

schab pisze:GT - to MPI
GT ie - to SPI
A czy było w ogóle GT? HF to rozumiem, 1.6 MPI, Integralle - rzecz oczywista, 2.0 MPI, ale Delty I GT to nie widziałem. Możesz mi ją przedstawić?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Koło pasowe Lancia Delta I

Postautor: schab » 22 gru 2010, 12:03

Przemek pisze:A czy było w ogóle GT? , ale Delty I GT to nie widziałem. Możesz mi ją przedstawić?
Mówisz - masz :
Obrazek
Obrazek
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 912
Rejestracja: 06 paź 2006, 00:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Delta I - koło pasowe

Postautor: Przemek » 22 gru 2010, 15:20

Skąd tą ulotkę wytrzasnąłeś :?:

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta I - koło pasowe

Postautor: schab » 22 gru 2010, 15:30

Wpisałem na wyszukiwarce "silniki Lancia Delta" , zaznaczyłem "wszystkie języki" , gdzieś na 20 pozycji pokazała się jakaś strona NZ ; - przetłumacz , zrób zrzut z ekranu , wrzuć do Image schack ... 5 minut szukania , kilkanaście kliknięć i już ...
Jedynie rozbawiły mnie efekty pracy "automatycznego tłumacza" : "butle" to cylindry , a "4, zgodnie" - to 4, rzędowo ( układ cylindrów )
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 912
Rejestracja: 06 paź 2006, 00:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Delta I - koło pasowe

Postautor: Przemek » 22 gru 2010, 20:16

Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta I - koło pasowe

Postautor: schab » 23 gru 2010, 07:38

Przemek pisze:Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
Zdjęcie komory silnika pochodzi z innego źródła i stanowi dowód , że YETI istnieje ...
Wprawne oko rozpozna komorę silnikową Delty I , oraz fakt że silnik ma kolektor dolotowy pod wtrysk wielopunktowy . Po wyglądzie głowiczek wiemy , że to silnik 8V , a że w Delcie I nie było silnika 1,8 , ani 2,0 8V ( bez turba ) - to jaki to może być silnik ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2608
Rejestracja: 01 mar 2008, 00:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Re: Delta I - koło pasowe

Postautor: solarzmr » 23 gru 2010, 10:48

schab pisze:
Przemek pisze:Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
Zdjęcie komory silnika pochodzi z innego źródła i stanowi dowód , że YETI istnieje ...
Wprawne oko rozpozna komorę silnikową Delty I , oraz fakt że silnik ma kolektor dolotowy pod wtrysk wielopunktowy . Po wyglądzie głowiczek wiemy , że to silnik 8V , a że w Delcie I nie było silnika 1,8 , ani 2,0 8V ( bez turba ) - to jaki to może być silnik ?
A dodatkowo widać wyraźnie że rura od kolektora idzie bezpośrednio do filtra powietrza, a nie do intercoolera jak jest w HF turbo.
Delty GT miały moc 105 lub 109 KM, a GTie 90 KM i różnica była właśnie we wtrysku wielo lub jedno punktowym.
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 912
Rejestracja: 06 paź 2006, 00:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Delta I - koło pasowe

Postautor: Przemek » 24 gru 2010, 13:16

Według mnie, Delta GT miała 109 KM, ale była na gaźniku (do 1988r) zaś GTi.e. 90 KM na monowtrysku... :?:

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta I - koło pasowe

Postautor: schab » 25 gru 2010, 15:32

Przemek pisze:Według mnie, Delta GT miała 109 KM, ale była na gaźniku (do 1988r) zaś GTi.e. 90 KM na monowtrysku... :?:
Aleś się chłopie zawziął ... Mało linków dostałeś na priv ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości