Delta II 5D - progi

wojtek92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2015, 16:13
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Międzyrzecz

Delta II 5D - progi

Post autor: wojtek92 » 24 paź 2015, 16:27

Witam serdecznie :)

pierwszy post, ponieważ rodzi się mnóstwo pytań.

Od 2 tygodni jestem posiadaczem Delty II 5 drzwiowej rocznik 94. Ma bardzo niski przebieg, ściągnięta z Niemiec, a kupiłem po baaardzo okazyjnej cenie i to 2 sztuki, aby mój ojciec miał czym pojeździć - nie lubi swojego Seicento :) Problem, który mam to progi. Silniki w obydwu są zdrowiusieńkie (w jednej silnik ma przebieg 20 tys km bo był wymieniany w Niemczech na nowy), jednak bolączka to progi i wewnętrzna część nadkoli. Auto chyba nie było w żaden sposób zakonserwowane. Auta jest mi szkoda złomować, bo ma piękne sportowe zacięcie (jako drugie autko mam lagunę 135 koników i ciężko lancii uciec :D).

Jak jest z tymi progami, bo nie mogę nigdzie znaleźć miłośnika, który by mi powiedział ile ich jest. Bo słyszalem, że są zewnętrzne i wewnętrzne (tak, mam plastikowe nakładki na progach), ale w innej opinii, że jest tylko próg, bez podziału na zewnętrzny i wewnętrzny. Nigdzie nie mogę ich nabyć, choc czytałem sporo że od Tipo/Tempry by pasowało. Chciałbym to zrobić, by się tym autkiem pocieszyć, tym bardziej, że jest bogato wyposażone.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Delta II 5d - progi

Post autor: Pawcio78 » 24 paź 2015, 17:31

Robiłem kiedyś progi w Temprze i tam były progi wewnętrzne. Pamietam że wujek blacharz strasznie klął jak je robil i powiedział że nigdy więcej takiej roboty we włochu nie będzie już robił. Wujek wychowany na VW, audi i innych niemcopochodnych?. Jeśli progi do delty 2 pasują od TT to może być podobnie.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II 5D - progi

Post autor: vanisch » 25 paź 2015, 10:39

Progi są takie jak w Tipo 5d/Tempra.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II 5D - progi

Post autor: Wilkin » 25 paź 2015, 18:40

Progi wewnętrzne przeważnie się klepie u blacharza są od środka i nie potrzeba żeby były tzw mocno estetyczne.
Prawy próg zewnętrzny mam( albo lewy ;) )
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

wojtek92
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2015, 16:13
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Międzyrzecz

Re: Delta II 5D - progi

Post autor: wojtek92 » 26 paź 2015, 20:42

wujek który przez 25 lat miał swój warsztat i robił głównie powypadkowe autka, powiedział, że da się to ogarnąć, może dojście nie jest takie złe ? :) na pewno dam odpowiedź i wstawię jakieś zdjęcie przed i po :) bo nawet i wyprawki będą robione :)

dziękuję wszystkim za odpowiedź, dzięki Wam jakieś podstawy już posiadam i będzie mi już prościej szukać elementów..

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Delta II 5D - progi

Post autor: Pawcio78 » 26 paź 2015, 21:11

Oczywiście że da się to ogarnąć, nie jest to przecież kosmodrom?. Pisałem o lekkiej frustracji mojego wUjka jak mi to robił ale nie wynikała ona z arcytrudności naprawy tych progów tylko z napiętości wówczas terminów a temperówka zablokowała mu warsztat na sporo dłużej niż planował. Pamiętam że te progi wewnętrzne to były paski blachy z powycinanymi kołami. Wspawane były pomiędzy progi zewnętrzne.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”