Delta I - koło pasowe
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 01 lis 2010, 17:49
- Lokalizacja: Warszawa
Delta I - koło pasowe
Jakie rodzaje koła pasowego były montowane w Delcie I z silnikiem DOHC? Czy były koła monotwane na 3 śruby imbusowe?
Re: Koło pasowe Lancia Delta I
Nie wiem czy we wszystkich silnikach - ale np. w gt ( wielopunkt ) było kółko na trzy imbusy , z jedną bieżnią pod pasek klinowy , z trzema wypustkami po obwodzie pod czujnik położenia wału i prędkości obrotowej .sp200 pisze:Jakie rodzaje koła pasowego były montowane w Delcie I z silnikiem DOHC? Czy były koła monotwane na 3 śruby imbusowe?
Ale już w Ritmie 90 s.i.e - jednopunkt ( teoretycznie odpowiednik gt.ie ) miałem kółko z dwoma bieżniami , ale za to tylko z jednym wypustem pod czujnik .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 01 lis 2010, 17:49
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Koło pasowe Lancia Delta I
Czy te koła były na "zwykły" pasek czy na pasek wielorowkowy?
Btw. W Ritmo 90 był silnik dohc? Myślałem że tylko wersje TC miały dwa wałki.
Btw. W Ritmo 90 był silnik dohc? Myślałem że tylko wersje TC miały dwa wałki.
Re: Koło pasowe Lancia Delta I
Zarówno kółko na jeden pasek , jak dwa - były na "normalny" pasek klinowy , nie wielorowkowy .sp200 pisze:Czy te koła były na "zwykły" pasek czy na pasek wielorowkowy?
Były , były - i to dwa . Jeden : Ritmo S 100 - na dwugardzielowym gaźniku - ale już z głowicą odwróconą w stosunku do wcześniejszych wersji TC , drugi ( właśnie 90 ) na wtrysku jednopunktowym . - Włosi testowali na Ritmie rozwiązania które póżniej znalazły się w Tipo i Delcie .sp200 pisze:Btw. W Ritmo 90 był silnik dohc? Myślałem że tylko wersje TC miały dwa wałki.
Tu widać podwójne kóko :
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Koło pasowe Lancia Delta I
A ja myślałem, że GT miała monowtrysk - SPIschab pisze:Nie wiem czy we wszystkich silnikach - ale np. w gt ( wielopunkt )...
Re: Koło pasowe Lancia Delta I
GT - to MPIPrzemek pisze:A ja myślałem, że GT miała monowtrysk - SPI
GT ie - to SPI
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Koło pasowe Lancia Delta I
A czy było w ogóle GT? HF to rozumiem, 1.6 MPI, Integralle - rzecz oczywista, 2.0 MPI, ale Delty I GT to nie widziałem. Możesz mi ją przedstawić?schab pisze:GT - to MPI
GT ie - to SPI
Re: Koło pasowe Lancia Delta I
Mówisz - masz :Przemek pisze:A czy było w ogóle GT? , ale Delty I GT to nie widziałem. Możesz mi ją przedstawić?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Delta I - koło pasowe
Skąd tą ulotkę wytrzasnąłeś
Re: Delta I - koło pasowe
Wpisałem na wyszukiwarce "silniki Lancia Delta" , zaznaczyłem "wszystkie języki" , gdzieś na 20 pozycji pokazała się jakaś strona NZ ; - przetłumacz , zrób zrzut z ekranu , wrzuć do Image schack ... 5 minut szukania , kilkanaście kliknięć i już ...
Jedynie rozbawiły mnie efekty pracy "automatycznego tłumacza" : "butle" to cylindry , a "4, zgodnie" - to 4, rzędowo ( układ cylindrów )
Jedynie rozbawiły mnie efekty pracy "automatycznego tłumacza" : "butle" to cylindry , a "4, zgodnie" - to 4, rzędowo ( układ cylindrów )
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Delta I - koło pasowe
Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
Re: Delta I - koło pasowe
Zdjęcie komory silnika pochodzi z innego źródła i stanowi dowód , że YETI istnieje ...Przemek pisze:Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
Wprawne oko rozpozna komorę silnikową Delty I , oraz fakt że silnik ma kolektor dolotowy pod wtrysk wielopunktowy . Po wyglądzie głowiczek wiemy , że to silnik 8V , a że w Delcie I nie było silnika 1,8 , ani 2,0 8V ( bez turba ) - to jaki to może być silnik ?
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta I - koło pasowe
A dodatkowo widać wyraźnie że rura od kolektora idzie bezpośrednio do filtra powietrza, a nie do intercoolera jak jest w HF turbo.schab pisze:Zdjęcie komory silnika pochodzi z innego źródła i stanowi dowód , że YETI istnieje ...Przemek pisze:Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
Wprawne oko rozpozna komorę silnikową Delty I , oraz fakt że silnik ma kolektor dolotowy pod wtrysk wielopunktowy . Po wyglądzie głowiczek wiemy , że to silnik 8V , a że w Delcie I nie było silnika 1,8 , ani 2,0 8V ( bez turba ) - to jaki to może być silnik ?
Delty GT miały moc 105 lub 109 KM, a GTie 90 KM i różnica była właśnie we wtrysku wielo lub jedno punktowym.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Delta I - koło pasowe
Według mnie, Delta GT miała 109 KM, ale była na gaźniku (do 1988r) zaś GTi.e. 90 KM na monowtrysku...
Re: Delta I - koło pasowe
Aleś się chłopie zawziął ... Mało linków dostałeś na priv ?Przemek pisze:Według mnie, Delta GT miała 109 KM, ale była na gaźniku (do 1988r) zaś GTi.e. 90 KM na monowtrysku...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4