Delta I - SWAP na 2.4 20v?

poznaniak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 01 kwie 2015, 16:38
Imię: Jedrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta I - SWAP na 2.4 20v?

Post autor: poznaniak » 01 kwie 2015, 16:48

Myślę sobie o zakupie jakiegoś fajnego auta i przypadkowo wpadłem na Deltę. Zupełnie zapomniałem o tym samochodzie a kiedyś bardzo mi się podobał.

Tak więc, chciałbym wiedzieć jakie są możliwości związane z tuningiem tego zacnego auta. Czy silnik fiata 2.4 litra 20v (z abartha) zmieści się w komorze? (bez całkowitego przerabiania przedniej części auta)

Wiem że opcją jest uturbienie wolnossącego silnika ale powiedzmy że nie chce mieć turbo a wole po prostu większą pojemność i coś bardziej unikalnego.

Jakie są wasze opinie na ten temat

Pozdro
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2015, 17:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta I - SWAP na 2.4 20v?

Post autor: Michor » 01 kwie 2015, 19:44

Pomysł ciekawy, ale:
1) silnik do "najodporniejszych" na butowanie nie należy - pytanie czy warto mieć "jajko" pod maską i bać się na każdym kroku o panewki :P
2) 2,4 to kloc zasadniczo. W kappie czuć kloca na przedniej osi a co dopiero w delcie. Moc będzie, jakoś to latać też będzie- ale raczej "miszcz prostej" - ze skręcaniem może być problem :)


Ogólnie powinno wejść bez problemu.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Delta I - SWAP na 2.4 20v?

Post autor: Swiety » 01 kwie 2015, 22:24

nie zmieści się, rzeźba idzie już przy swapie na 2.0 16vt
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

poznaniak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 01 kwie 2015, 16:38
Imię: Jedrzej
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta I - SWAP na 2.4 20v?

Post autor: poznaniak » 03 kwie 2015, 15:16

No właśnie tak myślałem że waga tego silnika może źle wpłynąć na prowadzenie, nawet gdyby wszedł jakoś. No ale jak kolega Swiety pisze że rzeźba jest przy 2.0 to tutaj tez nie będzie inaczej. Po prostu mam taki silnik z odzysku z kradzionego auta i taki pomysł był na zagospodarowanie go. Ale co tam, sprzeda się. Zostanę w takim razie przy opcji łatwiejszej, czyli znaleźć auto w miarę zdrowej budzie i byle jakim silnikiem i ewentualnie wsadzić te 2 litry. Integrale byłoby marzeniem ale ceny za w miarę dobry egzemplarz trochę za wysokie jak dla mnie w tym momencie.

A możecie podrzucić linka jakiegoś do info na temat swapa na 2.0? Widziałem że na forum ktoś miał robić relację ale chyba do tego nie doszło. Generalnie chodzi mi o to co trzeba rzeźbić w komorze, tak poglądowo chociaż abym mógł jakoś to sobie poukładać w głowie.

Zaznaczam od razu że garaż jest, wiedza jako taka też jest, kasa się znajdzie (będzie to raczej budowa systemem gospodarczym aniżeli szybka rekonstrukcja), czas też się znajdzie. Chęci są ;)

Za wszelkie porady bardzo dziękuję :D

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Delta I - SWAP na 2.4 20v?

Post autor: Swiety » 03 kwie 2015, 22:28

nadkola do podcięcia, podłożnica lewa do przerobienia, belka przednia do przerobienia, do zrobienia wszystkie łapy silnika i jedno mocowanie poduszki. Powstaje problem ze zmieszczeniem chłodnicy (odpowiednich rozmiarów), chłodnicy oleju. Trzeba przerobić układ hamulcowy, zawieszenie 9z racji cięższego silnika.

O kosztach nie piszę bo nie ma to sensu.
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

Re: Delta I - SWAP na 2.4 20v?

Post autor: irektob » 13 kwie 2015, 19:57

...pozwolę i ja sobie wtrącić trzy grosze....najprościej uturbić 1.6,a jeszcze prościej kupić 1.6 turbo,mocowania ,łapy wszystko pasuje ,z 2.0 8V jest troszkę więcej kombinacji ,przedniej belki nie trzeba przerabiać a na upartego podłużnicy też nie tylko trzeba by było znaleźć łape do pompy wspomagania i alternatora (chyba że wykonać samemu taką)i oczywiście koło pasowe z integrale.....taki swap się udał ,bo ja taki kiedyś miałem...2.0 8VT w delcie i latał ,na pewno jeszcze jedna delta na forum czerwona ...Przemasa czy się mylę?

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 881
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Delta I - SWAP na 2.4 20v?

Post autor: Swiety » 14 kwie 2015, 11:54

http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 1&start=75

da się i 16v upchać, no ale roboty tyle co napisałem wcześniej.
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
irektob
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 458
Rejestracja: 05 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Małopolska Nowa-Wieś k/Kęt

Re: Delta I - SWAP na 2.4 20v?

Post autor: irektob » 14 kwie 2015, 20:00

.....ale pisaliśmy o ósemce....no właśnie święty co z Twoją deltą?...działasz coś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”