Delta I 1.6HF - pompa oleju

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Delta I 1.6HF - pompa oleju

Post autor: Młody_H » 02 sie 2012, 23:02

Podejrzewam niedomaganie pompy oleju w deltonie- jakie powinny być wskazania ciśnienia na zimnym/ciepłym? Przy okazji- da się dokupić wkład do pompy, czy pasuje od czegoś ze znaku fiat/alfa/lancia?
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
brynol69
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 08 kwie 2010, 10:28
Imię: Tomek
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Delta I 1.6HF - pompa oleju

Post autor: brynol69 » 24 sie 2012, 7:42

Na zimnym oleju po odpaleniu 4-5b, po zagrzaniu silnika ok 2b przy 2k rpm i około 1b na wolnych obrotach( w praktyce nawet 0,6b jest ok). Podczas pałowania ( oczywiście na zagrzanym silniku) znowu ma być 4-5b. Czy są reperaturki? Nie wiem.
Fiat Tipo 1600 Turbo

Awatar użytkownika
nerolancia2
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Kozienice

Re: Delta I 1.6HF - pompa oleju

Post autor: nerolancia2 » 06 wrz 2012, 21:03

producent podaje w parametrach technicznych : przy temp, oleju 60stC oraz ok 70-90 pł. chłodzącego ciśnienie minimalne 0.8bara , w praktyce wygląda to następująco : jak jest silnik rozgrzany i oczywiście po naprawie lub w dobrym stanie technicznym to przy ok. 80-90st.C oleju i ok 90 pł. chłodzącego ok. 1.5-2.5bara w chwili zawahania obrotów gdy odpuszczam pedał gazu i czasami obroty spadają do ok. 600/min to wtedy mam odczyty 1-1.2bara, w sytuacji gdy silnik jest mocno wyeksploatowany to przy spadaniu do tych 600 czasami może się nawet zapalić kontrolka ciśnienia oleju. górna granica ciśnienia zależy raczej o siły sprężyny zawora upustowego na pompie i tutaj jest różnie w starszych modelach jak integrale dochodziła do czasami 8bar a w nowszych jak fiat coupe była ograniczona upustem przy 4barach.
pompy nie mają reperaturek trzeba kupić nową, tutaj powstaje problem bo pompa z 1.6hf turbo ma dokładnie te same elementy tłoczące co seryjna integrale lub 2.0t , lecz obudowa jest inna i bardziej rzadka ... raczej serwis lub dobra używka...

Kamien
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 06 paź 2009, 23:06
Lokalizacja: Opolska

Re: Delta I 1.6HF - pompa oleju

Post autor: Kamien » 06 wrz 2012, 23:15

Nero jak tam z terminami u ciebie na silnik?
Rok czasu mija jak pytałem...bo ciągle zawalony byłeś.

Awatar użytkownika
nerolancia2
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Kozienice

Re: Delta I 1.6HF - pompa oleju

Post autor: nerolancia2 » 07 wrz 2012, 9:33

w sumie w dobrym momencie się odezwałeś ... kończę budowę silnika do 4wd , zostało jeszcze wykadmować niektóre elementy i poskładać osprzęt . napisz na priva jak Ty to widzisz od strony organizacyjnej oraz technicznej- co trzeba zrobić...pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”