Delta I - koło pasowe
: 21 gru 2010, 14:26
Jakie rodzaje koła pasowego były montowane w Delcie I z silnikiem DOHC? Czy były koła monotwane na 3 śruby imbusowe?
Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia
https://forum.lanciapolska.org/
Nie wiem czy we wszystkich silnikach - ale np. w gt ( wielopunkt ) było kółko na trzy imbusy , z jedną bieżnią pod pasek klinowy , z trzema wypustkami po obwodzie pod czujnik położenia wału i prędkości obrotowej .sp200 pisze:Jakie rodzaje koła pasowego były montowane w Delcie I z silnikiem DOHC? Czy były koła monotwane na 3 śruby imbusowe?
Zarówno kółko na jeden pasek , jak dwa - były na "normalny" pasek klinowy , nie wielorowkowy .sp200 pisze:Czy te koła były na "zwykły" pasek czy na pasek wielorowkowy?
Były , były - i to dwa . Jeden : Ritmo S 100 - na dwugardzielowym gaźniku - ale już z głowicą odwróconą w stosunku do wcześniejszych wersji TC , drugi ( właśnie 90 ) na wtrysku jednopunktowym . - Włosi testowali na Ritmie rozwiązania które póżniej znalazły się w Tipo i Delcie .sp200 pisze:Btw. W Ritmo 90 był silnik dohc? Myślałem że tylko wersje TC miały dwa wałki.
A ja myślałem, że GT miała monowtrysk - SPIschab pisze:Nie wiem czy we wszystkich silnikach - ale np. w gt ( wielopunkt )...
GT - to MPIPrzemek pisze:A ja myślałem, że GT miała monowtrysk - SPI
A czy było w ogóle GT? HF to rozumiem, 1.6 MPI, Integralle - rzecz oczywista, 2.0 MPI, ale Delty I GT to nie widziałem. Możesz mi ją przedstawić?schab pisze:GT - to MPI
GT ie - to SPI
Zdjęcie komory silnika pochodzi z innego źródła i stanowi dowód , że YETI istnieje ...Przemek pisze:Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
A dodatkowo widać wyraźnie że rura od kolektora idzie bezpośrednio do filtra powietrza, a nie do intercoolera jak jest w HF turbo.schab pisze:Zdjęcie komory silnika pochodzi z innego źródła i stanowi dowód , że YETI istnieje ...Przemek pisze:Tak czy siak, zdjęcie silnika na tej "ulotce" nijak się ma do jego opisu - tu OHC, to DOHC. Ale i tak poszukam w bardziej wiarygodnych źródłach co to tam montowali. Pozdrawiam i dzięki za miłą wymianę zdań.
Wprawne oko rozpozna komorę silnikową Delty I , oraz fakt że silnik ma kolektor dolotowy pod wtrysk wielopunktowy . Po wyglądzie głowiczek wiemy , że to silnik 8V , a że w Delcie I nie było silnika 1,8 , ani 2,0 8V ( bez turba ) - to jaki to może być silnik ?
Aleś się chłopie zawziął ... Mało linków dostałeś na priv ?Przemek pisze:Według mnie, Delta GT miała 109 KM, ale była na gaźniku (do 1988r) zaś GTi.e. 90 KM na monowtrysku...