Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

kompocik600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
Lokalizacja: Warka

Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: kompocik600 » 29 sty 2014, 09:38

Składam Deltę GT. Generalny remont wszystkiego. Doszło do pierwszego odpalenia. Były drobne kłopoty ale udało się. Niestety nie wkręca się na odpowiednio wysokie obroty. Otóż po ustawieniu zapłonu silnik na wolnych obrotach chodzi przyzwoicie. Ale po dodaniu gazu dochodzi do 3,5 tyś i znów opada na wolne. Sekunda na wolnych, wtrysk zaczyna działać i ponownie rośnie do 3,5. I tak w koło Macieju. Dodam, że zmieniłem MAP sensor, cały wtrysk z silniczkiem krokowym i czujnikiem położenia przepustnicy oraz kompa ale nic to nie dało. Po każdej podmiance było to samo. Zastanawiam się jeszcze nad rozdzielaczem, tam jest też czujnik chyba coś w stylu czujnika położenia wału. Jeśli ma ktoś jakieś pomysły na temat przyczyny bardzo chętnie przeanalizuję.

Lancia delta 1992 na jednopunkcie. 1600, dwa wałki. Wtrysk weber.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: mac1us » 29 sty 2014, 22:04

A po odpięciu silniczka krokowego jak się zachowuje?

kompocik600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
Lokalizacja: Warka

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: kompocik600 » 01 lut 2014, 20:13

Po odpieciu jest bez zmian. zmienilem tez rozdzielacz z czujnikiem i bez zmian. Nadal odcina napiecie wtrysku przy 3500.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 571
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: Młody_H » 02 lut 2014, 00:37

Sonda lambda lubi dawać podobne objawy. ;) Warto odpiąć i zobaczyć jak się zachowa. Nie wiem jak z deltą, ale identyczny objaw mieliśmy z ojcem w themie 3,0 i winowajcą była właśnie sonda lambda.

kompocik600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
Lokalizacja: Warka

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: kompocik600 » 03 lut 2014, 11:29

Sonda Lambda też nic nie zmieniła.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.

Awatar użytkownika
doktor70
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 2008, 00:00
Lokalizacja: Łęg Tarnowski

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: doktor70 » 04 lut 2014, 14:15

rozrząd napewno ok? pompa paliwa jakie ciś ?

kompocik600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
Lokalizacja: Warka

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: kompocik600 » 04 lut 2014, 18:36

Cholera sam zachodzę w głowę i zastanawiam się czy oby na pewno rozrząd ustawiłem dobrze. W weekend go sprawdzę. Co do ciśnienia paliwa to około 1 bara. Odrobinę mało, jeśli teoretycznie ma być około 1,5.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 437
Rejestracja: 05 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: irektob » 18 lut 2014, 12:49

silnik opanowany?

kompocik600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
Lokalizacja: Warka

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: kompocik600 » 23 lut 2014, 16:36

Sprawdziłem wreszcie rozrząd. Wszystko gra jak należy. A wtrysk nadal odcina przy 3500.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 437
Rejestracja: 05 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: irektob » 24 lut 2014, 14:41

w takim razie wymień jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu ten w aparacie zapłonowym,a przed remontem było ok?.....w aparacie występowały dwa rodzaje krzywek do impulsów na jednopunkcie miały dwie krzywki a na pełnym wtrysku cztery krzywki,Ty przy SPI masz mieć dwie i koniecznie podmień ten czujnik i dobrze ustaw przerwe

kompocik600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
Lokalizacja: Warka

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: kompocik600 » 24 lut 2014, 19:41

Przed remontem kręcił się jak należy. Sprawdzałem moim amatorskim okiem i niby czujnik położenia wałka jest git. Tym bardziej, że wykukałem drugi cały rozdzielacz założyłem i również klops. Z podpowiedzi wynika, ze mam nieodpowiedni rozdzielacz. Mam na czterech krzywkach. Co lepsze przewieziony rozdzielacz od delta81 też ma cztery. i teraz pytanie czy to nieporozumienie czy może jakaś nietypowa seria. Tak czy siak czujnik powinien mieć przerwę około 0,5-0,8mm?
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.

kompocik600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
Lokalizacja: Warka

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: kompocik600 » 14 kwie 2014, 21:45

Podmieniłem pompy. 3 atm. ciśnienia paliwa nic nie zmieniło.
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 437
Rejestracja: 05 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: irektob » 15 kwie 2014, 09:10

jeszcze dzisiaj sprawdzę w delcie takiej jak ty masz ile tam jest tych krzywek,ja na pewno kiedyś miałem dwie

kompocik600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2011, 17:39
Lokalizacja: Warka

Re: Delta 1.6 GT ie - odcięcie zapłonu przy 3500 rpm

Postautor: kompocik600 » 22 kwie 2014, 18:35

Jasne. czekam na wynik
Lancia Delta 1600 GT i.e. '93r.


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości