Delta I 1.6 DOHC - Dellorto DHLA 40 F

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 888
Rejestracja: 19 sie 2007, 00:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Delta I 1.6 DOHC - Dellorto DHLA 40 F

Postautor: Piszczyk » 25 lis 2015, 14:27

witam
w drodze wymiany handlowej jestem szczęśliwym (na razie bo nie znam ich stanu) posiadaczem 2 podwójnych DELLORTO DHLA 40F (poziome)
pytanie: widział ktoś lub posiada zdjęcie czy mieściły się spokojnie w komorze za silnikiem a przed grodzią na jakichś normalnych mostkach czy pozostaje tylko rzeźba związana z pruciem grodzi ?
niestety u mnie wszystko wyjęte z komory... nic nie zmierzę
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, 15:58 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
:DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 + AR166 2,5 V6 `2000 + AR147 1,6 TS `2002 + AR156SW 2,4JTDm `2005

blokady rozrządu HP do 1,6 16V silnik 182 B6.000
blokady rozrządu HP do busso v6
potrzebujesz ? napisz PW

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta I 1.6 DOHC - Dellorto DHLA 40 F

Postautor: schab » 25 lis 2015, 20:28

A czy przypadkiem w oryginale to nie był silnik z Fiata 131, gdzie była odwrócona głowica i gaźniki "patrzyły" w chłodnicę?
Tak było w "bliźniaczym" Fiacie Ritmo ...
I jeszcze jedno : wcale nie jest obojętne jak zamontujesz konkretny gaźnik!
Jeżeli był skonstruowany z myślą o montażu przed silnikiem, a ty zamontujesz go za - to doprowadzisz do takiej sytuacji, że podczas przyspieszania paliwo przeleje się od od rurki emulsyjnej, zubożając mieszankę i auto zwolni . I odwrotnie : przy hamowaniu paliwo napłynie w stronę rurki emulsyjnej, mieszanka ulegnie wzbogaceniu i tym samym możesz zapomnieć o hamowaniu silnikiem...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 888
Rejestracja: 19 sie 2007, 00:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Delta I 1.6 DOHC - Dellorto DHLA 40 F

Postautor: Piszczyk » 26 lis 2015, 20:57

gaźniki pochodzą na 99 % z alfy tylnonapędowej więc pracowały "bokiem"
co do ritmo to faktycznie chodziło mi o pierwsze modele (105TC i 130TC?) w których prawie żywcem (bardzo prawe) wsadzili siniki z 125/131/132

będzie fajnie (i pod górkę)
gdybym chciał łatwo to bym VW kupił...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
:DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 + AR166 2,5 V6 `2000 + AR147 1,6 TS `2002 + AR156SW 2,4JTDm `2005

blokady rozrządu HP do 1,6 16V silnik 182 B6.000
blokady rozrządu HP do busso v6
potrzebujesz ? napisz PW

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 796
Rejestracja: 29 maja 2006, 00:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta I 1.6 DOHC - Dellorto DHLA 40 F

Postautor: schab » 27 lis 2015, 17:21

Dwulitrowe Ritmo - to 125 TC ( 130 - było już na wtrysku) .
Jeżeli gaźniki pochodzą z tylnonapędówki - to na prawym zakręcie auto będzie słabło, na lewym dostanie kopa !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 888
Rejestracja: 19 sie 2007, 00:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Delta I 1.6 DOHC - Dellorto DHLA 40 F

Postautor: Piszczyk » 28 lis 2015, 09:42

schab pisze:Jeżeli gaźniki pochodzą z tylnonapędówki - to na prawym zakręcie auto będzie słabło, na lewym dostanie kopa !
będę jeździł tylko w lewo (przy obecnej sytuacji politycznej....) :lol:
na razie zacznę od rozbiórki i czyszczenia (słyszałem o metodzie roztwór dimer`a i w garnku podgrzewamy - ponoć żre wszystko prócz metalu)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
:DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 + AR166 2,5 V6 `2000 + AR147 1,6 TS `2002 + AR156SW 2,4JTDm `2005

blokady rozrządu HP do 1,6 16V silnik 182 B6.000
blokady rozrządu HP do busso v6
potrzebujesz ? napisz PW


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości