Delta II - wyjęcie silniczka regulacji lamp Bosch

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II - wyjęcie silniczka regulacji lamp Bosch

Post autor: Bichoń » 17 kwie 2015, 22:07

Chciałem się podzielić wiedzą, której zdobycie kosztowało mnie 3 zepsute lampy w Deltach. Jeżeli jest gdzieś na forum, to przepraszam, ja na to nigdy nie trafiłem.
Do sedna: w lampach Bosch do Delty wyjęcie silniczka "na chama" kończy się wyłamaniem gniazda/panewki, w którym siedzi drążek (trzpień) silniczka. Aby wyjąć silniczek regulacji bez uszkodzenia, należy oczywiście przekręcić go lekko w bok (wtedy wyraźnie "puści"), a następnie: ściągnąć tylną zaślepkę lampy (jak do wymiany żarówki), wsadzić dłoń (preferowana mała...) w przestrzeń pomiędzy tyłem klosza a obudową i wymacać miejsce w którym osadzony jest drążek silniczka. Jest tam coś w stylu zapadki. Należy ją nacisnąć (jej część od tyłu lampy docisnąć w stronę drążka) i wtedy drugą ręką wyciągnąć silniczek. Naciśnięcie tej zapadki powoduje odgięcie części gniazda na zewnątrz i gałka drążka silniczka ma więcej luzu.
Postaram się zrobić jeszcze fotki jak to wygląda.
Zalecam do tego wyjąć lampę z samochodu, będzie dużo łatwiej manewrować.

Fotki:
DSCF1489 (Custom).JPG
DSCF1491 (Custom).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”