Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 sty 2018, 14:14

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08 gru 2017, 22:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 00:00
Posty: 4333
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Mam pytanko.

Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czy lampy Valeo bez elektrycznej regulacji wysokości świateł są w pełni kompatybilne z takimi z regulacją?

Tzn. w prostych słowach czy do lamp bez tej regulacji wystarczy po prostu zamontować silniczek (oryginalnie mam regulację, więc kwestia kabelków nie wchodzi w grę)? Czy lampy bez regulacji mają po prostu zaślepkę w miejscu mocowania silniczka, ale w odbłyśniku jest przygotowane miejsce na zamontowanie go?

Będę bardzo wdzięczny za konkrety.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Post: 14 gru 2017, 21:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 00:00
Posty: 4333
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Dobra, gdyby kogoś to zainteresowało kiedyś to... silniczki pasują plug&play :)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Post: 14 sty 2018, 16:08 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 09:41
Posty: 73
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Podepnę się tutaj.
W Tipo były stosowane dwa rodzaje reflektorów: z regulacją ręczną (motylek przy lampie) oraz hydrauliczną.
Hydrauliczna regulacja była bardzo zawodna i psuła się zwykle już po kilku latach. Składała się z hermetycznego (do czasu) zestawu wężyków z cieczą i 'silniczków' przy reflektorach - w uproszczeniu lampy ustawiały się w odpowiednio do pochyłu auta dzięki systemowi wężyków i jakiemuś zbiorniczkowi przy tylnej osi.. Ogólnie temat dla pasjonatów, dokładnie jak to działać powinno nie wiem - kiedyś się interesowałem, ale już zapomniałem. WSZYSCY odradzali mi reanimację układu. Podobne rozwiązanie było w wielu innych Fiatach (np. CC) i bodajże w Polonezie.

U mnie to oczywiście nie działa, wymieniałem reflektory na nowe i stare wyciąłem razem z tymi 'silniczkami'. Teraz mam reflektory pod regulację, ale nic nie jest podpięte, więc w razie czego zostaje mi ręczna korekta ustawienia. Zastanawiałem się, czy nie wstawić elektrycznej regulacji. Z pewnością jest to możliwe - na ebayu były nawet kiedyś gotowe zestawy za 150euro. Sporo pieniędzy, tym bardziej że z pewnością można zastosować używany zestaw. Potrzebne dwa silniczki (gdzieś mi się obiło że pasują od Seata Toledo mk1), potencjometr z kabiny... no właśnie co jeszcze?
Czy ktoś wie jak to działa od a do z - co jest potrzebne do zebrania i uruchomienia zestawu? Jakiś schemat, podpowiedzi?
Na zdjęciu widać czarną obudowę w której mocuje się silniczek, a wychodzący z niego trzpień zmienia położenie białej dźwigni.


Załączniki:
reflektor.jpg
reflektor.jpg [ 28.08 KiB | Przejrzano 62 razy ]

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0PB 16v A.D.2002
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]